De titel zegt het eigenlijk al .
Het betreft een inpuitpomp op een VW Lt motortype DW .
Merkte het eigenlijk het afgelopen weekend , motor draait eigenlijk prima .
Nagelt een beetje meer , voorheen hoorde ik 'm niet nagelen .
Nu heel licht .
Een kennis van mij zei dat het mogelijk water zou zijn onder in de pomp , dat nu het vriest bevroren zou zijn .
Ik twijfel daar aan , de vorige vorst periode vroor het harder en had ik geen last .
Wie heeft dit al eens mee gemaakt en heeft het opgelost ?
Koudstart versneller Bosh VE 6 inspuitpomp blijft "hangen"
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Koudstart versneller Bosh VE 6 inspuitpomp blijft "hangen"
Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Koudstart versneller Bosh VE 6 inspuitpomp blijft "hange
Hoe vroeger een dieseltje z'n inspuiting krijgt, des te scherper gaat hij klinken Wim. Bij te late inspuiting gaat hij juist heel "geruisloos" lopen.
Maar let op het springen van de VE-lintworm: Die "koudstart" is een VERLATER. Zodra door het draaien druk in de pomp wordt opgebouwd, vervroegt hij weer tot de normale stand.
Hij blijft dus niet hangen, anders zou het orgel juist zuchten als een hoogzwangere non in het Vaticaan. Met bijbehorende beroerde prestaties als gevolg (kracht kwijt).
Als het karretje lekker optrekt moet je er gewoon niks aan doen. Die VW's mogen gerust een klein beetje scherp staan.
Water in een VE duurt nooit lang. Binnen een paar uur kun je op zoek naar een nieuwe. Is nogal een gevoelig pompje.
Daarbij komt dat na 10 minuten draaien die pomp wel ontdooit is, waarna alles weer normaal zou moeten zijn.
Don't worry, be happy.
Maar let op het springen van de VE-lintworm: Die "koudstart" is een VERLATER. Zodra door het draaien druk in de pomp wordt opgebouwd, vervroegt hij weer tot de normale stand.
Hij blijft dus niet hangen, anders zou het orgel juist zuchten als een hoogzwangere non in het Vaticaan. Met bijbehorende beroerde prestaties als gevolg (kracht kwijt).
Als het karretje lekker optrekt moet je er gewoon niks aan doen. Die VW's mogen gerust een klein beetje scherp staan.
Water in een VE duurt nooit lang. Binnen een paar uur kun je op zoek naar een nieuwe. Is nogal een gevoelig pompje.
Daarbij komt dat na 10 minuten draaien die pomp wel ontdooit is, waarna alles weer normaal zou moeten zijn.
Don't worry, be happy.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Wim
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
- Locatie: Alkmaar
Re: Koudstart versneller Bosh VE 6 inspuitpomp blijft "hange
Ha Leo ,
Ik hoopte al dat jij zou reageren :mrgreen:
Maar ik ben gerust gesteld en laat 't zo .
Futloos is eigenlijk wel een mooie omschrijving van zo'n Volks orgel .
Nieuw heeft ie zo'n 75 paardjes , maar er zullen er nu wel een aantal ontsnapt zijn
Ik hoopte al dat jij zou reageren :mrgreen:
Maar ik ben gerust gesteld en laat 't zo .
Futloos is eigenlijk wel een mooie omschrijving van zo'n Volks orgel .
Nieuw heeft ie zo'n 75 paardjes , maar er zullen er nu wel een aantal ontsnapt zijn
Groeten Wim
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast