Banden
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 jul 2005, 10:58
- Locatie: Purmerend
Banden
Ben in het bezit van een Mb 608 met daaronder 17.5 inch wielen inplaats van 16 inch nu loopt mijn kilometerteller niet meer synchroom (10%)
welke verdeling moet ik nu monteren tussen de versnellingsbak en de kabel om dit te compenseren.
R.Masmeijer
welke verdeling moet ik nu monteren tussen de versnellingsbak en de kabel om dit te compenseren.
R.Masmeijer
Weet je zeker dat je teller niet goed loopt? Bij mijn legerambulance (508d) loopt de teller pas na montage van de 17.5 inch wielen gelijk met mijn twee gps systemen. Voorheen gaf hij wel 80 aan maar in werkelijkheid was dat maar 71 (GPS en WAAS). Nu is 80 echt 80.
In de BMW 530i van mijn vader is 80 eigenlijk 76. En in mijn volkwagen lupo is 100 maar 93.
Het kan dus best dat je teller nu exact goed loopt.
Die verloopjes zijn erg duur en misschien niet nodig.
In de BMW 530i van mijn vader is 80 eigenlijk 76. En in mijn volkwagen lupo is 100 maar 93.
Het kan dus best dat je teller nu exact goed loopt.
Die verloopjes zijn erg duur en misschien niet nodig.
- Arnold Smeets
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
- Locatie: Hoevelaken
snelheidsmeter
De gemiddelde kilometerteller geeft wat minder aan dan er echt gereden wordt, dit wordt door de fabrikanten zo ingesteld.
Hierdoor is een auto dus niet snel over de maximaal toegelaten snelheid heen en hoef je niet heel angstig naar de snelheidsmeter te kijken als je op je klok precies die toegestane snelheid rijdt.
Bij mijn 508D zit er een groter verschil in dan gemiddeld omdat er een blokje gesneuveld is tijdens werkzaamheden en het andere blokje dat toevallig in de garage aanwezig was een andere waarde had. Tijdens mijn vakantie had ik een paar dagen nodig om alles uit te proberen en nu vind ik het geen enkel probleem meer.
Uiteraard is het ieders recht wel de juiste snelheid te willen hebben. Inderdaad zijn die blokjes duur, het is dus zaak de juiste te laten bepalen. Dit kan door een bedrijfswagengarage gedaan worden, via een procedure die "uitrollen" genoemd wordt. Dit wordt met iedere vrachtwagen regelmatig gedaan omdat de tachograaf goed de juiste waardes moet aangeven.
Groet,
Arnold
Hierdoor is een auto dus niet snel over de maximaal toegelaten snelheid heen en hoef je niet heel angstig naar de snelheidsmeter te kijken als je op je klok precies die toegestane snelheid rijdt.
Bij mijn 508D zit er een groter verschil in dan gemiddeld omdat er een blokje gesneuveld is tijdens werkzaamheden en het andere blokje dat toevallig in de garage aanwezig was een andere waarde had. Tijdens mijn vakantie had ik een paar dagen nodig om alles uit te proberen en nu vind ik het geen enkel probleem meer.
Uiteraard is het ieders recht wel de juiste snelheid te willen hebben. Inderdaad zijn die blokjes duur, het is dus zaak de juiste te laten bepalen. Dit kan door een bedrijfswagengarage gedaan worden, via een procedure die "uitrollen" genoemd wordt. Dit wordt met iedere vrachtwagen regelmatig gedaan omdat de tachograaf goed de juiste waardes moet aangeven.
Groet,
Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Yo kilometervreters.
Er staan niet voor niks hectometerpaaltjes langs de snelweg.. :shock:
Gewoon 80 op de teller gaan rijden,
horloge erbij,
en dan kijken hoe lang je over bv 2 km doet.
Getalletjes opschrijven en met de zakjapanner uitrekenen hoeveel % je teller verkeerd wijst.
Plakkertjes op de teller en klaar ben je.
Of is dit te simpel?? 8)
Mvg, Leo.:D
Er staan niet voor niks hectometerpaaltjes langs de snelweg.. :shock:
Gewoon 80 op de teller gaan rijden,
horloge erbij,
en dan kijken hoe lang je over bv 2 km doet.
Getalletjes opschrijven en met de zakjapanner uitrekenen hoeveel % je teller verkeerd wijst.
Plakkertjes op de teller en klaar ben je.
Of is dit te simpel?? 8)
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 jun 2006, 17:32
- Locatie: Achter Drempt
mobiele GPS
Je kan ook even een parapenter/schermvlieger in je buurt vragen om even met zijn GPS in je auto te gaan zitten. Nauwkeurigheid is heel hoog (plus of min 0,2km/hr
Als je in mijn buurt komt mag je wel even bellen ga ik een ritje van 15 minuten bij je in de auto en heb je de afwijking over het hele snelheidsgebied. (ten oosten van Arnhem). Parapenters doen dit heel graag voor je omdat ze na een overlandvlucht met hun enorme rugzak vaak staan te liften en het niet altijd meevalt weer een lift naar huis of naar het dichtsbijzijnde NS station. Op het volgende voorjaarsweekend neem ik de gps mee, dan kan een ieder dat ding wel van me lenen.
Als je in mijn buurt komt mag je wel even bellen ga ik een ritje van 15 minuten bij je in de auto en heb je de afwijking over het hele snelheidsgebied. (ten oosten van Arnhem). Parapenters doen dit heel graag voor je omdat ze na een overlandvlucht met hun enorme rugzak vaak staan te liften en het niet altijd meevalt weer een lift naar huis of naar het dichtsbijzijnde NS station. Op het volgende voorjaarsweekend neem ik de gps mee, dan kan een ieder dat ding wel van me lenen.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Over het algemeen zie ik meer hectometerpaaltjes dan Parapenters langs de weg staan..:P
Vermeld ik er nog ff bij dat je maar van 1 snelheid hoeft te weten wat de afwijking is.
Die afwijking is namelijk procentueel over het hele snelheidsgebied hetzelfde in het geval dat je andere banden oid monteert.
Mvg,Leo.:D
Vermeld ik er nog ff bij dat je maar van 1 snelheid hoeft te weten wat de afwijking is.
Die afwijking is namelijk procentueel over het hele snelheidsgebied hetzelfde in het geval dat je andere banden oid monteert.
Mvg,Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten