halogeen lampen

Plaats reactie
donders
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2004, 22:53
Locatie: Tilburg

halogeen lampen

Bericht door donders »

Donders wat heeft mijn ambulance 24 v toch een vreselijk zwakke pitten! zijn de gewone gloeilampen eigenlijk te vervangen door halogeen duplo lampen?
Gebruikersavatar
Onze Bus
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 dec 2004, 11:31
Locatie: Lingewaard

Bericht door Onze Bus »

Hallo donders,

Je geeft aan dat het een ambulance betreft. Als het er een uit Nederland is dan is deze al uitgerust (is een extra optie) met halogeen koplampen. Ik weet niet of ook Duitse ambulances deze optie hadden. Bij een halogeen lamp hoort een daarvoor geschikte reflector. Het is zeker wel mogelijk een halogeenlamp in een voor een normale lamp geschikte reflector te plaatsen maar dan kun je problemen krijgen met verblinding. Hetzelfde probleem heb je dan ook weer bij de APK en als ze het merken volgt afkeuring. Heb je overigens al gekeken of het misschien een slecht contact in de stroomtoevoer is? Dit heeft ook grote gevolgen voor de lichtopbrengst. let vooral eens op geoxideerde stekers bij de aansluiting op de lamp. Ook de massaverbindingen moeten goed vastzitten en zonder oxidatie of roest zijn.

Succes,

Onze Bus
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 dec 2004, 17:51
Locatie: groene hart

Halogeen lampen

Bericht door Peter »

Het is misschien 'n stukje fietsen, maar in Zweden zijn H4-lampen te koop met 'n asymetrische voet. Mocht je toevallig in de buurt zijn, bij Biltema ('n grote doe-het-effe-lekker-zelf-keten) liggen ze zo in het schap a S-Kr:30,- (3,30 euro). Ook als je die lampen niet direct nodig heeft zou ik toch even naar binnen huppelen. Zeker voor de sleutelaar is het 'n El-Dorado. Zelf voor ouwe Benzen liggen waterpompen, stroomregelaars e.d. zo in het schap. En dat tegen heeeel schappelijke prijzen.
Mocht je nu zelf niet dagelijks in Zweden komen (die mensen bestaan ook :lol: ) kijk dan eens of er toevallig 'n chauffeur bij je in de buurt woont. Die gasten komen nog weleens ergens.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Halogeen lampen

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Peter schreef:Het is misschien 'n stukje fietsen, maar in Zweden zijn H4-lampen te koop met 'n asymetrische voet. Mocht je toevallig in de buurt zijn, bij Biltema ('n grote doe-het-effe-lekker-zelf-keten) liggen ze zo in het schap a S-Kr:30,- (3,30 euro). Ook als je die lampen niet direct nodig heeft zou ik toch even naar binnen huppelen. Zeker voor de sleutelaar is het 'n El-Dorado. Zelf voor ouwe Benzen liggen waterpompen, stroomregelaars e.d. zo in het schap. En dat tegen heeeel schappelijke prijzen.
Mocht je nu zelf niet dagelijks in Zweden komen (die mensen bestaan ook :lol: ) kijk dan eens of er toevallig 'n chauffeur bij je in de buurt woont. Die gasten komen nog weleens ergens.
Afbeelding
Ik heb soortgelijke lampen ook bij de Brezan gezien; heb nog getwijfeld of ik ze mee zou nemen.

Uiteindelijk niet gedaan omdat ze volgens de verkoper achter de balie meer warmte genereren en soms kan de kit waarmee het glas aan de reflector geplakt zit daar niet tegen -aangezien ik een Hanomag heb is het moeilijk aan deze koplampen te komen, dus het risico maar niet genomen. In hoeverre dit dus waar is weet ik niet.

Bij Brezan krijg je trouwens nog korting met je clubpas ook :)

Groeten,
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast