Heeft lang geduurd maar ??
Heeft lang geduurd maar ??
Hi
Ik heb net even een paar kiekjes geschoten van mijn bus in aanbouw
niewe vloer, en twee nieuw subchassis balken zijn al verstopt.
met bijna 30 jaar dienst bij
hier een kiekje van het intrieur, ben bezig met de ramen te plaatsen
ben daarom wat expirimentjes aan et doen of ik het plaatwerk met de raam kan recht trekken. Moet wel lukken blijft minder dan 1 mm over aan de boven kant.
Nog meer foto's kun je vinden op
http://members.chello.nl/b.keser1
Bart Keser
Ik heb net even een paar kiekjes geschoten van mijn bus in aanbouw
niewe vloer, en twee nieuw subchassis balken zijn al verstopt.
met bijna 30 jaar dienst bij
hier een kiekje van het intrieur, ben bezig met de ramen te plaatsen
ben daarom wat expirimentjes aan et doen of ik het plaatwerk met de raam kan recht trekken. Moet wel lukken blijft minder dan 1 mm over aan de boven kant.
Nog meer foto's kun je vinden op
http://members.chello.nl/b.keser1
Bart Keser
- berriaaf
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26
Bart
Dat ziet er al goed uit op de foto's, en natuurlijk ook even op je site gekeken, en daar staan ook mooie foto's op zeg.
Bart veel werk en hobby plezier met je werkzaamheden aan je bus
Bertus
Dat ziet er al goed uit op de foto's, en natuurlijk ook even op je site gekeken, en daar staan ook mooie foto's op zeg.
Bart veel werk en hobby plezier met je werkzaamheden aan je bus
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Hi Ben
Het meeste las werk zie je niet want ik he twee dwars balken kombleet vervangen, leuk verhaal trouwens. Heb twee U balken over de volle breedte er ingezet nadat alles eruit had gesleppen bprobeerde ik de U balk van 60 bij 40 ( 3 mm dik metaal) er in te zetten. dit ging niet omdat de carroserie telaag zat.Hij ging dus niet onder de balken aan de zijkant.
Ik de carroserie aan bijde kanten op gekrikt, dit bleek te werken want de balk paste er nu wel onder. Na dat een vriend van mij dit had vast gelast haalde we de krikken er onderuit en tot mijn verbazing trokken de nieuwe balken krom ( 3 mm lager dan in het midden) onder het gewicht van de carroserie. Dit ad ik niet verwacht. :o
Heb daarna het hele subchassis twee keer met fertan in gespoten daar na met ontveter in de straal kabine uitgespoten. Toen een laag corroless er op gespoten en toen een laag hammorit.
De wanden en dak heb ik een keer met hammorite gespoten.
Het stuk bij de cabine wat ik niet gedaan heb gaat er uiteindelijk uit.
Heb net het eerste raam geplaats ging best soepel. heb wel een mal gemaakt voor het afteken zodat de andere kant precuies het zelfde wordt.
Mijn vrees voorkieren aan de boven kant en onder kant was ongegrond.
Mag de goot wel een keer schoon maken zie ik
ziet er best goed uit een donker getint raam in een rode bus
Over rood gesproken. het Dak word in iedere geval helemaal wit.
in eerste instantie wilde ik hem beige maken. Maar ik kan de met de hand geschilderde wapens op de deuren niet verstoppen onder een laag verf. Dus ja hij blijf voor de rest rood. :P
Bart Keser
P.S. Ben, je bent altijd welkom, maar verwacht niet te veel van de cobra, want die staat in de motten ballen op zijn zijkant in de garage zonder carroserie, die heb ik ergens anders hangen. Heb namelijk ook nog een peugeot 504 coupe uit 1979 die wat aandacht nodig heefy als de bus
""""klaar is""""""".
Het meeste las werk zie je niet want ik he twee dwars balken kombleet vervangen, leuk verhaal trouwens. Heb twee U balken over de volle breedte er ingezet nadat alles eruit had gesleppen bprobeerde ik de U balk van 60 bij 40 ( 3 mm dik metaal) er in te zetten. dit ging niet omdat de carroserie telaag zat.Hij ging dus niet onder de balken aan de zijkant.
Ik de carroserie aan bijde kanten op gekrikt, dit bleek te werken want de balk paste er nu wel onder. Na dat een vriend van mij dit had vast gelast haalde we de krikken er onderuit en tot mijn verbazing trokken de nieuwe balken krom ( 3 mm lager dan in het midden) onder het gewicht van de carroserie. Dit ad ik niet verwacht. :o
Heb daarna het hele subchassis twee keer met fertan in gespoten daar na met ontveter in de straal kabine uitgespoten. Toen een laag corroless er op gespoten en toen een laag hammorit.
De wanden en dak heb ik een keer met hammorite gespoten.
Het stuk bij de cabine wat ik niet gedaan heb gaat er uiteindelijk uit.
Heb net het eerste raam geplaats ging best soepel. heb wel een mal gemaakt voor het afteken zodat de andere kant precuies het zelfde wordt.
Mijn vrees voorkieren aan de boven kant en onder kant was ongegrond.
Mag de goot wel een keer schoon maken zie ik
ziet er best goed uit een donker getint raam in een rode bus
Over rood gesproken. het Dak word in iedere geval helemaal wit.
in eerste instantie wilde ik hem beige maken. Maar ik kan de met de hand geschilderde wapens op de deuren niet verstoppen onder een laag verf. Dus ja hij blijf voor de rest rood. :P
Bart Keser
P.S. Ben, je bent altijd welkom, maar verwacht niet te veel van de cobra, want die staat in de motten ballen op zijn zijkant in de garage zonder carroserie, die heb ik ergens anders hangen. Heb namelijk ook nog een peugeot 504 coupe uit 1979 die wat aandacht nodig heefy als de bus
""""klaar is""""""".
Laatst gewijzigd door Unknown User op 18 apr 2005, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- berriaaf
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26
Bart
Laat eens een paar foto's zien van de Peugeot 504
Heb zelf eerder ook zo'n auto gehad, ook een 404 en een 305
Het was en is altijd super zitten in die Franse auto's, daar kunnen die Duitse auto's toch niet meekomen
Bertus
Laat eens een paar foto's zien van de Peugeot 504
Heb zelf eerder ook zo'n auto gehad, ook een 404 en een 305
Het was en is altijd super zitten in die Franse auto's, daar kunnen die Duitse auto's toch niet meekomen
Bertus
Laatst gewijzigd door berriaaf op 19 apr 2005, 06:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Hoi Bart,
Ziet er moo uit!
M'n broer heeft trouwens een 404 Pick Up, is ie met een vriend helemaal aan het opknappen.
Mocht het je interesseren, hier staat er wat over op internet.
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1072
Groetjes & succes met opknappen!
Jeroen
Ziet er moo uit!
M'n broer heeft trouwens een 404 Pick Up, is ie met een vriend helemaal aan het opknappen.
Mocht het je interesseren, hier staat er wat over op internet.
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1072
Groetjes & succes met opknappen!
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- berriaaf
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26
Jeroen
Heb even op het Forum gekeken, en net wat Ben zegt waarschijnlijk beter als nieuw die 404.
Het was mijn vierde auto de 404 een pracht auto om in te rijden.
Mijn eerste auto was een Renault Ondine een vierdeurs, en roesten dat die wou.
En later nog een keer een Renault 4 gehad dat was ook wel leuk auto rijden met dat pookje in het midden, wat je nu in veel bussen weer terug ziet
Sucses met je Auto's Jeroen
Bertus
Heb even op het Forum gekeken, en net wat Ben zegt waarschijnlijk beter als nieuw die 404.
Het was mijn vierde auto de 404 een pracht auto om in te rijden.
Mijn eerste auto was een Renault Ondine een vierdeurs, en roesten dat die wou.
En later nog een keer een Renault 4 gehad dat was ook wel leuk auto rijden met dat pookje in het midden, wat je nu in veel bussen weer terug ziet
Sucses met je Auto's Jeroen
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Ja, ze zijn behoorlijk zoet met die 404! De meeste van deze auto's komen uit Zuid-Frankrijk en zijn relatief roestvrij, deze is echter een originele Hollandse (en daardoor meteen een stuk zeldzamer!) met alle roestgaten van dien!
Qua uiterlijk moet hij origineel worden, zoals te zien is is de techniek wel bij de tijd!
Groeten
Jeroen
Qua uiterlijk moet hij origineel worden, zoals te zien is is de techniek wel bij de tijd!
Groeten
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten