Tandemasser-dusseldorfers!
- Zombus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:29
- Locatie: Milnsom, Earthquake Valley
- Contacteer:
Tandemasser-dusseldorfers!
Tijdens mijn omzwervingen over internet kwam ik de volgende foto's tegen:
Wat moet ik hiervan denken? WTF? Dit zal vast niet door Mercedes zelf gedaan zijn, toch? Is dit het product van een aftermarket-ombouwbedrijf a la Ruthmann of Iglhaut? Ze hebben zo te zien alledrie dezelfde wielbasis, maar geen van de twee achterassen lijkt de positie te hebben van een standaardachteras. Oftewel, het lijkt een heel ander chassis, en dus niet zomaar een extra achteras die er voor de sier op is geslingerd. Ik ben geïntrigeerd!
Bronnen zijn overigens:
moelly.npage.de
mercotribe.net
Wat moet ik hiervan denken? WTF? Dit zal vast niet door Mercedes zelf gedaan zijn, toch? Is dit het product van een aftermarket-ombouwbedrijf a la Ruthmann of Iglhaut? Ze hebben zo te zien alledrie dezelfde wielbasis, maar geen van de twee achterassen lijkt de positie te hebben van een standaardachteras. Oftewel, het lijkt een heel ander chassis, en dus niet zomaar een extra achteras die er voor de sier op is geslingerd. Ik ben geïntrigeerd!
Bronnen zijn overigens:
moelly.npage.de
mercotribe.net
If it doesn't fit, force it. And if it breaks, it needed replacing anyway.
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Tandemasser-dusseldorfers!
nou bekijk het maar als anomalien , misvormingen , het een is niet meteen het ander , de vraag is waarom mensen dit soort bästelprojecten in elkaar flansen. het zijn in geen aangedreven assen , en het zijn geen evenredig geveerde assen , je kan met één enkele achteras zover als negen ton gaan als de de as van een LP1113 op de kop tikt , en de gewone achteras van een 608 kan al heel veel dragen ik heb er zeker al zes a zeven ton op meegesjouwd , moet je niet als gewoonte doen , maar de as zal je niet in de steek laten.
blijft de vraag is het om te pimpen of is het ergens voor nodig ? ik ben nog niet "om"
blijft de vraag is het om te pimpen of is het ergens voor nodig ? ik ben nog niet "om"
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57
Re: Tandemasser-dusseldorfers!
Omdat het kan, voor de leut, het leuk vinden om zon project te doen, het leuk vinden staan
Fvd
Fvd
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00
Re: Tandemasser-dusseldorfers!
Word nog steeds zo nieuw geleverd, en is niet voor de leut , vorige week, heb ik nog even achter een Sprinter gereden met tandemstelFvd schreef:Omdat het kan, voor de leut, het leuk vinden om zon project te doen, het leuk vinden staan
Fvd
- Zombus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:29
- Locatie: Milnsom, Earthquake Valley
- Contacteer:
Re: Tandemasser-dusseldorfers!
Nee, ik ook niet. Maar voor de leuk is dit wel een behoorlijke verbouwing - eentje die wellicht ook bij de lokale RDW-achtige instantie de nodige wenkbrauwen omhoog weet te brengen. En moet je je voorstellen wat een (financieel) drama het moet zijn om hier nieuwe banden op te zetten.. Nee ik kan me haast niet voorstellen dat 'voor de leuk' het enige argument voor deze anomalie is. Misschien is het niet het gewicht sec waarvoor ze dit gedaan hebben, maar om een betere verdeling van het gewicht te krijgen?DVIII schreef:blijft de vraag is het om te pimpen of is het ergens voor nodig ? ik ben nog niet "om"
Gino, dat is een van de meest misselijkmakende foto's die ik in lange tijd gezien heb ;-)
Zo'n hele nieuwe? City 77?karmann schreef:Word nog steeds zo nieuw geleverd, en is niet voor de leut , vorige week, heb ik nog even achter een Sprinter gereden met tandemstel
If it doesn't fit, force it. And if it breaks, it needed replacing anyway.
- Maxer
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
- Locatie: Berkhout
- Contacteer:
Re: Tandemasser-dusseldorfers!
Wel eens van comfort gehoord? Ik kan je melden dat een tandemasser heel wat prettiger over bv verkeersdrempels gaat dan een enkelasser. Ik voel wel degelijk het verschil in rijgedrag tussen een enkel- en een tandemasser touringcar. Ik had ooit een tandemas caravan, die lag achter de auto als een blok op de weg, zonder te springen. Nee, dat doen ze niet zomaar, dat is duidelijk!
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Tandemasser-dusseldorfers!
voor extra assen onder bijkans elk voertuig veldhuizen groenekan , je kan ook een extra asje onder je bussie hangen ZONDER rdw gedoe als de as MAAR 750 kg draagt , dan is het een aanhanger star gekoppeld , en weer veldhuizen levert die ook. dan mag je met B toch mooi 4250 kg wegen !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Tandemasser-dusseldorfers!
@Nico: Comfort en een Dusseldorfer?? ROTFLMAO...
Al zet je er 100 assen onder; de kans dat zo'n orgel ooit nog eens comfortabel wordt is net zo groot als dat een honderdjarig tandeloos schudhoofdje tot Miss Universe wordt uitgeroepen.
Al zet je er 100 assen onder; de kans dat zo'n orgel ooit nog eens comfortabel wordt is net zo groot als dat een honderdjarig tandeloos schudhoofdje tot Miss Universe wordt uitgeroepen.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Tandemasser-dusseldorfers!
alle vrachtwaggels waar ik in rij zijn te doen , tot dat er een tweede achteras onder zit , dan willen ze alleen maar rechtuit ! (+12 ton)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten