Wat is er vandaag gebeurd?
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 20 mar 2005, 20:58
- Locatie: In het mooie Gelderland
???
Hoi Arnold,
Dus : VROUWEN NOOIT TEGENSPREKEN!! :-)
Groetjes Juleke
Dus : VROUWEN NOOIT TEGENSPREKEN!! :-)
Groetjes Juleke
- Arnold Smeets
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
- Locatie: Hoevelaken
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Parel
Huis verkocht.
Groeten van
Martin
Groeten van
Martin
- berriaaf
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26
Martin
Hoe huis verkocht
Ga je dan nu in je camper leven, of zit er al weer iets nieuws aan te komen
Bertus
Hoe huis verkocht
Ga je dan nu in je camper leven, of zit er al weer iets nieuws aan te komen
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Diamanten
Hoi Bertus en Ron,
Verandering van arbeidsplaats noopt ons de Parel te verlaten. Maar we hebben Sterksel ontdekt, een smaragd tegen de bossen. Een leven zonder bomen is ondenkbaar en gelukkig hebben ze er ook kikkers.
De reus krijgt z'n eigen stal zodat de baas er wat vaker onder kan gaan liggen.
Dit alles pas in december en dus........ kunnen we nog even van de Parel genieten (samen met de vakantiegangers die de komende dagen in grote aantallen het dorp zullen binnenstromen).
Groeten van,
Martin
Verandering van arbeidsplaats noopt ons de Parel te verlaten. Maar we hebben Sterksel ontdekt, een smaragd tegen de bossen. Een leven zonder bomen is ondenkbaar en gelukkig hebben ze er ook kikkers.
De reus krijgt z'n eigen stal zodat de baas er wat vaker onder kan gaan liggen.
Dit alles pas in december en dus........ kunnen we nog even van de Parel genieten (samen met de vakantiegangers die de komende dagen in grote aantallen het dorp zullen binnenstromen).
Groeten van,
Martin
Laatst gewijzigd door De Rooie Reus op 17 jul 2006, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
- Locatie: Drunen
- Contacteer:
Re: Diamanten
De Rooie Reus schreef:Hoi Bertus en Ron,
Verandering van arbeidsplaats noopt ons de Parel te verlaten. Maar we hebben Sterksel ontdekt, een groene smaragd tegen de bossen. Een leven zonder bomen is ondenkbaar en gelukkig hebben ze er ook kikkers.
De reus krijgt z'n eigen stal zodat de baas er wat vaker onder kan gaan liggen.
Dit alles pas in december en dus........ kunnen we nog even van de Parel genieten (samen met de vakantiegangers die de komende dagen in grote aantallen het dorp zullen binnenstromen).
Gefeliciteerd Martin,
Zie dat er ook ruimte voor camperplaatsen is.
Geniet nog even van je huidige standplaats, prettige vakantie als je nog weg gaat met de rode neus.
Groeten Ron
Groeten van,
Martin
Pffff.... vandaag met de Polo een wiel aan gort gereden...
'k wilde ergens langs een landweggetje parkeren met één wiel in de berm. Het was bij een terrein waar ze een gemaal aan het bouwen zijn.
Het was smal en er kwam een auto met jonge gastjes tegenmoet aangescheurd, dus ik keek met m'n ene oog naar die auto en met m'n andere oog naar m'n parkeerplek.
Lag er een rioleringsbuis half in het gras, waar ik langs schampte met m'n voorwiel.
Stapvoets, maar velg stuk en (nieuwe) band aan flarden...
Nou ja, bij de sloop weer een velg gehaald en hij rijdt weer...
'k wilde ergens langs een landweggetje parkeren met één wiel in de berm. Het was bij een terrein waar ze een gemaal aan het bouwen zijn.
Het was smal en er kwam een auto met jonge gastjes tegenmoet aangescheurd, dus ik keek met m'n ene oog naar die auto en met m'n andere oog naar m'n parkeerplek.
Lag er een rioleringsbuis half in het gras, waar ik langs schampte met m'n voorwiel.
Stapvoets, maar velg stuk en (nieuwe) band aan flarden...
Nou ja, bij de sloop weer een velg gehaald en hij rijdt weer...
Hallo allemaal,
Laat ik me me hier ook eens aan wagen. Op dit moment zit ik ver weg van Nederland bij te komen van 9 uur tijdsverschil.
Jullie zullen nu wel lekker liggen slapen, terwijl ik uitkijk over een uitgestrekt water, dat zo glad is als een spiegel. Hier en daar wat vakantiehuizen op een rotsachtige bodem. Verderop de bossen.
Af en toe zie ik een groot containerschip langsvaren naar Vancouver.
De dolfijnen heb ik al gezien. Nu de Orca's nog.
Groet,
Gerard
Laat ik me me hier ook eens aan wagen. Op dit moment zit ik ver weg van Nederland bij te komen van 9 uur tijdsverschil.
Jullie zullen nu wel lekker liggen slapen, terwijl ik uitkijk over een uitgestrekt water, dat zo glad is als een spiegel. Hier en daar wat vakantiehuizen op een rotsachtige bodem. Verderop de bossen.
Af en toe zie ik een groot containerschip langsvaren naar Vancouver.
De dolfijnen heb ik al gezien. Nu de Orca's nog.
Groet,
Gerard
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Vandaag met de volgende items in de hand de Hanomag gerepareerd:
-20 tons hefbrug
-Hanomag
-super handige knutselvader
-gereedschap, broodtrommel en overige (on)misbare bende
-afwas die nog terug de camper in moest van vakantie
-niet mijn eigen auto
-zwarte jatten.
Wat was er aan de hand?
Mijn Renaultje had kuren, valt 'mijn uitlaat is op straat geflikkerd daar ook onder', dus de Peus van broer(lief?) maar geleend... broerlief heeft intussen mijn uitlaat gefixt :)
De Hanomag had al een tijdje last van olielekkage tussen bak en blok. Gezien de gitzwarte kleur dachten we dat het de achterste krukaskeerring was, dus die besteld. Bij de D131/141/142/161/162 serie motoren is dit een stukkie sisaltouw in een metalen klemring. Setje besteld, troep verzameld en op naar de brug.
Tijdens het Hanomaggen (is dat een werkwoord?) viel het me op dat ie wel erg stug schakelde. Na een ochtend slopen (wat een @#$ klus die bak erachter vandaan halen) kwamen we tot de verassende ontdekking dat niet de afdichting van het blok lekte, maar die van de bak. Gelukkig zit m'n vaders werk (waar we de brug gebietst hadden) op een industrieterrein en hadden ze verderop de keerring+vloeibare pakking op voorraad. De zwarte kleur van de gelekte olie kwam door de vermenging van de olie met koppelingsstof en vuil.
Tegen 4 uur had mijn vader de bak er weer onder, startmotor er weer op, en het meeste weer op zijn plek. Welke imbiciel heeft verzonnen dat de draden van de startmotor pal onder het uitlaatspruitstuk zitten weet ik niet, maar erbij kun je niet, maar dat wist ik nog van de vorige keer... Leuke hobby toch, zo'n busje? :mrgreen:
Maar, de bak is weer dicht, de koppeling gelukkig niet naar de gallemiezen door de olie en op aandrijfas, motorkap en nog wat kleine dingetjes na zit alles weer. Toch van 8:30 tot 16:00 aan het knoeien geweest met z'n 2-en, en dat voor een keerring van 5 euro... :mrgreen:
Groeten
Jeroen
PS Ben, Ilyama = topmerk
-20 tons hefbrug
-Hanomag
-super handige knutselvader
-gereedschap, broodtrommel en overige (on)misbare bende
-afwas die nog terug de camper in moest van vakantie
-niet mijn eigen auto
-zwarte jatten.
Wat was er aan de hand?
Mijn Renaultje had kuren, valt 'mijn uitlaat is op straat geflikkerd daar ook onder', dus de Peus van broer(lief?) maar geleend... broerlief heeft intussen mijn uitlaat gefixt :)
De Hanomag had al een tijdje last van olielekkage tussen bak en blok. Gezien de gitzwarte kleur dachten we dat het de achterste krukaskeerring was, dus die besteld. Bij de D131/141/142/161/162 serie motoren is dit een stukkie sisaltouw in een metalen klemring. Setje besteld, troep verzameld en op naar de brug.
Tijdens het Hanomaggen (is dat een werkwoord?) viel het me op dat ie wel erg stug schakelde. Na een ochtend slopen (wat een @#$ klus die bak erachter vandaan halen) kwamen we tot de verassende ontdekking dat niet de afdichting van het blok lekte, maar die van de bak. Gelukkig zit m'n vaders werk (waar we de brug gebietst hadden) op een industrieterrein en hadden ze verderop de keerring+vloeibare pakking op voorraad. De zwarte kleur van de gelekte olie kwam door de vermenging van de olie met koppelingsstof en vuil.
Tegen 4 uur had mijn vader de bak er weer onder, startmotor er weer op, en het meeste weer op zijn plek. Welke imbiciel heeft verzonnen dat de draden van de startmotor pal onder het uitlaatspruitstuk zitten weet ik niet, maar erbij kun je niet, maar dat wist ik nog van de vorige keer... Leuke hobby toch, zo'n busje? :mrgreen:
Maar, de bak is weer dicht, de koppeling gelukkig niet naar de gallemiezen door de olie en op aandrijfas, motorkap en nog wat kleine dingetjes na zit alles weer. Toch van 8:30 tot 16:00 aan het knoeien geweest met z'n 2-en, en dat voor een keerring van 5 euro... :mrgreen:
Groeten
Jeroen
PS Ben, Ilyama = topmerk
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52
Vandaag met de startmotor bezig geweest.
Heb er een extra relais voor gezet (12V 30A) en nu gaat ie weer (zolang als het duurt!). 12Volt?? Ja een VW T3 heeft 12 volt en wat dat met Dubbellucht te maken heeft? Nou hij staat er pal naast!
Mooi weer nog hè!
Peter
Heb er een extra relais voor gezet (12V 30A) en nu gaat ie weer (zolang als het duurt!). 12Volt?? Ja een VW T3 heeft 12 volt en wat dat met Dubbellucht te maken heeft? Nou hij staat er pal naast!
Mooi weer nog hè!
Peter
Laatst gewijzigd door beatrix18 op 21 sep 2006, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Helaas, we mogen nog een keer. Zo te merken heeft de bak schade opgelopen door olietekort, ondanks regelmatig niveau controleren heeft ie blijkbaar ineens veel verloren :(Jeroen_Hanomaf schreef:(wat een @#$ klus die bak erachter vandaan halen)
Hij schiet uit de 3e versnelling bij het inschakelen, ik waag me niet aan versnellingsbakken, maar volgens mijn vader is er vermoedelijk een schakelvork krom of versleten. Jammer van al het werk en die keerring van 5 euro ;)
Hopelijk kan ik hem nog fixen voor het weekend, maar ik vrees het ergste omdat ik keus uit 23 vierbakken heb, maar geen enkele vijfbak! En die is langer waardoor de aandrijfas dus korter is en een vierbak dus niet meer past.
Groeten
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
:mrgreen:Leo schreef:Wát zou 't Jeroen, zonder 3e versnelling kom je er toch ook? 8)
Ben ik meteen makkelijk te volgen met die enorme zwarte roetwolk die ie uitbraakt bij een minimaal toerental in een te hoge versnelling :mrgreen:
Het werkt wel, als het maar vlak land is, en volgens mij staat Friesland niet bekend om zijn heuvelachtig terrein...! ;)
Verder kom ik er net achter dat er meerdere typen 5-bakken zijn met andere overbrengverhoudingen. Zijn die krengen al zeldzaam, is er ook nog eens een grote kans die ie van een >F65 model is met nog grotere vertraging. En ik vond een maximum snelheid van 10 km/u in de I als langzaam...!
Ken iemand die er nog ééntje heeft, hopelijk het goede type. Had het kunnen weten, waarom staan anders overbrengverhoudigingen op een plaatje aan de zijkant?
Maar, misschien valt het mee, we zijn nog ff aan het knoeien geweest en misschien dat de schakelstang niet helemaal goed staat (en stond, die III was altijd al lastig). Hij schiet er namelijk onder belasting (gang zetten, er is maar 1 gas, en dat is VOL gas geven en vol remmen terwijl je gas houdt en de motor smoort lijkt me belasting genoeg) niet uit.
Tot komend weekend!
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Nou jah! :shock:Jeroen_Hanomaf schreef:Ben ik meteen makkelijk te volgen met die enorme zwarte roetwolk die ie uitbraakt bij een minimaal toerental in een te hoge versnelling :mrgreen:
Heb ik me het leplazerus geschreven over hoe je een motor rookvrij krijgt, rijdt de frontman der documentisten nog steeds walmend in de rondte!
Schaam je diep..:P
Krijg je die versnelling er ook "op z'n toerental" niet in?
Heb ooit eens een tijdje op een truck gereden waarvan 1 versnelling er ook altijd uitschoot, behalve als je precies op het juiste moment schakelde.(oftewel je syngroon niet gebruikte)
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten