Indeling LAF1113 Brandweer (IDEEEN GEVRAAGD)

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Paul schreef:Zo gauw we hier ADSL krijgen stel ik mijn netwerk ook beschikbaar aan iedereen die via mijn netwerk wil internetten.
Dit heb ik ook twee jaar gehad, alles gewoon open ik had mijn pc's toch achter een firewall zitten.
Totdat mensen bij mij uit de buurt complete films gingen downloaden via mijn adsl aansluiting en ik geen bandbreedte meer over hield :evil: . toen heb ik alles maar dicht gezet. Helaas en jammer voor de toevallige voorbijganger die draadloos netwerk wil gaan gebruiken. :cry:

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Het electrisch koken verbaast me, kunnen jullie accu's dat probleemloos leveren?

Probleemloos...? Je moet wel in de gaten houden hoever je gaat qua ontlading. Met beide pitten vol open trekt de kookplaat 2 kW. Maar ik heb een poosje geobserveerd hoe lang een kookplaat eigenlijk op vol vermogen staat. Dat is veel korter dan ik dacht. Om je water aan de kook te houden of je lapje gaar te maken zonder het te verkolen, komen wij rond de 5 uit op een schaal van 0 tot 9. Dat lijkt overeen te komen met een duty cycle van ruim minder dan 50 %. Dus per saldo valt het wel mee. Met onze 230 Ah batterij schat ik in dat we vier dagen warm kunnen eten uit de halve accucapaciteit. Dat is weinig als je stilstaat (te overwinteren?), maar bij ons gemiddeld gebruik, behoudens uitzonderingen dagelijks rijden, is er hgeen probleem te verwachten. En als je stil staat en de zon schijnt, komt er tussen de 100 en 115 W (gemeten in Vlaanderen) uit het zonnepaneel. Onder het motto "alle beetjes helpen".

Dat overwinter-idee moeten we eens verder gaan uitwerken. Sylvia is erg gecharmeerd van de gedachte, zeker nu er net weer een striemende bui over de Kempen trekt :?

Groeten,
Ernst
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hallo Berthil,

Die filmdownloaders verpesten het inderdaad voor de anderen.
Ik denk overigens dat als je even een paar keer tijdens het "downloaden" je netwerk plat legt, ze gauw een ander "openbaar" netwerk gaan zoeken. :P
Zelf denk ik er geen last van te krijgen, je kunt bij mij alleen je auto parkeren voor de deur en buren heb ik niet (pas 200m verder).
Dus als er iemand te gek doet zie ik hem wel en kom ik naar buiten :twisted:

Groeten,
Paul
fidom
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 okt 2005, 11:34
Locatie: Houwerzijl
Contacteer:

Opbouw vast aan cabine?

Bericht door fidom »

Hoi Michael,

Ik volg je plannen al een tijdje. Van kennissen van het Maggie-Deutz Allrad-Forum (jou welbekend), begreep ik dat het verstandig is de koffer alleen achteraan vast te maken, en voor los te laten liggen (uiteraard met voorziening om al te bruuske bewegingen te voorkomen). Ik heb gezien hoezeer cabine en koffer ten opzichte van elkaar kunnen torderen, en vroeg me af hoe jij je koffer hebt vastgezet.

Benieuwd naar het vervolg van je verhaal,

Hans Fidom
Michael Kroese
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2006, 14:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Opbouw vast aan cabine?

Bericht door Michael Kroese »

fidom schreef:Hoi Michael,

Ik volg je plannen al een tijdje. Van kennissen van het Maggie-Deutz Allrad-Forum (jou welbekend), begreep ik dat het verstandig is de koffer alleen achteraan vast te maken, en voor los te laten liggen (uiteraard met voorziening om al te bruuske bewegingen te voorkomen). Ik heb gezien hoezeer cabine en koffer ten opzichte van elkaar kunnen torderen, en vroeg me af hoe jij je koffer hebt vastgezet.

Benieuwd naar het vervolg van je verhaal,

Hans Fidom
Hallo Hans,
Leuk dat je hier over begint, ik ben er nog niet aan toe gekomen om de koffer er op te plaatsen.
Ik heb ook al een idee opgedaan om dit torderen op te vangen, er wordt dus nog aan gewerkt.
ik hoop er volgende maand meer tijd voor te hebben. :wink:
Michael Kroese (Meubelmaker, Timmerman)
Gebruikersavatar
Niek
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 dec 2004, 20:48
Locatie: Oosterend

torderen

Bericht door Niek »

Micheal,

Om het torderen te kunnen accepteren bouwen duitse bouwers van expeditiewagen hun koffer op een onderstel, dat op drie punten met het chassis is verbonden. Ik dacht, twee punten achter en 1 punt voor.

Niek
Michael Kroese
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2006, 14:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Michael Kroese »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Michael Kroese op 21 jan 2007, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael Kroese (Meubelmaker, Timmerman)
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Wat een Beauty!!!! :D
Een genot voor het oog.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Ziet er idd leuk uit Berthil, het is alleen wel errug vroeg herfst bij hem..:wink:
~~~~

Houd de moed er in Michael, op een gegeven moment gaat alles opeens met een rotgang. (ondervinding) 8)


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Michael Kroese
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2006, 14:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Michael Kroese »

Pff, ja je hebt gelijk.
maar het lijkt allemaal zooo... lang te duren omdat ik er natuurlijk veel mee bezig ben.
Ik hoop dat ik in de zomer van 2007 de boel af heb.
Voor het oog wil ik hem natuurlijk meer gaan aankleden, er moet nog een RVS-imperiaal op de cabine komen.
Michael Kroese (Meubelmaker, Timmerman)
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Michael Kroese schreef:.maar het lijkt allemaal zooo... lang te duren omdat ik er natuurlijk veel mee bezig ben...Voor het oog wil ik hem natuurlijk meer gaan aankleden, er moet nog een RVS-imperiaal op de cabine komen.
Weet je Michael, je kunt alles wel perfect proberen te maken, maar dan kom je nooit weg.

Zo heb ik 3 jaar aan onze boot gewerkt, 16 uur per dag, 7 dagen per week. ( van bijna-schroothoop tot goeie schuit)
En het schoot maar niet op naar m'n zin, niks was goed genoeg, alles kon beter..
Ik at boot, sliep boot, droomde boot, ademde boot, werd er soms helemaal horendol van.. :?

Op een gegeven moment zijn we maar eens gaan proefvaren;
Vraagt m'n vriendin na een tijdje:" En, alles goed? "
Zeg ik: "Nou jah, hij is veilig en alles draait goed..."
En toen viel ik ff stil, want wat wilde ik eigenlijk nog meer dan een veilig en goed schip? Nóg veiliger, nóg beter?? :shock:

We hebben elkaar aangekeken en zijn toen als de donder onze familie gaan bellen om te zeggen dat we onderweg naar het zuiden waren.(voordat we buiten gsm bereik waren :P )

Precies een jaar later zijn we weer teruggekomen in Nederland, zonder dat ik ook maar iets gemist heb van al die dingen die vlak vóór de proefvaart nog zo hoog op m'n verlanglijstje stonden.
Van de 20 ton(!!!) reserve-onderdelen heb ik misschien 1 ton gebruikt, en dan nog grotendeels om anderen te helpen..


Moraal van dit verhaal?
Als je droog kunt zitten & slapen, koken & poepen én veilig kunt rijden, moet je zien dat je als de wiedeweerga gaat reizen.
Je auto hoeft niet mooi te zijn.
Hij moet blijven rijden, en meer niet.

Tot nu toe hebben we de mooiste (rijdende) reizen gemaakt in gedeukte bussies, met viskisten als opslagplaats, een opklapbedje tegen de wand geschroefd en een (eeuwig rammelend :evil: ) Trauma-campinggasstelletje.
Het gaat om de mooie mensen die je onderweg leert kennen, om de prachtige & spannende (en klote-)dingen die je meemaakt, om de vrijheid & (soms) beklemming die je ervaart.
Niet om de luxe stoel die onder je kont zit, of om je glimmende imperialletje. Da's allemaal Hollandse schijn man.

Ook maakt het niet uit waar je naartoe gaat.
Een Spanjaard die z'n poot stoot, vloekt net zo hard als een Nigeriaan.
Een Portugese vrouw die de was staat te doen is nét zo vriendelijk als haar evenbeeld uit Mali, en je kunt ze allebei niet verstaan. :roll:
Vastzitten in de modder is overal ter wereld éven klote, en overal ter wereld schijnt diezelfde zon.

Maak 'm goed en veilig, en donder dan zo snel mogelijk op Michael.
Poetsen hoef je pas te doen als je 'm weer gaat verkopen.:wink:

In de machinekamers zeg ik altijd: "Een motor draait niet op verf en poetslappen, maar op stinkende diesel en vette olie..".


Einde van deze peptalk die doorspekt is met mijn ongevraagde mening.. 8)


Sterkte, mvg, Leo.:D
ps; zomer 2007 zeg je? Dan komen we elkaar nog wel ergens tegen, dan vertrekken wij ook weer..:P:P:P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Tsjonge Leo, weer een literaire explosie als vanouds!

(Overigens ben ik het voor minstens 100% met je eens.)

Prettig weekend,
Ernst
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Grinnnn Ernst,

ik had natuurlijk kunnen schrijven: "Het voornaamste wat je op reis meeneemt ben je zélf ", maar dat zijn zo weinig woordjes he?:P


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Leo, in een woord samengevat: schiterend!
Ik ben het helemaal met je eens.

En Michael gewoon doorgaan en als je weg kunt: gewoon doen!!

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

"quote aan"
Moraal van dit verhaal?

Je auto hoeft niet mooi te zijn.
Hij moet blijven rijden, en meer niet.

"quote uit"

Hier sluit ik mij helemaal bij aan!!! voordeel lijkt mij dat ie (hopelijk) ook een stuk minder diefstal gevoelig is! Tenminste zo motiveer ik de buiten kant naar mijn vrouw toe :-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten