Twee vraagjes

Plaats reactie
Akoestiekwinkel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2014, 16:27

Twee vraagjes

Bericht door Akoestiekwinkel »

Beste Forumleden,

Ik heb de Administrator plechtig beloofd dat ik op dit forum geen commerciële “verhalen” ga posten. Mijn reden om lid te worden was natuurlijk wel commercieel omdat ik graag de “Camper Wereld” wil verkennen en leren kennen. Ook ben ik bereid om vragen te beantwoorden met betrekking tot akoestiek, actief deelnemen in een discussie zit er niet in.

Het is mij opgevallen dat ik deze zomer heel wat meer klanten heb mogen ontvangen die met een camper bezig zijn, veel meer dan andere jaren. Normaliter is de zomer behoorlijk rustig bij ons maar dit jaar is duidelijk een uitzondering. Misschien dat dit komt omdat de pleziervaart wereld, volgens de media, vergrijsd en veel mensen een camper aantrekkelijker vinden?

Afgelopen April heeft onze winkel meegedaan aan “Week van de Watersport”, een initiatief van Bohil Media. De naam van deze actie zegt natuurlijk al meer dan genoeg, misschien word het tijd voor “Week van de Camper”?

Mijn vragen zijn: Wanneer begint het seizoen om de camper aan te pakken, en is de “Week van de Camper” een goed idee? Vriendelijke groeten, Akoestiekwinkel.nl
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Twee vraagjes

Bericht door Admin »

Hallo Wicher, een reactie van dezelfde Administrator :lol:

Het "seizoen" - àls er al van een seizoen sprake is - wordt IMHO bepaald door de camperaar zelf. Mensen met schoolgaande kinderen (maar dat had je zelf al verzonnen) zijn veroordeeld tot de schoolvakanties; pensionado's kunnen het hele jaar op pad.
Op dit forum zijn beide groepen vertegenwoordigd. En nog zo het een en ander: overwinteraars in de (sub)tropen, wereldreizigers, festivalgangers, deelnemers aan veteranenrally's, speedway- en andere wedstrijdgangers, you name it. De bindende factor is het zèlf doen, of dat nou reparatie, onderhoud of inbouw betreft. En buiten het (individuele) reisseizoen wordt er gesleuteld om de camper klaar te maken voor een volgende trip. Sommigen wachten met reparaties en onderhoud tot twee weken vóór vertrek, anderen beginnen pas met een gerust hart aan hun winterslaap als de camper klaar staat om uit te rukken.

Als ik bij "De Week Van De Camper" een beeld krijg van een treffen op een goed bereikbare plaats, waarbij men elkaar kan ontmoeten, ervaringen kan uitwisselen, de temperatuur van het bier uit de absorptie- of compressorkoelkast kan evalueren en... voorlichting kan krijgen over nieuwe ontwikkelingen in de geluidsisolatiemarkt, denk ik dat er best wel wat geïnteresseerden zijn. De enige voorwaarde voor zo'n treffen is een plekje waar je niet in het moeras wegzakt en - bij voorkeur - een vuilnisbak en een riool. Al het andere, zoals water en stroom, is decadente luxe.
Over het aantal bezoekers durf ik geen uitspraak te doen. Maar daar heb ik ook wat op gevonden: iedere geregistreerde bezoeker kan een poll starten!

Het bovenstaande heb ik à l'improviste uit m'n duim gezogen. Wie heeft er andere ideeën of aanvullingen?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Twee vraagjes

Bericht door Wim »

Ik wou dat ik zo'n duim had :lol: :up:
Volgens mij perfect raak Ernst .
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Twee vraagjes

Bericht door Arno Z »

Ha Wicher,

Leuk dat je hier aangemeld hebt, ik was 1 van die camperaars die deze zomer spullen heeft gehaald voor inbouw.

Ik denk dat niet veel 'zelfbouwers' weten dat er een varieteit van producten beschikbaar is die een meervoudig doel hebben. Als het gaat om isolatie zie ik zelf -na een redelijke tijd onderzoek voordat ik ging inbouwen- 3 stromingen:

1 xTrem (of hoe je dat ook spelt)
2 Schapenwol
3 Stryrofoam/Piepschuim

Naar mijn smaak is het 1e nodeloos duur, het tweede kan een natte pap worden en het derde is lastig aan te brengen en heeft een brandgevaar (niet alle typen). Ik heb gekozen voor jullie product akotherm.

Het is intussen aangebracht, en in mijn 608 was dat er goed te doen, de spanten van een 608 steken ca 4cm naar binnen. Aan de zijkanten heb de akotherm platen tussen de spanten in gelijmd, dusdanig dat ze niet met de buitenwand van de bus in contact komen. Het ligt los op de plafondplaten. De eerste testen gaven een goed resultaat, echter moet de eerste vakantie nog komen. Dan weet ik echt meer over het effect.

De cabinemat geeft iig een dag en nacht verschil (tov de originele rubber mat die er in lag).

Er worden af en toe zelfbouw-treffen georganiseerd, ik weet niet zeker of die worden bezocht door mensen die een camper hebben gebouwd, of diegenen met bouwplannen, maar dat is wellicht een plek voor voorlichting?
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Twee vraagjes

Bericht door DVIII »

Arno , jij praat nu over warmte isolatie ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 nov 2007, 22:42
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Twee vraagjes

Bericht door roze »

Wat mij betreft (58 jr, geen rekening houden met schoolvakanties): de camper gaat in het najaar naar de stalling: van november tot april. Dan worden er klusjes gedaan en al weer weekendjes weg. Het oriënteren gaat het hele jaar door.
| Rob Zeijen | Valkenswaard, NL | Hymer S660 | MB 410D | 1993 | Automaat |
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 nov 2007, 22:42
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Twee vraagjes

Bericht door roze »

Arno Z schreef: knip

De cabinemat geeft iig een dag en nacht verschil (tov de originele rubber mat die er in lag).
Wat bedoel je hier mee?
| Rob Zeijen | Valkenswaard, NL | Hymer S660 | MB 410D | 1993 | Automaat |
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Twee vraagjes

Bericht door Arno Z »

@DVIII

Ja, ik heb het over warmte-isolatie. Een van de producten van akoestiekwinkel is akotherm. Dit heeft zowel een geluids-absorberende werking als een thermisch-isolerende werking.

Quote van de site van akoestiekwinkel:
Akotherm Basic is hét alternatief voor traditionele minerale wolsoorten (glas- en steenwol). Van gerecyclede PET flessen worden lange vezels gemaakt met als eindresultaat een oersterk en vormvaste polyesterwol. Akotherm absorbeert geluid én zorgt daarnaast ook voor thermische isolatie.
Ik vond het fijn spul om mee te werken, met een goede schaar is het prima te knippen, verlijmen gaat goed en het geeft geen nare uitslag op je handen en armen ;-)

@roze:
De cabinemat is gewoon een hele dikke absorbtiemat, hiermee heb ik de originele mercedes mat vervangen (waar bij mij een paar enorme gaten in zaten wegens zooi die de Umweltschutz er ooit in gebouwd heeft gehad). De mat is de dik om over de glooiing van de wielbakken heen te zetten. Daarom heb ik de mat op het vlakke deel en de originele mercedes mat over de wielbakken. Die 2 heb ik met een rubber kitlijm verlijmd.
Onder de mat zit anti-dreunplaat.

Met name die mat maakt erg veel verschil, al zijn de testen tot nu to beperkt tot de motor draaien in de tuin, want de bus is geschorst. En zelfs dat proefdraaien kan nu even niet meer.

Zodra de startmotor weer loopt gaan we een reisje maken met de nieuw ingetimmerde bus, en daarna naar het dbl weekend (op uitnodiging lees ik net ;-)).

Tegen die tijd zal ik berichten hoe het op langere stukken is bevallen. Als ik er aan denk zal ik morgen wat pica's plaatsen.

Arno

NB: ik ben op geen enkele manier verbonden met de akoestiekwinkel, dit is de derde bus die ik met hun producten onderhanden neem. Nadat het bij de eerste twee goed is bevallen.
Akoestiekwinkel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2014, 16:27

Re: Twee vraagjes

Bericht door Akoestiekwinkel »

Bedankt voor de reacties allen! Ik bedacht mij net dat ik de winkel eerder had moeten aanmelden op dit forum!!

Efin, de week van de watersport zal ik nog even nader toelichten. Dit was een week waar diverse bedrijven aan mee hebben gewerkt. Het ene bedrijf/sponsor had een activiteit en de ander weer een actie en weer een ander gaf cursussen. Akoestiekwinkel.nl had een actie met 15% korting op alle producten toepasbaar voor de boot. Een week van de camper kan dus een treffen zijn of een workshop of .... vul maar in. Ik zal eens een balletje opgooien bij de organisator van de watersport actie, je weet maar nooit, word vervolgd hoop ik.

Leuk om te lezen dat de producten goed bevallen Arno, ook één van de redenen dat ik mij hier heb aangemeld. Zou je mij kunnen vertellen waar ik die "zelfbouw-treffen" kan volgen? Misschien leuk om daar eens met een kraampje te gaan staan, alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Wicher Donga

Akoestiekwinkel.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Twee vraagjes

Bericht door Detlev »

Hallo Wicher,
ook bij Dubbellucht bestaat veel belangstelling voor jullie producten!
Bij deze ben je uitgenodigd ook op dat forum aan te melden (er is een openbaar deel!) Overigens nog bedankt voor de plastic tasjes!
Aanstaand voorjaar kunnen jullie op de markt staan als je dat wil.

Bij mij in de bus heel veel geluidsisolatie van de akoestiekwinkel, we kunnen nu tenminste met elkaar praten onderweg....
Vooral al de kleine holtes in het dashboard schelen een hoop en inderdaad de vloer, verder schutborden en deuren.
Mercedes 406 uit 1969
Akoestiekwinkel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2014, 16:27

Re: Twee vraagjes

Bericht door Akoestiekwinkel »

Hallo Detlev,

Bedankt voor je uitnodiging naar het forum, daar ga ik zeker even naar kijken. Meetings en beurzen gaan we komend jaar zeker weer doen, en Dubbellucht houd ik in de gaten ;-)
Dit jaar verzorg ik in ieder geval een doos tasjes met een flyertje voor de najaarsmeeting, geloof dat ik tot de 22ste heb om te leveren. Bedankt voor je reactie!

Vriendelijke groeten,

Wicher Donga

Akoestiekwinkel
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten