(c) anal digitaal

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

(c) anal digitaal

Bericht door karogegro »

Een jaar of twee geleden hebben we bij canal digitaal zo'n zg set topbox aangeschaft. Inhoud van het pakket: schotel, ontvanger, lnb en het beroemde kaartje.
Nu is de vraag of het voor het kaartje wat uitmaakt in wat voor gleuvie je dat ding douwt. Maw, kun je die in elke digitale ontvanger stoppen.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: (c) anal digitaal

Bericht door Admin »

In elke digitale ontvanger met een CAM die is geschikt voor SECA2.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: (c) anal digitaal

Bericht door karogegro »

Allrightie, kan ik gaan zoeken naar een tweede hansje, want van dat heen en weer slepen naar de camper en huis krijg ik ook een sik.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: (c) anal digitaal

Bericht door Admin »

Kan ik me voorstellen... (die sik heb ik al een jaar of 40, nee echt!). Wij nemen alleen de kaart en de CAM (conditional access module, het "schuifje") mee van thuis naar de camper en terug.De ontvanger laten we lekker staan. Met als gevolg dat we regelmatig na een half uurtje onderweg te zijn verzinnen dat de kaart thuis nog in de ontvanger zit :evil: Dan kijken we dus gewoon geen TV, of alleen BBC of BVN. Even goede vrienden.

Ik heb op een satellietforum ooit eens de vraag gesteld hoe ik het gemakkelijkst m'n SECA-kaartje kon dupliceren, gewoon tegen het vergeten, maar toen ben ik meteen levenslang van dat forum verbannen :( 't Is ook nooit goed.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: (c) anal digitaal

Bericht door karogegro »

Schuifje :shock:, Bij mij zit er alleen zeg maar een gleufje aan de voorkant waar je dat kaartje in prakt en verder niets, dus CAM zegt mij helemaal niets. Enlighten me, Ernst.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: (c) anal digitaal

Bericht door Admin »

Afbeelding
Het "schuifje" heeft aan de achterkant twee rijen busjes, dezelfde die in de laptopkaarten zitten (PCMCIA oftewel PCCard). Aan de voorkant past de smart card erin.
Maar natuurlijk zijn er ook fabrikaten, waarbij de hele module vast in de ontvanger geïntegreerd is. Bij de onze (SilverCrest thuis en Alden in de camper) moeten we de module mèt de kaart verhuizen.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: (c) anal digitaal

Bericht door karogegro »

Da's dan ook weer duidelijk, bij ons is dit geintegreert.
Goed, kan ik nu naar Marktplaats.
Groetsels Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten