Onze HH F40 KA
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2006, 12:33
- Locatie: Amsterdam
Onze HH F40 KA
Zie hier onze eerste camper, na 2 en een half jaar gestald te zijn eerst een APK: wat nieuwe banden en klein laswerk maar verder bleek alleen 1 - zo goed als nieuwe - remvoering gebroken door het lange stilstaan.
en vervolgens al het mos eraf:
Het is een mooi ruim ding, topsnelheid 100 km/u en dat met een 60 Pk motortje.
Volgend jaar een stukje Europa doorkruisen.
Te doen: 2zits bijrijdersbankje, een luifel en geluidsisolatie plaatsen en wat roest uit de dakgoot verwijderen.
Groetjes Mirte en Ferry
en vervolgens al het mos eraf:
Het is een mooi ruim ding, topsnelheid 100 km/u en dat met een 60 Pk motortje.
Volgend jaar een stukje Europa doorkruisen.
Te doen: 2zits bijrijdersbankje, een luifel en geluidsisolatie plaatsen en wat roest uit de dakgoot verwijderen.
Groetjes Mirte en Ferry
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Hoi,
Allereerst welkom op het forum van Dubbellucht, dat je hier veel lees en schrijfplezier mag beleven!
De bus ziet er zo te zien nog goed uit!
Mazzel dat er zo weinig aan mankeert, meestal krijg je na zo’n tijd een hele waslijst mee naar huis.
Wat de gootjes betreft: gebruik de zoek functie eens, er is al het een en ander over geschreven.
Succes!
Groet Anton
Allereerst welkom op het forum van Dubbellucht, dat je hier veel lees en schrijfplezier mag beleven!
De bus ziet er zo te zien nog goed uit!
Mazzel dat er zo weinig aan mankeert, meestal krijg je na zo’n tijd een hele waslijst mee naar huis.
Wat de gootjes betreft: gebruik de zoek functie eens, er is al het een en ander over geschreven.
Succes!
Groet Anton
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Hoi Mirte & Ferry,
ook namens deze Hanomag-piloot welkom op dit forum.
Wbt die topsnelheid moest je onderstaande link (de vraag én vooral antwoord 13) maar eens lezen, want met 100KM/uur haal je waarschijnlijk België niet eens op je Europareis.
http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtop ... sc&start=0 en het vervolg: http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?t=1558
Mvg, Leo.:D
ook namens deze Hanomag-piloot welkom op dit forum.
Wbt die topsnelheid moest je onderstaande link (de vraag én vooral antwoord 13) maar eens lezen, want met 100KM/uur haal je waarschijnlijk België niet eens op je Europareis.
http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtop ... sc&start=0 en het vervolg: http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?t=1558
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Gefeliciteerd met jullie bus!
Ik heb zelf ook een HH F40Ka, zie klein fotootje:
Heb de bus sinds augustus en ben sindsdien lid, maar binnenkort zal ik me eens voorstellen met wat mooie fotootjes van mijn interieur-projectje.
We (ik, vriendin & hond) zijn ook van plan een europa-reis te maken, waarschijnlijk 3 maanden lang vanaf sept 2007.
heb je ook interieur foto's ? ben benieuwd.
Ik heb zelf ook een HH F40Ka, zie klein fotootje:
Heb de bus sinds augustus en ben sindsdien lid, maar binnenkort zal ik me eens voorstellen met wat mooie fotootjes van mijn interieur-projectje.
We (ik, vriendin & hond) zijn ook van plan een europa-reis te maken, waarschijnlijk 3 maanden lang vanaf sept 2007.
heb je ook interieur foto's ? ben benieuwd.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2006, 12:33
- Locatie: Amsterdam
Hay Winand,
Het interieur is basic maar precies wat we nodig hebben: 2 banken achterin van ruim 2 meter diep waar een bed van ruim 2 x 2 van gemaakt kan worden.
Onze kleine Lucia (zaterdag 18 november 1 jaar) kan dan ook lekker bij ons slapen. Vandaar ook de bijrijdersbank, kunnen we gedrieen voorin met dat mooie grote panorama uitzicht touren.
Verder zit er een kachel, koelkast, etc in: erg ruim hoor, geen vergelijking met een VW "busje". Een klein huisje is het meer.
Heb jij die OM314 er zelf ingebouwd?
Ik zie je fotootje helaas niet, zal er zelf later wat maken, ook van de bus in volledig schone toestand!winand schreef: Ik heb zelf ook een HH F40Ka, zie klein fotootje:
.
Het interieur is basic maar precies wat we nodig hebben: 2 banken achterin van ruim 2 meter diep waar een bed van ruim 2 x 2 van gemaakt kan worden.
Onze kleine Lucia (zaterdag 18 november 1 jaar) kan dan ook lekker bij ons slapen. Vandaar ook de bijrijdersbank, kunnen we gedrieen voorin met dat mooie grote panorama uitzicht touren.
Verder zit er een kachel, koelkast, etc in: erg ruim hoor, geen vergelijking met een VW "busje". Een klein huisje is het meer.
Heb jij die OM314 er zelf ingebouwd?
Laatst gewijzigd door ferris op 15 nov 2006, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2006, 12:33
- Locatie: Amsterdam
Hay leo,
De eerste keer vanuit Almere gingen we niet harder dan 85: vanaf bruggen en viaducten naar beneden. Nu doet ie ook alweer minder sportief.
Graag zou ik met iemand die wat van deze busjes weet en ruimte heeft een dag of 2 de "hele" boel - tegen betaling natuurlijk - doornemen.
Dan zou ik b.v. ook e.e.a. goed willen doorsmeren en wat dingen in en uit elkaar halen.
Zou voor mij heel leerzaam zijn, dan kan ik zelf voortaan (op reis b.v.) diagnoses kunnen stellen en jaarlijks wat onderhoud doen. Dat hoort wel bij deze busjes denk ik en het is te overzien...
In het forum zijn veel mensen actief met heel veel MB kennis, als iemand deze winter zin heeft mij wat bij te brengen en wat bij te verdienen dan hoor ik dat dus graag (06 246 77 344).
greetz Ferry
Er zal inderdaad wel iets mis zijn, ik weet niet genoeg van de motor en de constructie van alles om het zo na te gaan...Leo schreef: Wbt die topsnelheid moest je onderstaande link
De eerste keer vanuit Almere gingen we niet harder dan 85: vanaf bruggen en viaducten naar beneden. Nu doet ie ook alweer minder sportief.
Graag zou ik met iemand die wat van deze busjes weet en ruimte heeft een dag of 2 de "hele" boel - tegen betaling natuurlijk - doornemen.
Dan zou ik b.v. ook e.e.a. goed willen doorsmeren en wat dingen in en uit elkaar halen.
Zou voor mij heel leerzaam zijn, dan kan ik zelf voortaan (op reis b.v.) diagnoses kunnen stellen en jaarlijks wat onderhoud doen. Dat hoort wel bij deze busjes denk ik en het is te overzien...
In het forum zijn veel mensen actief met heel veel MB kennis, als iemand deze winter zin heeft mij wat bij te brengen en wat bij te verdienen dan hoor ik dat dus graag (06 246 77 344).
greetz Ferry
Laatst gewijzigd door ferris op 15 nov 2006, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Ferris, ik heb de OM314 helaas niet zelf ingebouwd.
Zou graag zo technisch willen zijn om dat te kunnen (net als jij zo te lezen) maar die kennis heb ik niet.
Zou graag zo technisch willen zijn om dat te kunnen (net als jij zo te lezen) maar die kennis heb ik niet.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Hoi Ferris,ferris schreef:Graag zou ik met iemand die wat van deze busjes weet en ruimte heeft een dag of 2 de "hele" boel - tegen betaling natuurlijk - doornemen.
Dan zou ik b.v. ook e.e.a. goed willen doorsmeren en wat dingen in en uit elkaar halen.
hier zal je niet veel respons op krijgen vermoed ik zo.. 8)
Maar misschien is er op het voorjaarsweekend weer een sleutelveldje.
Meld je tegen die tijd aan en je zult de meeste zin én onzin over je bussie wel te horen krijgen.
http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtop ... 31&start=0
http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?t=1712
http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?t=1703
Dat beetje onderhoud zal wel lukken, maar de juiste diagnose stellen na een spoedcursus van 2 dagen?? :shock:ferris schreef:Zou voor mij heel leerzaam zijn, dan kan ik zelf voortaan (op reis b.v.) diagnoses kunnen stellen en jaarlijks wat onderhoud doen. Dat hoort wel bij deze busjes denk ik en het is te overzien...
(ik ken iemand die na 30 jaar nog wel eens de mist in gaat.. )
Nou jah, enig optimisme kan je alvast niet ontzegt worden en da's óók een onmisbare eigenschap voor een kersverse bussies-eigenaar.
Zie je misschien komend voorjaar,
mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2006, 12:33
- Locatie: Amsterdam
Dat sleutelveldje lijkt me wel wat en met de onderdelencommissie een oude bus uit elkaar halen is natuurlijk helemaal te gek: dan hoef je er niet voor te zorgen dat ie weer goed in elkaar komt...
Daar meld ik me dus in ieder geval aan.
Net een dag gemist zag ik net
Ik heb al een technische vriend zo ver gekregen om een dagje in een werkplaats de vloeistoffen te verversen en alles in te smeren, de documenten (smeer schema b.v.) die op de site staan zijn hiervoor verdomde handig.
Dank voor de tips,
greetz Ferry
Daar meld ik me dus in ieder geval aan.
Net een dag gemist zag ik net
Ik heb al een technische vriend zo ver gekregen om een dagje in een werkplaats de vloeistoffen te verversen en alles in te smeren, de documenten (smeer schema b.v.) die op de site staan zijn hiervoor verdomde handig.
Dank voor de tips,
greetz Ferry
"Hanoman", HH F40 KA
OM602, dec. 1971
OM602, dec. 1971
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Ik heb je bus in het dubbellucht 'museum' zien staan:
http://homepage.mac.com/twan.schoenmake ... index.html
kijk op pagina 15.
http://homepage.mac.com/twan.schoenmake ... index.html
kijk op pagina 15.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 okt 2006, 12:33
- Locatie: Amsterdam
hey ja, de vorige eigenaar was lid,
hij ziet er nu bijna weer zo mooi uit, alleen een lasplekje bij de voorste deurspijl.
Geinig zeg, hij zei trouwens dat er ooit een hele serie foto's met het interieur stond op de dubbellucht site.
Niet dat die zo bijzonder is maar goed.
hij ziet er nu bijna weer zo mooi uit, alleen een lasplekje bij de voorste deurspijl.
Geinig zeg, hij zei trouwens dat er ooit een hele serie foto's met het interieur stond op de dubbellucht site.
Niet dat die zo bijzonder is maar goed.
"Hanoman", HH F40 KA
OM602, dec. 1971
OM602, dec. 1971
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten