508 importeren duitsland

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
eelke
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2007, 23:28

508 importeren duitsland

Bericht door eelke »

Hallo,

Ik wil misschien een 508 aanschaffen in Duitsland en aangezien wat vrienden van mij al aardig wat rompslomp hebben gehad met het op nederlands kenteken krijgen van hun 508 heb ik een telefoontje naar homologatie gedaan.
Ik kreeg een aardige mevrouw aan de lijn die het chassisnr vroeg en hoe zwaar hij was.. hij is op B rijbewijs gekeurd dus dat is onder de 3500 kilo.. vervolgens zei ze dat het geen enkel probleem zou zijn dat ik gewoon naar de RDW kan en dat ie op Nederlands kenteken gezet kan worden...

Ik vond dit wel heel erg makkelijk en snel gaan dus ik vraag mij af of er wat mensen zijn met ervaringen?

Bedankt!
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: 508 importeren duitsland

Bericht door Dennis en Nancy »

Wij hebben onlangs onze 608 ingevoerd vanuit Duitsland.

Zou het zo weer doen.

Geen enkel probleem ondervonden in de procedures.

Afspraak maken met RDW (telefonisch) je krijgt dan meteen het eendags kenteken en de papieren daarvoor sturen ze je op.
Naar de keuring met het eendagskenteken op de bus.
Nummertje trekken bij de ingang van het RDW kantoor en wachten tot je geroepen word.
Fahrzeugbrief en de fahrzeugschein afgeven aan de dame en dan wachten tot de keurmeester je roept.
Dan rij je de bus naar binnen voor de keuring. Wij hadden een volledige technische keuring. interessant om mee te maken. Als je geluk hebt is de bus goedkeur.

Daarna weer wachten in het kantoor en wachten tot je geroepen word. Afhankelijk van de uitslag krijg je dan instructies.
Bij goedkeur kan je meteen een voorlopig kentekenbewijs krijgen voor 15 euro of het word met de post afgeleverd na 4 dagen.

Keuringskosten voor onze zware >3500kg bus was 150 inclusief keuring en weging.

Het makkelijkst is wel als de bus nog TUV heeft. Je kan dan in Duitsland een exportkenteken krijgen (rood biestje aan rechterzijde van het kenteken). Dat is geldig in NL en met verzekering!

Wij hadden een Kurzzeitkenteken, dat is niet voor het buitenland en dus ook zonder verzekering.

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: 508 importeren duitsland

Bericht door Admin »

Wat je ook moet overleggen is de "Abmeldebescheinigung", een A5-je op luchtpostpapier. Als je dat niet hebt kunnen ze vreselijk moeilijk gaan doen, tot aan "Ga maar terug naar Duitsland" aan toe (Europese regelgeving).

Maar verder valt het allemaal erg mee.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
eelke
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2007, 23:28

Re: 508 importeren duitsland

Bericht door eelke »

Hey super bedankt allemaal! Dat maakt de boel dus best wel aantrekkelijk!
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: 508 importeren duitsland

Bericht door Dennis en Nancy »

Admin schreef:Wat je ook moet overleggen is de "Abmeldebescheinigung", een A5-je op luchtpostpapier. Als je dat niet hebt kunnen ze vreselijk moeilijk gaan doen, tot aan "Ga maar terug naar Duitsland" aan toe (Europese regelgeving).

Maar verder valt het allemaal erg mee.
Hebben ze mij niet om gevraagd.

Zowel Venlo als ook het kantoor in Elsloo hebben mij deze bescheinigung niet vermeld. Ookniet toen ik vooraf ben gaan vragen welke documenten ik mnoet hebben voor de invoer vanuit duitsland.

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: 508 importeren duitsland

Bericht door Admin »

Dan heb je geluk gehad. Had je er wel een gekregen bij je bus?

RDW Waddinxveen moest er indertijd een hebben (had 'm gewoon bij me, dus niets aan de hand) en hier in België heeft het ministerie in Brussel de afgifte van m'n kentekenbewijs ongeveer een half jaar getraineerd nadat ze het papiertje zelf hadden zoekgemaakt...
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: 508 importeren duitsland

Bericht door Dennis en Nancy »

Admin schreef:Dan heb je geluk gehad. Had je er wel een gekregen bij je bus?
Nee. We hadden helemaal niets bij de bus. Alleen een papier voor het Kurzzeit kenteken op naam van de handelaar, wat hier in NL dus niet geldig was.

Verder kreeg ik de fahrzeugbrief en de fahrzeugschein (afgemeld) een week later.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: 508 importeren duitsland

Bericht door Admin »

Verder kreeg ik de fahrzeugbrief en de fahrzeugschein (afgemeld) een week later.

Niks aan de hand dus, want je hebt dat alles pas nodig voor de invoer (fctuur + FZB) en kentekening (FZB + AMB).
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: 508 importeren duitsland

Bericht door Dennis en Nancy »

Even voor de duidelijkheid, dit zijn de enige 2 papieren die ik heb gekregen en de enige 2 papieren die het RDW nodig had.

Afbeelding
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
evelyn25
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: 508 importeren duitsland

Bericht door evelyn25 »

ja deze bovenstaande papieren kreeg ik nu ongeveer een jaar geleden ook mee toen we gingen importeren.
plus een tuv-keuringsrapport om een zeitkenzeigen te krijgen (9 dgn geldig) met zo'n rood balkje..
incl. verzekering.

en inderdaad, ik zou het zo weer doen en het iedereen aanraden.. een mooi avontuur en je bespaart aanzienlijk.

In nederland eerst naar nijkerk en toen naar de amsterdamse rdw. al met al in totaal 5 dgn bezig geweest. en her en der wat extra kosten (vooral in nederland :evil: ) de rdw was erg vlot met de (gratis) eendagskentekens en nijkerk is tot op heden vergeten een rekening te sturen :D
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten