Temperatuur sensor

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
jregts
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2013, 16:58

Temperatuur sensor

Bericht door jregts »

Hallo,

Sinds een week of 4 zijn we in het bezit van een Dethleffs Camper gebouws op een Ducato 290 (bouwjaar 1990)
Aangezien de verkoper (partikulier) niet kon aangeven wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen was, heb ik maar besloten de riem met V-riem direct te vervangen.
Tijdens het vervangen van de distributie riem moest ook de waterpomp er uit omdat de spannerstift eerder niet
vervangen was. Deze was zo geroest dat de stift zich zomaar niet gewonnen gaf.
Tijdens deze strijd heb ik een draad gebroken (bovenste temperatuursensor)die ik met geen mogelijkheid kan terug vinden.

Aan de linker zijkant van het blok zitten twee temperatuur sensoren. Ik denk dat er een is van de temperatuur meter (het naaldje) en de andere van de waarschuwingslamp als de motor te heet wordt.
De onderste van de twee is een rode sensor waarvan de draad loopt naar de linkerkant achter de accu.
De bovenste sensor, net iets dikker, daar van is de draad gebroken bij de sensor en gebroken bij een stekkertje.
Ik heb de sensor maar los gehaald en vervangen voor een nieuwe. Aan de nieuwe sensor zit ongeveer een 30cm
draad. De vraag is waar gaat deze draad naar toe, ik kan nergens meer het stekkertje vinden waar deze sensor aangesloten heeft gezeten.

Het gaan om een Fiat Ducato 2.5 TD motor uit 1990. De motorcode is 8140.27
Kan iemand mij helpen?

Een foto van een blok hoe de draad loopt zou mij ook al helpen, dan weet ik waar ik moet zoeken.

Alvast dank voor jullie hulp
wiwiwes
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 aug 2011, 18:24
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Temperatuur sensor

Bericht door wiwiwes »

Ik denk dat die je automatische koelvinnen aanstuurt, zoek daar maar eens
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afbeelding
http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten