pasta voor in raamhouder deur

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

pasta voor in raamhouder deur

Bericht door baasje »

Wie weet wat voor soort pasta je in de raamhouder kan doen (dat kleine ding wat onderop je raam zit geklemd, waar het raammechanisme op zit aangesloten). Het rubber wat daar origineel in hoort te zitten is niet meer aanwezig namelijk.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: pasta voor in raamhouder deur

Bericht door DVIII »

normaal , zeg je al zit daar een rubber velletje , maar als je de plek zeker weet ( waar de strip moet zitten dus ) kun je met sikaflex carrosseriekit werken . Maar pas wel op. Als je strip niet op de juiste plek zit, kan je raam niet meer helemaal open of dicht. Experimenteer eens met die siliconen pannenlappen die ze bij de zeeman enz. verkopen
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

Re: pasta voor in raamhouder deur

Bericht door baasje »

dankjewel .. ik heb maar zo'n rubbertje bij de mercedes besteld, kost 16 euro
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: pasta voor in raamhouder deur

Bericht door DVIII »

:mrgreen: geld te veel zeker ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

Re: pasta voor in raamhouder deur

Bericht door baasje »

kennelijk heb ik teveel geld .. want heb mijn bus een beurt bij vd kraats laten doen, en voor het gemak gevraagd of ie het raampje ff kon fixen, want de bus stond er toch nou eenmaal ...

wat heeft ie gedaan, de hele raamhouder vol met kit gespoten, en bij het terugdraaien is de raamhouder kennelijk verschoven, en nu zit de raamhouder dus MUURVAST op de verkeerde plek ... ik kan mijn raam 20 centimeter open doen en dan schiet ie eruit ....

ik ben al 2 avonden bezig geweest om die raamhouder los te krijgen, met siliconenoplosser, met een mesje (want volgens vd kraats kan je het gewoon lossnijden) NOU ECHT NIET DUS

het lukt dus niet ... ik heb nu een stuk van een andere raamhouder er tegenaan gekit .. maar het is precies aan het einde, en er staat gewoon verschrikkelijk veel kracht op dat stukje, 1 klein stukje schiet zo los maar het is het proberen waard, ik zou ook niet weten wat ik anders zou moeten doen, denk dat de enige oplossing is het hele raam te verwijderen, met raamhouder en al (als dat past) en zo, als je er goed bij kan, de raamhouder met heel veel geduld proberen te verwijderen En ik ga vrijdag weg :(

vd kraats heeft pas na mijn vakantie weer tijd, en ik wil toch echt het raampje open kunnen doen op vakantie :(

aardige vent die vd kraats, maar volgens mij heeft ie het veel en veel te druk, en ik zit nu met de gebakken peren

drama alom :(
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: pasta voor in raamhouder deur

Bericht door DVIII »

pardon , klantenbinding met sikaflex !!!!!.
druk of niet druk , hij lost het maar op zou ik zeggen !
enne , je telde al voor twee :twisted:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

Re: pasta voor in raamhouder deur

Bericht door baasje »

hij lost het maar op ja, maar die dude zit in Nijkerk, en ik in Den Haag .. da's nogal een missie om daar ff langs te hoppen ... en de diesel is ook niet echt gratis

ik heb er trouwens andere pasta ingesmeerd nu, dat sikaflex hadden ze niet bij de Praxis
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: pasta voor in raamhouder deur

Bericht door Admin »

... andere pasta ... sikaflex ...

Die discussie is ook al eens hier gevoerd: de (modernere) MS-Polymeren zijn over de hele linie beter dan de (inmiddels wat verouderde) PU-kitten van Sikaflex.

Als je je ervaringen met een bepaalde garage wilt (mee)delen, kun je je ervaringen kwijt in de rubriek "algemeen", "bedrijven".
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

Re: pasta voor in raamhouder deur

Bericht door baasje »

wat ik er dus ingesmeerd heb is Bison Mastic Silicone Kit (Auto Marine)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten