Vraag m.b.t. alkoof

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2004, 12:05
Locatie: Beerse (B)
Contacteer:

Vraag m.b.t. alkoof

Bericht door Ernst »

Wij zijn hard aan het puzzelen hoe we onze nieuwe aanwinst zullen gaan inbouwen.

In dat verband een vraagje aan mensen met een alkoof-camper: hoeveel centimeter heb je tussen de bovenkant van de matras en het plafond? En blijkt dat in praktijk genoeg?

We denken aan een verhoogd bed om ruimte te winnen en willen graag weten wat we als minimum-hoogte boven het bed moeten aanhouden.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,

Ernst Sittig
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Alkoof

Bericht door berriaaf »

Ernst

Wij hebben dan nu wel geen alkooof in onze camper , maar hebbben wel een met een alkoof gehad,

En eigenlijk zou je rechtop moeten kunnen zitten het is snel te krap, en je zou de helft ja nog klapbaar kunnen maken of schuifbaar, heb je al een idee van de verdere in richting en indeling.

Bertus
Laatst gewijzigd door berriaaf op 03 mar 2005, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Unknown User

Re: Vraag m.b.t. alkoof

Bericht door Unknown User »

Hallo, Ernst,

Afhankelijk van wat je wilt doen in bed, behalve slapen dan, dien je rekening te houden met hoeveel ruimte je boven je hoofd wilt hebben. Dit gaat dus nooit in een alkoof...(recht op zittend lezen bedoel ik.. ;-) ) Ook belangrijk is de plaats van het bed. Met een of meerdere zijde aan een wand: Als de een over de ander heen wil/moet klimmen om 's nachts naar het toilet te gaan (ik probeer mijn vrouw meestal niet wakker te maken..) dien je wat meer ruimte te houden boven je matras. Afhankelijk van hoe oud je bent en hoe lang je je camper wilt houden kun je ook rekening gaan houden met evt stramheid op latere leeftijd. Dit is ook verstandig ivm de instaphoogte van het verhoogde bed.
Ergo: ik kan me ook redelijk vinden in het antwoord van Bertus, minimaal zithoogte boven je matras.

groetjes Alex
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten