Ik heb weer een MB! een 609D van het Duitse Rode Kruis

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
nedertropen.nl
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2010, 21:16

Ik heb weer een MB! een 609D van het Duitse Rode Kruis

Bericht door nedertropen.nl »

Hoi,

Ik heb vandaag een 609d aangeschaft en wil deze ombouwen in een multifunctioneel voertuig.
Zijn er mensen op het forum die dit ook gedaan hebben?
Ik denk dan aan een inrichting die snel te wijzigen is:

1. eenvoudige camperinrichting.
2. lege ruimte om zaken te vervoeren
3. extra zittingen
4. enz...


op gewicht hoef ik niet te letten omdat het toch een vrachtwagen blijft.

groeten,

Wim
nicobr
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 jul 2010, 10:17
Locatie: Antwerpen

Re: Ik heb weer een MB! een 609D van het Duitse Rode Kruis

Bericht door nicobr »

Ik denk dan spontaan aan de rails die ze in vliegtuigen en bussen gebruiken: (verzonken in de vloer): makkelijk om stoelen te zetten en zaken aan vast te sjorren (mits wat hulpstukken, kapotte stoelen basis)

het keukentablet en toebehoren zou je op een palet kunnen bouwen die je dan in de bus zet ( of meerder pallets ) ( bv WC, keukenblok, water + Batterijen) en ook weer vasttrekken op de rails.

Voor je bed denk ik dan aan het onderstel van de stoelen met daarop een lattoflex (of iets dergelijks) of opgehangen aan het dak .

Spanning en water zou je langs het dak kunnen laten lopen, dan kan dat blijven liggen.

Ik heb er ook al over nagedacht... volgende firmawagen een bus en dan in de zomer ombouwen naar mobi. ( wel opletten dat je stallingskosten niet de pan uitswingen)
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Ik heb weer een MB! een 609D van het Duitse Rode Kruis

Bericht door winand »

Ben met mijn inbouw bezig, en ga de 4 persoons dinette (de bankjes) demontabel maken.
Zo heb ik Anderhalve meter vlakke laadvloer over de volle breedte.
De rest van de inbouw is permanent.
De bankjes ga ik denk ik aan de wanden bevestigen met zo'n "schuifrail" die vaak voor wandtafeltjes gebruikt wordt:

http://www.de-wit.nl/wandrail-voor-tafelblad

Bij verankering aan de vloer middels bouten oid moet je oppassen dat er geen koudebruggen ontstaan, anders zullen deze bevestigingspunten vaak zeiknat zijn..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Ik heb weer een MB! een 609D van het Duitse Rode Kruis

Bericht door fuzzyduck »

Offtopic:

Man, ik schrok gisteren best wel. Ik was in de regen met de bus dicht x-trem aan het versnijden voor de vakken in het plafond. Trok ik een al op maat gemaakt en tijdelijk vastgeklemd stuk van het plafond hingen er nog net geen druppels aan de dakspantjes :shock:

Ok het was relatief koud buiten in de regen en ik was lekker aan het dampen binnen en je zou zeggen DUH, maar het was wel even een wakeupcall dat ikde xtrem met zorg moet vastlijmen.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten