nieuwe schokdempers

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

nieuwe schokdempers

Bericht door Hanomaad »

Ik heb 2 van deze gekocht voor mijn F40 voor:

http://www.ebay.ie/itm/Front-Shock-Abso ... 0993026274

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat dit nodig is omdat a) mijn huidige schokdempers roestig en lek en dus waarschijnlijk op zijn en b) mijn bus "duikt" nogal aan de voorkant in de bochten.

Nou heb ik een van de nieuwe dempers in mijn handen en ik merk dat deze makkelijk in te drukken is, en met enige kracht weer uit te schuiven. Na wat lezen op het forum denk ik dat dit de normale werking is, echter ik begrijp niet hoe dit veel kan gaan helpen met het "duiken".

Zou deze nieuwe dempers plaatsen gaan helpen?
Gebruikersavatar
pa3chk
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2013, 22:30

Re: nieuwe schokdempers

Bericht door pa3chk »

Hier is de uitleg van een schokdemper

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schokdemper
Met vriendelijke groet,
Olaf
Hymer S660 automaat 1989 OM602 MTM 4,6 ton

Alles wat je weet, weet je meestal van een ander!



Afbeelding
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: nieuwe schokdempers

Bericht door Yoni »

De logischere benaming zou zijn: uitveer demper, ingaand is er namelijk nagenoeg geen demping.
Duiken zal je niet voorkomen daar zorgt je bladveer pakket voor, als doorslaan te erg word dan ben je of te zwaar of de spanning is uit je veerpakket.

gr!
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: nieuwe schokdempers

Bericht door Hanomaad »

Ik heb vandaag de nieuwe schokdempers erin gezet. Was even puzzelen omdat de bus die op de bout moet aan de bovenkant te lang was, dus daar moest ik een stukje vanaf slijpen. Het meeste werk was trouwens het los krijgen van de moeren van de vorkjes waar de onderkant aan vast zit. Uiteindelijk met een stuk pijp op een hazet wielsleutel met scharnier voor elkaar gekregen, onder een onwaarschijnlijke hoek waarbij ik nog net langs het wiel kon komen.

Bus voelt een stukje strakker op de weg, en ook in de bochten wat minder zwabberig. Ik laat ze achter nog even zitten, de oude.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast