Kilometer heffing

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

God samme stompen Leo.
Je bent aardig op dreef bij de concurentie :mrgreen:.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Grinnn, kon mezelf niet meer inhouden Toine. :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Bommes »

laat maar lekker van je horen leo..
goed bezig.. :!:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

Way to go Leo ik amuseer mij kostelijk met jouw bijdrage's en vooral de reactie's daar op
Houd vol , 20.000 is in zicht op www.kilometerheffing-nee.nl :shock: :mrgreen:

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

De klimaat fraude mail's voor wie geintreseerd is http://www.eastangliaemails.com/index.php
Heb er even in zitten neuzen , kom dan toch rare dingen tegen !

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Wim schreef:Way to go Leo ik amuseer mij kostelijk met jouw bijdrage's en vooral de reactie's daar op
Helaas is het al weer afgelopen Wim/Marius.
Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gezien, houdt het Groene Front stijf de kaken op elkaar wanneer het een beetje moeilijker wordt dan domweg leuzen naroepen.

Nou jah, misschien heb ik met mijn schrijfsels nog een paar mensen laten nadenken over de indoctrinatie & werkwijze van de CO2-geldmachine.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

Nou Leo ,

Ik zie het als volgt , ze dreigen niet te kunnen winnen ! :shock:
En dan , ja dan durfen ze niet meer . :roll:
Maar , niet getreurd 't is weer weekend en dus weer aan de hobby . :wink:

Groeten en prettig weekend Wim
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Kilometer heffing

Bericht door Berthil »

Leo schreef:
Berthil schreef:Volgens de berekening op de site ga ik er 78 euri per jaar op vooruit
Probeer het hier ook eens te berekenen Berthil, want zoals gewoonlijk "vergeet" onze overheid het 1 en ander te berekenen.. http://leugenskilometerheffing.blogspot ... ening.html
Beste Leo,

Ik heb de "leugensite" bekeken en alle argumenten de andere mails.
Wat betreft alle arumenten over privacy, met je mobiel aan kan de overheid je veel beter volgen.
Maar alle argumenten halen maar een paar tientjes van mijn voordeel af.
Dus positief resultaat nog steeds 150 euri per jaar in mijn geval.
Mijn conclusie:
Ik heb jaren te veel betaald voor die gasten met die grote bakken die maar kilometers maken!

Misschien is kilometerheffing niet de juiste oplossing, maar met het huidige systeem betaal ik voor die patsers in hun grote lease bakken.

Dus mijn conclusie blijft kilometerheffing JA, zolang er geen relevante argumenten zijn voor de mensen die maar weinig kilometers rijden.

Ik begrijp het niet helemaal, ik kan me voorstellen dat op een forum van kilometerverslinderende juppen de ophef groot zal zijn, maar dat had ik hier niet verwacht.

Dus ik ben nog niet overtuigd van kilometer heffing nee, kom eens met echte argumenten die me geld opleveren.

Hebben jullie zelf al de berekening gemaakt?

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

@ Berthil ,

Persoonlijk ben ik hier (vooralsnog ) niet mee geraakt . Mijn VW LT is van 1984 en doet dus niet mee , mijn vrouw die in de zorgsector werkt en daarvoor hier in de buurt zo'n 12.000km per jaar opklokt doet dat met een brommobiel en die doet dus ook niet mee .
Waar het mij om gaat is dat de kleine man , die doorgaans in de oudste auto's rond rijd en doorgaans geen nieuwe KUNNEN betalen , maar wel van die auto afhankelijk zijn willen ze uberhaupt op hun werk willen komen , behoorlijk meer zullen gaan betalen . Ik ga je dat niet voorrekenen , met een beetje snuffelen op 't web kan je dat zelf makkelijk genoeg vinden .
Voor de groep waar ik het net over had , is het verdwijnen van de BPM niet van enig belang . Zij zijn zo wie zo niet in staat om een nieuwe auto te kopen . Wel is voor hun van belang , dat tijdens de overgangs periode waarin de BPM geleidelijk verdwijnt de houderschaps belasting per jaar met 7% wordt verhoogt . Deze periode gaat waarschijnlijk 8 jaar duren .
Als je dus de pech hebt dat je tot de laatste groep behoort die overstapt en het geluk dat jouw auto het zolang uithoud , dan betaal je het laatste jaar voor de overstap 56% meer houderschapsbelasting dan in het nu bestaande systeem .
Dan hebben we nog het feit dat de provincie's hun opcenten kwijtraken en dat gaan/mogen herstellen met een nieuwe proviciale belasting , dus ook als je geen auto bezit gaat het je meer geld kosten .
Overigens , ondernemers die voor hun wagenpark ook meer zullen moeten gaan betalen zullen dit ook gaan doorberekenen naar hun klanten , dat zijn wij dus veelal , ook hier gaan we dus meer betalen .
Ook voor de mensen die wel een nieuwe auto kunnen betalen , zij gaan er niet zoveel op vooruit als dat "heer"Eurlings heeft berekend , de importeurs in Nedreland houden de kale prijs van auto's laag om dat ze anders niet te slijten zijn hier en die wordt uiteraard aan gepast .
Dat de file's korter worden geloof ik niet , heel veel mensen die in de industrie , bouw , onderwijs of techniek werken hebben geen flexibele werktijden zodat zij de spits niet KUNNEN mijden . Een groep bij mij op 't werk probeerde dat te realiseren , het werd hun door de groeps directie verboden . Opmerking van de directie "wettelijk niet toegestaan" , dat had dan weer te maken met de arbeidstijdenwet .

Zo zie je , ik ben niet over een nacht ijs gegaan om mijn mening vast te stellen ik heb er lang en veel en hard over nagedacht :mrgreen:

O ja , het milieu , daar lopen de meningen in wetenschaps land nogal over uiteen , het lijkt erop dat we al jaaaaren worden ehhhmmm besodemieterd :mrgreen: door vele van deze "wetenschappers" zie de link die ik hierboven heb geplaatst .
Heb even , 30 minuten of zo , in die mails rondgeneust , en ben werkelijk geschokt . Leo heeft het zo nu en dan over de "milieu mafia" (sorry Leo) en het begint erop te lijken dat ie gelijk heeft .

Nou dit stukkie is nou wel lang genoeg , vind ik , dus ik stop . Prettig weekend Berthil en al de anderen .

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Kilometer heffing

Bericht door Rene »

Hoi, ik zal wel het wel weer niet helemaal begrijpen maar ik betaal geen wegenbelasting voor mijn camper ( 1981 ) Voor mijn privé bus betaal ik 21 euro per maand en voor de personenauto voor mijn vrouw 52 euro per maand ( gas g3 ) Als ik nu de berekening los laat op 18.000 km per jaar voor de auto`s en 3000 km voor de camper kom ik op het volgende:
Camper €270 Zonder toeslagen
Bus € 720 ‘’
Auto € 270 ‘’
Dit is dan excl. eventuele spitsheffing.
Nu betaal ik
Camper €----
Bus € 252
Auto € 624
Totaal € 1260 nu en €876 ik betaal dus €384 meer zonder spits tarief of andere toeslagen.
Voor mij dus NEE
Of heb ik iets over het hoofd gezien :?:
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

Of heb ik iets over het hoofd gezien :?:

Jawel maar dat maakt het verschil alleen maar groter :mrgreen:

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Kilometer heffing

Bericht door Detlev »

Ja, die camper blijft vrij :!:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kilometer heffing

Bericht door Anton »

Hoi,

Camper vrij?

Waar staat dat, ik heb het nergens gelezen ik hoop dan ook dat je gelijk hebt?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Kilometer heffing

Bericht door Detlev »

Is in dit geval toch een oldtimer? En dus belastingvrij (blijvend tot 1987) :roll:
Of heb ik dat nu helemaal mis?
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kilometer heffing

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik denk dat je gelijk hebt, er is inderdaad gesproken over auto's die belasting vrijblijven.
En dat scheelt best een duit.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

ja dat mortuarium is niet voor niets ingesteld !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Admin »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Misschien een moratorium?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

Vroeg wakuh zeg !! :lol:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Admin »

Ja, ons hondje had buikpijn :? Maar het gaat alweer wat beter.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

@ Leo ,

Je was gisteren weer lekker bezig bij de "concurentie" zag ik zojuist :lol:
Wat kunnen mensen blind zijn over de mogelijkheden van het besproken "kastje" :evil:

Aan de andere kant 't is wel lachen om die gene die nu nog in de overheid gelooft , misschien komt daar ook nog eens een kerk voor :mrgreen:

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Bommes »

wim of wie dan ook ik ben benieuwd dan naar jullie visie over hoe het wel zou kunnen ..??
Dat er per gereden kilometer betaald moet worden is duidelijk,
de vervuiler en file veroorzaker betaald wel zo eerlijk..
Dus wat is het alternatief..??
Let wel ik zeg hiermee niet dat ik voor ben maar ik ben dan benieuwd hoe het wel opgelost dient te worden.

Toine zijn idee met jaarlijkse registratie door apk keurmeesters is leuk verzonnen maar een teller draai je zo terug voor de keuring, en om bij elk nu rijdend voertuig een oplossing te verzinnen voor een verzegelde teller constructie is ondoenlijk.
Tevens is elke koppeling met spits tarieven dan onmogelijk.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Nou, bijv de toegangs wegen naar de randstad voorzien van de veelbesproken tolpoorten, en dan per kenteken de spitstol heffen. Vwb die verzegeling van de kilometerteller, die pas je alleen toe op auto's die de fabriek uitrollen en gebruik je de periode tot de invoering (2018) als overgangs fase. Heb je bijna 10 jaar de tijd om alles voor elkaar te krijgen tegen een fractie van de miljarden Eurie's die nu begroot zijn. Isse simpel.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

Tja ,

Eens zien of ik dit kan verwoorden .
"Dat er per gereden kilometer betaald moet worden is duidelijk" Ja , maar dat doen we hier al jaren , 60% van de brandstof prijs bestaat uit accijnzen (belasting dus) De file's worden er niet minder door ! Een spitsheffing zal evenmin de file's doen verdwijnen , om de doodsimpele reden dat iedere werker in 't onderwijs , industrie , techniek en ongetwijfeld vele anderen op last van zijn of haar werkgever op ongeveer dezelfde tijd moet beginnen en het openbaarvervoer veelal niet kan zorgen voor adequaat vervoer van de plaats waar je woon naar daar waar je werkt . In mijn eigen geval b.v. ritje van 35a40 minuten met de auto , wordt 1,5a2 UUR met openbaar vervoer . Dan wel twee keer per dag , heen en weer terug !
Dus de file veroorzakers zijn de werkgevers , die hun werknemers niet de mogelijkheid geven buiten file tijden te beginnen .
Nou die mogen betalen :mrgreen: "De vervuiler betaald " Wel of dat wel allemaal zo zwart wit is , is voor mij nog maar de vraag zie deze link http://www.eastangliaemails.com/index.php Het lijkt er steeds sterker op dat wij al decenia voorgelogen zijn geworden door de klimaat goeroe's . waar ik 't kan vinden weet ik zo gauw niet maar een grote vulkaan uitbarsting heeft enige tijd geleden net zo veel vuil uitgestoten als 20 jaar rijden met het wereld wagenpark
Misschien moeten we die dan ook maar verbieden :wink:
Dan heb ik het nog helemaal niet gehad over de mogelijkheden die technisch mogelijk zijn met dat bewuste kastje .
Als het technisch mogelijk is dan zal daar op enig tijdstip ook gebruik van worden gemaakt , hiervan kan je een voorspelling vinden in de bijbel , openbaringen meen ik mij te herinneren , maar dit terzijde . Ik en velen met mij vinden het een bijzonder beklemmend idee dat overheid's "dienaren" ten alle tijden zouden kunnen zien waar mijn voertuig en dus ik mij bevind .
Het is voor mij dus duidelijk , hieraan wens ik niet mee te werken !

De oplossing ? Ik denk dat er niet zo iets als DE oplossing bestaat . Overheden en bedrijfen zouden , bindende , afspraken moeten maken over aanvang en einde werktijden om op die manier de spits te spreiden en file's te verminderen .
Of heel radikaal , auto's , motoren , industrie , vliegtuigen en jij weet er vast wel meer , verbieden . Eind milieu probleem (als dat al bestaat) en ook einde file's :mrgreen:
Ook een oplossing zou zijn , alle patenten die betrekking hebben op alternatieve energiebronnen voor auto's , motoren e.d.
voor vervallen verklaren , zodat die nu eindelijk NIET door de oliemaatschappijen worden geblokeerd en WEL in gebruik kunnen worden genomen .
Beter openbaar vervoer , vooral naar de plaatsen waar de industrie zich heeft gevestigd , dus terug naar een fijnmazig openbaar vervoers net met hogere frequentie's zeker in de spits , voor een prijs die een stuk vriendelijker zal MOETEN zijn dan dat ie nu is .
Niemand die ik ken gaat voor zijn plezier in de file staan , maar een keuze hebben we vaak niet .

Waar ik faliekant TEGEN ben is de kosten voor automobilisten die , gedwongen door de hier bovenstaande omstandigheden , veel kilometer's maken drastisch te verhogen . Voor een van mijn collega's zou dit betekenen dat hij in de bijstand meer geld overhoud om van te leven dan dat hij blijft werken .

Bommes ik hoop dat jij en anderen hier wat van begrijpen .
Prettige zondag verder Wim
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Even inhakend, en helemaal off topic, op je opmerking over de patenten op alternatieve energie bronnen Wim. We zijn in staat om een sonde de ruimte in te sturen, en deze na een maandenlange reis te laten landen op een planeet en vervolgens laten we een robot allerlei onderzoeken uitvoeren en deze gegevens terug naar de aarde laten zenden..... :shock:, en we zijn NIET in staat om een duurzaam alternatief te vinden voor onze huidige energie bronnen? Kom op zeg....., natuurlijk is die kennis er, alleen is het probleem dat als je als wetenschapper het overbekende ei van ... uitgevonden hebt er slecht's twee optie's zijn, nl een astronomische afkoopsom ontvangen en verder mondje dicht of....een pistool op je kop met het vooruitzicht dat als je na een avondje bieren iets te loslippig wordt, je de inhoud van het eerder genoemde pistool kunt ontvangen. Ik ben de overtuiging toegedaan dat de kennis er is om duurzame alternatieven te vinden voor de huidige fossiele brandstoffen, maar dat deze door de olie maatschappijen zeer effectief onder de pet gehouden worden. Stel je eens voor wat de financiéle en maatschappelijke gevolgen zouden zijn voor deze oliecartels als we van de ene op de andere dag geen olie meer nodig zouden hebben.
Toine
Laatst gewijzigd door karogegro op 29 nov 2009, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

Juist Karogegro ,

Dat bedoel ik dus :mrgreen: En zo komen we dus nooit verder , totdat de olie op is :twisted:
En dan , dan gaan zij er alsnog veel heeeel veel mee verdienen , maatschappelijk veranwoord ondernemen ? M'n zolen :mrgreen:

Groeten Wim
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten