o jee... de milieudienst aan de deur..

Plaats reactie

wat te doen met de milieudienst?

gewoon je verantwoordlijkheid nemen en schoon maken
19
70%
onderduiken, na een jaar zijn ze 't wel vergeten...
1
4%
uitleggen dat je verder alleen maar biologisch eet en nooit met 't vliegtuig gaat...
7
26%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Unknown User

o jee... de milieudienst aan de deur..

Bericht door Unknown User »

Kwam net thuis van m'n werk en werd door m'n vriend verwelkomt met de mededeling: "de milieupolite was vandaag aan de deur voor jou.."

Het bleek de wijkpost, maar 't ging wel over m'n bus, dat dat niet kon met die olie..
Ik heb er een plaat onder liggen, maar daar was het wat over weg gelopen en ik moest het schoonmaken.

Nou is het zo, dat ik de bus juist daar neer had gezet omdat daar al een giga-olievlek lag...

Heeft iemand eerder met dit soort instanties te maken gehad en tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Ik ga ze maandag bellen, volgende week komen ze weer controleren.
Ik wil best iets doen, maar om dat nou helemaal schoon te maken (hoe, überhaupt) terwijl de meeste olie er al lag...

Ik haal de bus trouwens dit weekend daar weg, om 'm naar iemand te brengen die voor mij de motor gaat vervangen.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

'k heb net nog even goed gekeken en er is echt amper olie van mij bij, 't is eigenlijk alleen de oude vlek.
Nu maar hopen dat ze dat geloven, je kan 't op zich wel zien, de vlek zit veel te ver naar voren, onder de bumper.
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Ik heb ooit eens de straatstenen omgekeerd bij een zelfde probleem en kreeg bij controle een pluimpje dat het zo goed was opgeruimd


Leen (Die aan de controleur vroeg waar de lekolie blijft tijdens het rijden :wink: )
Unknown User

Bericht door Unknown User »

L1 schreef:Ik heb ooit eens de straatstenen omgekeerd bij een zelfde probleem en kreeg bij controle een pluimpje dat het zo goed was opgeruimd
Da's een goeie tip! :~)
:idea:
Unknown User

olie in de stenen

Bericht door Unknown User »

Ik los het op met kattenbak korrels. De korrels uitstrooien over de olievlek en met de schoen met draaiende bewegingen in de vloer draaien. De olie wordt opgenomen in de fijn gedraaide korrels. Daarna met veger en blik opruimen.

Groeten, Bert[/img]
Unknown User

Re: olie in de stenen

Bericht door Unknown User »

Bert Zegers schreef:Ik los het op met kattenbak korrels. De korrels uitstrooien over de olievlek en met de schoen met draaiende bewegingen in de vloer draaien. De olie wordt opgenomen in de fijn gedraaide korrels. Daarna met veger en blik opruimen.
Dat lukt vast alleen met natte olie?

de vlek is vooral oud en van eerdere auto's, ligt er misschien al jaren in te trekken (in klinkers).

Maar ik kan het proberen als het telefoontje met de wijkpost maandag slecht uitvalt...
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: olie in de stenen

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Bert Zegers schreef:Ik los het op met kattenbak korrels. De korrels uitstrooien over de olievlek en met de schoen met draaiende bewegingen in de vloer draaien. De olie wordt opgenomen in de fijn gedraaide korrels. Daarna met veger en blik opruimen.

Groeten, Bert[/img]
Vooral op betonvloeren (maar ook tegels etc) werkt cement beter, neemt net zo goed op, maar is grijs waardoor eventuele restanten slechter zichtbaar zijn.

Groetjes,
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Hanski en Marietje
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2004, 17:15
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hanski en Marietje »

Hallo people

die van ons staat ook al heel lang op een parkeerterrein
maar die lekt niet

greetings Hanski
Gebruikersavatar
yaco
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 dec 2004, 21:33
Locatie: Zeeland

Re: o jee... de milieudienst aan de deur..

Bericht door yaco »

zeerover schreef:Kwam net thuis van m'n werk en werd door m'n vriend verwelkomt met de mededeling: "de milieupolite was vandaag aan de deur voor jou.."

Het bleek de wijkpost, maar 't ging wel over m'n bus, dat dat niet kon met die olie..
Ik heb er een plaat onder liggen, maar daar was het wat over weg gelopen en ik moest het schoonmaken.

Nou is het zo, dat ik de bus juist daar neer had gezet omdat daar al een giga-olievlek lag...

Heeft iemand eerder met dit soort instanties te maken gehad en tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Ik ga ze maandag bellen, volgende week komen ze weer controleren.
Ik wil best iets doen, maar om dat nou helemaal schoon te maken (hoe, überhaupt) terwijl de meeste olie er al lag...

Ik gebruik meestal koudontvetter ,verkrijgbaar bij brezan ofzo , die kun je met een plantenspuit of iets dergelijks erop spuiten ,laten inwerken en daarna met koudwater wegspoelen. Op de plek waar mijn Blusje staat doe ik dit meestal eens per jaar en daarna wat geel zand erop.Het werkt goed vooral bij plotselinge ongelukjes door morsen met olie.
Groejes Yaco.

Ik haal de bus trouwens dit weekend daar weg, om 'm naar iemand te brengen die voor mij de motor gaat vervangen.
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Ja inderdaad Yaco,

Ik vraag het mij ook af. Heeft die zeerover nu de milieupolitie maandag nog aan de telefoon gehad of niet :roll:
Unknown User

Bericht door Unknown User »

L1 schreef:Ik vraag het mij ook af. Heeft die zeerover nu de milieupolitie maandag nog aan de telefoon gehad of niet :roll:
:~)
Ja, ik heb ze vorige week maandag gebeld. Half uur wachten (een-ogenblik-geduld-alstublieft), maar uiteindelijk iemand aan de lijn.
Ik heb heel keurig en beschaafd gedaan "Goedemorgen, u spreekt met Sandra de Jong, blabla" en dat leek te werken.
Verteld dat er al olie lag en dat de bus er nu weg is en niet weer op die plek zal komen te staan.

Ze zouden het doorgeven, mevrouw de Jong, en sindsdien niks meer gehoord, dus ik denk dat het geregeld is.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

L1 schreef:Ja inderdaad Yaco,

Ik vraag het mij ook af. Heeft die zeerover nu de milieupolitie maandag nog aan de telefoon gehad of niet :roll:
Dat jij trouwens snapt dat Yaco met mij-quoten-en-verder-niks-zeggen bedoelt dat ie graag wil weten hoe het is afgelopen, vind ik knap.
Komt zeker omdat jullie allebei een brandweerbus hebben, dan snap je elkaar beter...
:~)
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Is dat zo? Ik heb nog geen foto gezien en ken dus zijn brandweerwagen niet voor de geest halen.
Wellicht in een volgende posting een foto bijplakken
Of heb ik wat gemist
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

L1 schreef: Of heb ik wat gemist
Ja dus Ik vond na 5 min Ik ben zelf in het bezit van een 608 brandweerbus [BLUSJE] met de originele geverfde "BRANDWEER" opdruk

Yaco uit de plaats Zeeland waar ze nog zeggen Gruunzeejp aldus P Moeskroen :P
Unknown User

Bericht door Unknown User »

L1 schreef:Is dat zo? Ik heb nog geen foto gezien en ken dus zijn brandweerwagen niet voor de geest halen.
Wellicht in een volgende posting een foto bijplakken
Of heb ik wat gemist
Yaco is (naast de penningmeester) de enige dubbelluchter die ik in levende lijve gezien heb. Vandaar dat ik z'n bus ken (mooi, van binnen en van buiten).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten