10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Automaat en regulateur

Bericht door Leo »

Yo Rob,
een automatische versnellingsbak heeft meestal ook een oliekoppeling.
Dat betekend dat er geen koppelingsplaten meer in zitten, maar (ff zeer erg simplistisch uitgelegd) twee schoepen die heeeel dicht op elkaar zitten.
Deze schoepen draaien geheel in de olie.
De éne schoep wordt aangedreven door je motor.
Als je motor draait, dan verplaatst die (motor-)schoep dus olie.
Omdat de versnellingsbak-schoep daar vlak tegenaan zit, wil/gaat die meedraaien met die rondtollende olie.

Nou is het dus zo dat er altijd een bepaalde mate van slip tussen die twee schoepen is, dat lijkt me wel te begrijpen voor je.
Is trouwens maar goed ook, anders zou je niet stil kunnen staan in de versnelling, en zou het optrekken wel heel erg "shocking" verlopen.. :wink:
Maar ook bij voltoeren rijdend slipt die koppeling nog.
Dit slippen vraag natuurlijk energie, das óók logisch.

De heren ontwerpers in al hun wijsheid houden daar ook rekening mee.
Betekend dat 65 manke ezeltjes met een droge platenkoppeling erachter(heeft dus geen wrijvingsverlies) een bussie tot bijvoorbeeld 90km/uur kan brengen, zonder het karretje in de soep te draaien.
Maar omdat een oliekoppeling (slip)energie vraagt, die je dan dus niet voor de voortstuwing kan gebruiken, wordt de berekening:
90km/uur minus verlies oliekoppeling (laten we zeggen 5%)= 85,5km/uur max.
Snappie??? :P
~~~~~~


Regulateur.
Als een dieselmotor ontworpen is om maximaal 4000 toeren/min te maken zou je een toerenteller kunnen installeren en dan maar bidden dat niemand dat toerental overschrijd.
Dat vonden de heren motoren-ontwerpers geen strak plan, want het is een bekend gegeven dat het mensenras nu eenmaal altijd méér wil, of dat nu alcohol, vrouwen, sex of toeren betreft maakt niks uit..
En dus vogelden ze een apparaatje uit dat het toerental automatisch reguleert, je raad het al; de regulateur.
Die regulateur schroefden ze vast aan het gashendeltje van de brandstofpomp op een zodanige manier dat jij een olifantenpoot op dat gaspedaal kunt zetten, maar dat ie toch niet harder gaat.
Ze zijn er in verschillende uitvoeringen, zoals pneumatisch, hydrolisch, mechanisch en combinaties daar van.
Zo'n regulateur grijpt dus ook in als jij een bepaald toerental tracht te overschrijden.
Als nu jouw regulateur ingesteld staat op die 85-90km/uur, dan kun je wel nitro in je tank gooien, maar sneller zal ie nooit gaan, omdat die regulateur eenvoudigweg de brandstofpomp dichtgooit.
Snappie da' ook? :P


:shock: Waarom zet ik toch geen link neer, net als normale mensen, typ me de tandjes, en t is ook nog eens off-topic.. :cry:

In de hoop niet te veel onzin geschreven te hebben ( en anders graag verbeteringen van de kenners),



Met vriendelijke groet, Leo. :D
Laatst gewijzigd door Leo op 18 nov 2005, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Dat was weer een interessant verhaal, Leo.

Is ook iets waar mensen altijd maar meer van willen, interessante verhalen :~)
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hey Leo,

Hartstikke bedankt voor je antwoord (ook via de mail)
Ik heb hierzo geen problemen met image shack, dus hier de foto die je me gestuurd hebt.
Afbeelding

Met je uitleg natuurlijk:

Maar goed, de afstelling van t stationair toerental.
Als je de zelfde regulateur hebt als ikke, dan is het heel simpel:

Als je op de foto kijkt, zie je in de linker-benedenhoek een uitsnijding van die foto zitten.
Je ziet daar een boutje met contramoer.
Zoek deze op de grote foto op, en ga alsvolgt te werk:

Draai je motor warm
Maak met sleutel 13 de moer een beetje los.
met sleuteltje 6 de stelbout tegen de klok indraaien voor meer toeren.

================================================

Zal morgen met daglicht es kijken hoe het zit in m'n bussie.
Verklooi ik met de stelschroef niet het zgn brandstof/zuurstof mengsel?


Mazzel en nogmaals bedankt :D :D :D
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

snappie schreef: Verklooi ik met de stelschroef niet het zgn brandstof/zuurstof mengsel?
Soms schieten woorden zelfs mij te kort.. :cry:
Heb jij een benzinemotor dan??
Maakt trouwens niet uit, want als jij een benzine-bak hebt, zit die hele brandstofpomp er niet.. :D

Dus het antwoord is nee, maar dat snapte je al denk.. :P

Oww jah, onthoudt hoeveel je 'm verdraait hebt, altijd makkelijk om weer terug te zetten dan.. :wink:
Maar ws is een kwartslag genoeg.
Enneuuh, vergeet het contramoertje niet weer vast te draaien.. :wink:


Met vriendelijk groetje, Leo. :D
ps: zoekplaatje voor de kenners: wat klopt er niet met m'n pomp..grinn :P
Laatst gewijzigd door Leo op 19 nov 2005, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

ff een paar off/on-topic bedankjes tussendoor

Bericht door Leo »

Peter:
Bedankt voor je bijdrage, toch leuk dat het zuinigheidsverhaal soms blijkt te kloppen.
Je hebt meer geluk dan ik, mijn opeltje wil er helemaal niks van weten,die doet net of ik geen dure vloeistof in z'n bast gegooid heb.. :cry:
Het gebeurt niet veel, maar heeel soms rijden mensen met een benzinemotor opeens goedkoper dan dieselrijders...LPGeluksvogel.. :D

Ben:
We mogen blij zijn dat we allebei achter een grote voorruit zitten, anders hadden we steeds een gebit vol met vliegen door al dat gegrijns.
Ook ik geniet me een slag in de rondte zodra ik dat karretje onder me voel knorren.. :P
Wat betreft dat verbruik: Het zal mij eigenlijk ook worst zijn of dat verminderd.
Het karretje draait er zo mooi op, dat ik allang tevreden ben.. :wink:
Maar ik hou het verbruik wel bij, je weet maar nooit of 'ie per ongeluk toch zuiniger draait.. :wink:
Owww, ben weer terug naar 0,15% gegaan, het totaalplaatje werd heel langzaam toch minder, draait nu weer als een zonnetje.

Sandra:
Interressante verhalen zijn idd mooi, en ik heb me op dit forum dan ook suf gelezen.
Ik zal voorlopig nog wel het 1 en ander moeten tikken om dat te evenaren, maar ik doe m'n best.. 8)

Karogegro:
Ook jij bedankt voor je entousiaste bijdrages, zo maken we er met z'n allen een mooi topic van.
Zo blijft het ook leuk om me ergens voor in te spannen.. :roll:

Snappie:
Humorvolle en goeie bijdrages,enneuuh..: Graag gedaan.. :D


Vriendelijke groet van een vent met twee blauwe typ-vingers, Leo. :D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Leo schreef:
snappie schreef: Verklooi ik met de stelschroef niet het zgn brandstof/zuurstof mengsel?
Soms schieten woorden zelfs mij te kort.. :cry:
Heb jij een benzinemotor dan??
Ha, gelukkig... dacht al even dat ik gek was :~)
Unknown User

aceton

Bericht door Unknown User »

Gisteren toen ik m'n zoon van school uit schagen haalde maar eens het horloge geraadpleegd om de duivelsche acceleratie van ons machien te meten en geconcludeerd dat het alleen erg lastig is, dus alleen in z'n 4 heb ik een redelijke meting kunnen doen. Door accelerend van 50kmh naar 85kmh had ik daar volgens het polsuurwerk krap 20 sec. voor nodig. Wat dat voorheen was heb ik geen flauw idee. Wat wel zo is nadat we de aceton hebben toegevoegd is dat in alle versnellingen er een tov de oude situatie voelbare versnelling is. Waar voorheen bij het stoplicht de voorganger aan de horizon verdween zijn we nu in staat om het gat aanzienlijk kleiner te houden. mn in z'n 4 is vanaf 65 kmph een diudelijke versnelling voelbaar.
Ook maakt het torretje voor m'n gevoel wat minder herrie. Maar ja, hier geld misschien, de wens is de vader van de gedachten. Maar toch.
ps. onze 406 weegt ong.3500 kg.
groetjes toine.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Terug naar 0,15%

Bericht door Leo »

Waarde medemengers en kat uit de boom-kijkers,

Twee tanken geleden ben ik 0,11% gaan bijvoegen, met als resultaat dat de motor ook in z'n hoge toerentallen beter begon te trekken.
Doch halverwege de tweede tank begon me op te vallen dat het karretje niet meer "gromde" als ik met 80km/u het gaspedaal intrapte..
Dat was best wel lullig, want ik was net klaar met m'n inlaat.
Die heb ik van binnen voor zover het kon gepolijst, en alle ongelijkheden en versperringen weggehaald..
Maw: de motor zou het juist beter moeten gaan doen.. :cry:

Ook was het me opgevallen dat hij meer stonk, de "ouderwets scherpe" geur was weer terug.
Nou gaf ik in eerste instantie slechte brandstof de schuld; ik had namelijk een tank kado gekregen van mensen die ik geholpen had.. Ik moest het alleen wel bij een goedkoop creditcard-tankstation halen.
Ik heb met die tank goedkope brandstof nétaan de 1 : 7 gehaald ( was voorheen 1:7,6), goedkoop lijkt duurkoop in dit geval..

Maar goe, nadat ik weer getankt had bij de Schelp (+ toevoeging van 0,1%) rook ie een stuk beter, maar om nou te zeggen dat ik happy met z'n gedrag was: nee.. :?

Halverwege de tank ben ik dus maar weer gaan bijvoegen tot 0,15%, en toen ik eenmaal weer op de snelweg zat en het pedaal intrapte, gromde het karretje weer van genoegen en trok weer als vanouds de kilometerteller naar gevaarlijke hoogtes..
Conclusie: Mijn 616 heeft 0,15% nodig om zich goed te gedragen.

Wat de goedkope brandstof betreft: Ik heb al veel gelezen over de (af en toe) slechte kwaliteit van zg. goedkope pompen. ( en laat ik over m'n ervaringen in de scheepvaart maar helemaal zwijgen)
Ok, 1 tank is geen bewijs, maar de geur uit de uitlaat zegt mij door mijn ervaring nogal veel, en die geur was ronduit beroerd te noemen.
Ook wbt het aceton verhaal schijnt de kwaliteit brandstof nogal van belang te zijn..maar wat is waarheid op internet.. :wink:
Nogmaals, die éne tank van mij is geen steekhoudend bewijs, maar misschien toch zo'n dingetje om héél stiekum in de gaten te houden...


Met vriendelijke groet, Leo. :D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Leo schreef:ps: zoekplaatje voor de kenners: wat klopt er niet met m'n pomp..grinn :P
Ik ben dan wel geen kenner, maar staar me suf op die foto van je...
Ga je het nog verklappen? :~)

'k heb ook nog geen kans gehad om 't met m'n eigen brandstofpomp te vergelijken....

Het enige dat me zo opvalt zijn twee glimmende boutjes en moertjes...

En verder zit je brandstoffilter volgens mij op een iets andere plek, maar dat zal 't wel niet wezen...

En wat is dat dunne, glimmende zwarte slangetje?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Sandra,
het antwoord is al geraden door Ben en het staat hier:

http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtop ... sc&start=0

Je kunt nog doorgaan voor de poedelprijs.. :P

Zowww, en nu ga ik echt proberen om on-topic te blijven.. :oops:
Echt waar.. 8) ...

Toine: Ik ben zo vrij geweest om je bericht naar het topic acceleratie te kopieeren, vond het daar óók wel op z'n plaats.
Tnkx voor het meten.. :)


Met vriendelijke groet, Leo. :D
Laatst gewijzigd door Leo op 21 nov 2005, 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Effe een update,

De volle tankdiesel met 1,5 ml aceton per liter is inmiddels voor driekwart leeg.

1. Het trillen/rammelen bij stationair lopen van de motor is opgelost, het had niets te maken met het stationair toerental maar met een losgeraakte uitlaatklem (de klem met die het laatste stuk uitlaat vasthoudt). Na het vastzetten was het trillen/rammelen weg :oops:

2. Topnelheid en acceleratie was niks en bleef ook met aceton nog niks. (80 a 85 km per uur)

3. Verbruik weet ik nog niet, maar dit was toen ik de bus pas had gekocht 1 op 5. Dit had te maken met m'n onwetendheid over het rijden met een automaat. (ik reed continu met de zgn kickdown :oops: :oops: )
Inmiddels is het door zeg maar normaal rij en schakelgedrag naar 1 op 7 gegaan. Ook moet de 20 jaar oude bus nog ingereden worden (pas 35.000 km op de teller)

4. Alles functioneerd nog, dus bij de volgende tankbeurt gaat er weer aceton bij.


U hoort nog van mij !!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: [/b]
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Snap er alles en niks van..

Bericht door Leo »

snappie schreef:1. Het trillen/rammelen bij stationair lopen van de motor is opgelost, het had niets te maken met het stationair toerental maar met een losgeraakte uitlaatklem (de klem met die het laatste stuk uitlaat vasthoudt). Na het vastzetten was het trillen/rammelen weg :oops: [/b]
Ben blij dat je het eerlijk zegt Rob, kunnen we allemaal weer wat van leren, namelijk:
Eerst zelf hééél goed kijken en nadenken, dan pas typen..
Maar misschien hebben anderen iets aan m'n brandstofpomp-uitleg, je weet maar nooit.. :D
snappie schreef:Topnelheid en acceleratie was niks en bleef ook met aceton nog niks. (80 a 85 km per uur)
Dat torretje schreeuwt om eens goed nagekeken te worden...M'n vingers jeuken, maar gelukkig woon je te ver weg.. :mrgreen:
Maarre, met al die positieve aceton-geluiden hier, is dit wel errug uitzonderlijk toch??..
Geef eens accelleratie-cijfers??

snappie schreef:3. Verbruik weet ik nog niet, maar dit was toen ik de bus pas had gekocht 1 op 5. Dit had te maken met m'n onwetendheid over het rijden met een automaat. (ik reed continu met de zgn kickdown :oops: :oops: )
Inmiddels is het door zeg maar normaal rij en schakelgedrag naar 1 op 7 gegaan. Ook moet de 20 jaar oude bus nog ingereden worden (pas 35.000 km op de teller))
Ben is hier de grootste kilometervreter, die zal de eerste wel zijn met verbruikscijfers.
1:7 vind ik niet slecht voor een automaat.
35.000 is idd wel erg nieuw, de mijne heeft al dik 900.000 op de teller staan maar rammelt nog wél net zo hard als een nieuwe.. 8)
snappie schreef:4. Alles functioneerd nog, dus bij de volgende tankbeurt gaat er weer aceton bij.
Gelukkig, was al bang dat je de gelederen der aceton-stokers zou verlaten.. :wink:
snappie schreef:U hoort nog van mij !!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: [/b]
Had niet anders verwacht.. :mrgreen:


Met vriendelijke groet, Leo. :D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Kga'utook'nsproberuh

Bericht door Unknown User »

Nou volgende week ga ik ook eens wat magische druppels bij m'n diesel gooien. Ik heb een type l319d met een om616 moter. Optimistisch rij ik 1 op 11 anders 1 op 10. Top snelheid is 115 maar met 90 wordt ik beter gezien door het publiek. Ik ga bij mijn standaard tankstation goedkope en dus verdachte diesel tanken voor nog geen € de liter. Dan gaat er op de 30 liter brandstof nog 0,11% aceton bij.

Voor dat ik ga tanken zal ik mijn neus eens langs de uitlaat halen op zo'n manier dat de geur me nog lang zal heugen. Ik ga dan mijn standaard rit van 30 kilometer maken goed opletten en na afloop nog eens aan de uitlaat hangen. De resultaten zal ik natuurlijk hier op het forum plaatsen.

groeten
martin
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

papabus schreef:Optimistisch rij ik 1 op 11 anders 1 op 10.

Dan gaat er op de 30 liter brandstof nog 0,11% aceton bij.
Slik....1:10 tot 1:11??? En je wilt nog goedkoper????
Dat zijn getallen waarvan ik alleen maar kan dromen.. :P

Hierboven gelezen dat ik om verschillende redenen weer terug gegaan ben naar 0,15%?

Snuif nog maar eens flink, je zal die stank nog gaan missen.. :wink:
Ben benieuwd wat het bij je doet..

Met vriendelijke groet, Leo.:D
(die het wel geinig vind dat onze verslagen en verhalen je toch over de streep getrokken hebben.. :P )
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

nog goedkoper

Bericht door Unknown User »

Hoi Leo,

snap je nu waarom het van mij niet zo hoeft? Toch ben ik benieuwd!

mvg

martin
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Verdampingsverschijnselen?

Bericht door Leo »

Hoi medemengers,

Op PPO.NU is er iemand geweest die verklaarde dat de aceton binnen een paar uur zou verdampen uit je diesel.
Ik heb (onder alias Bokkum) z'n bewering en verhaal daar nogal onderuit gehaald, want het rammelde aan alle kanten.
Heb van die persoon ook geen reactie meer ontvangen, maarrrr..

Zoals gewoonlijk beginnen nu ook anderen te echoén dat zij die verdamping of zelfs verdwijning van aceton opgemerkt hebben.

Dus een simpele vraag aan de dubbelluchtstokers: Heb jij al gemerkt dat, wanneer je tank leeg begint te raken, het effect van de aceton verdwenen of verminderd is?

Met vriendelijke groet, Leo. :D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Re: Verdampingsverschijnselen?

Bericht door Unknown User »

Leo schreef:Hoi medemengers,


Dus een simpele vraag aan de dubbelluchtstokers: Heb jij al gemerkt dat, wanneer je tank leeg begint te raken, het effect van de aceton verdwenen of verminderd is?

Met vriendelijke groet, Leo. :D
Nou, niet echt, zet eens een flesje aceton (100 ml) een nachtje geopend neer, en je zult zien dat de helft de volgende morgen verdampt is. (aceton is zéér vluchtig)
Aan de andere kant, een gesloten flesje blijft gewoon vol.
Daarintegen is een dieseltank luchtdicht? Niet dus,.......dus ik denk dat aceton in de dieseltank inderdaad verdamt. Hoe snel dit gaat? .........tja.

Mazzel, Rob
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Verdampingsverschijnselen?

Bericht door Leo »

snappie schreef:
Leo schreef:zet eens een flesje aceton (100 ml) een nachtje geopend neer, en je zult zien dat de helft de volgende morgen verdampt is. (aceton is zéér vluchtig)
Aan de andere kant, een gesloten flesje blijft gewoon vol.
Daarintegen is een dieseltank luchtdicht? Niet dus,.......dus ik denk dat aceton in de dieseltank inderdaad verdamt. Hoe snel dit gaat? .........tja.

Mazzel, Rob
Hoi Rob, zet eens een flesje benzine neer, geeft t zelfde effect.
De damp van beide stoffen is zwaarder dan lucht, en beide verdampen ze nogal snel.
Maar is een benzinetank ook half leeg na een nachtje? En die is ook niet dicht.
Als het zo is dat de verdamping stopt indien die damp verzadigd is, dan is de oplossing vrij simpel, gewoon een extra injectiespuitje aceton toevoegen halverwege de tank.

Helaas heb ik geen laboratorium-weegschaal, anders zou ik het mooi kunnen testen of die gemengde aceton idd uit de diesel vervliegt.

Maar vorlopig merk ik er zelf nog niks van, en of dat nou door m'n twee-tankssysteem komt, of omdat het gewoon een lulverhaal is....
Daarom ben ik benieuwd hoe het bij anderen is.

Met vriendelijke groet, Leo. :D
(die zelf de 2000ste lezer van dit topic was, hartstikke leuk dat dit zo goed loopt, allen dank voor jullie bijdragen tot nu toe)
Laatst gewijzigd door Leo op 25 nov 2005, 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Verplaatsing laatste serie berichten.

Bericht door Leo »

Hoi allemaal,

vanwege het interresante onderwerp en om helderheid te verschaffen aan toekomstige lezers, is de discussie over dieselverbruik die hier de laatste dagen aan de gang was, verplaatst naar een nieuw topic genaamd "dieselverbruik".

Voor de betrokken auteurs die nog niet op mijn oproep gereageerd hadden: Er staat een berichtje in je PB over dit onderwerp, gelieve dat even te lezen.


Met vriendelijke groet, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Re: Verplaatsing laatste serie berichten.

Bericht door Unknown User »

Leo schreef:vanwege het interresante onderwerp en om helderheid te verschaffen aan toekomstige lezers, is de discussie over dieselverbruik die hier de laatste dagen aan de gang was, verplaatst naar een nieuw topic genaamd "dieselverbruik".
Heel goed, 't zijn allebei interessante onderwerpen en jammer als het door elkaar loopt.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Ik mis de ellenlange maar bere-interessante en vermakelijke verhalen van onze acetonmengers...

Jullie zijn toch niet alsnog van de weg geblazen? :?
Unknown User

aceton

Bericht door Unknown User »

Wees gerust,in ieder geval ik geniet nog dagelijks van het effect van het vuurwater wat we in onze busjes kieperen en van de week ben ik bij leo op bezoek geweest en heb nog een paar andere leuke ideetjes opgedaan om het beesie wat meer pit te geven.
groetjes toine
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

zeerover schreef:Ik mis de ellenlange maar bere-interessante en vermakelijke verhalen van onze acetonmengers...

Jullie zijn toch niet alsnog van de weg geblazen? :?
Gééén paniek Sandra :D ,
Ik heb het ff errug druk met werken en slapen,
maar ik ben nog lang niet uitgeschreven.. :P

Met vriendelijke groet, Leo. :D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

aceton

Bericht door Unknown User »

gezien op marktplaats. Zelf ff zoeken .Ik weet niet hoe je de link bij dit beriggie krijgt.
Auto diversen, advertentienummer 141472113

IDEETJE :idea: :idea: :idea: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
allah akbar Toine
Unknown User

Re: aceton

Bericht door Unknown User »

karogegro schreef:gezien op marktplaats. Zelf ff zoeken .Ik weet niet hoe je de link bij dit beriggie krijgt.
Auto diversen, advertentienummer 141472113

IDEETJE :idea: :idea: :idea: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
allah akbar Toine
Omdat ik niet weet hoe je op nummer bij marktplaats kunt zoeken effe een uitleg van een link neerzetten hier.

1 klik op URL.
2 kopieer en plak de link hierachter
3 klik weer op URL.

Da's alles. :mrgreen: :mrgreen:

http://www.marktplaats.nl/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten