effe voorstellen

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
ducato14
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:41

effe voorstellen

Bericht door ducato14 »

Hallo

Mijn naam is Peter en heb samen met mijn vrouw en 2 kinderen na 12 jaar vw t3 en t4 te hebben gereden iets groters gekocht. Het is een fiat ducato van 1994 geworden met een 6 persoons weinsberg opbouw. Er moet hier en daar nog wel wat aan gebeuren van binnen. Ook de motor moet nog aangepakt worden. Maarja het is en blijft een hobby

mvg Peter
rentenier
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2010, 20:13

Re: effe voorstellen

Bericht door rentenier »

Bij deze welkom
en ik hoop dat je veel plezier zult hebben van je nieuwe aanwinst
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: effe voorstellen

Bericht door vanhooltje »

Hallo ducato14,

Welkom hier op dit forum der vieze handjes :shock:

Ik heb ook een fiat ducato gehad uit 91 2500d, zelf gebouwd en onderhouden.
Wat voor een is de jouwe, ik zie 14 achter je naam staan en neem aan dat het hier om een 14 gaat.
Vertel wat meer over je duc, motor en zo.

Grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
ducato14
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:41

Re: effe voorstellen

Bericht door ducato14 »

He daar

Het is een type 14, kale 2500 diesel met 75 pk van 1994 , 85.000 km gelopen. Ik vind hem toch aardig met het verkeer meegaan. Ik heb de laatste jaar een t4 gereden 2.4 diesel met 78 pk en ik vind de fiat niks minder doen. Het bevalt me wel, meer ruimte en toch aardig vlot met het verkeer meekomen. Een TD zal beter wezen maar deze camper stond er en de indeling en uiterlijk stond ons aan dus hebben we hem maar gekocht. Met die paar duizend km per jaar dat wij er mee rijden komen we er met deze fiat ook wel. We hebben het op vakantie niet zo druk, en de weekendjes dat we we gaan genieten we ervan. Ik moet de motor nog wel onder handen hebben, krukas kering is lek en de verstuivers moeten vervangen worden. Hij knikkert nogal en bij stationair draaien en puft soms een rookpluimpje.

groetjes Peter
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: effe voorstellen

Bericht door Berthil »

ducato14 schreef: Ik moet de motor nog wel onder handen hebben, krukas kering is lek en de verstuivers moeten vervangen worden. Hij knikkert nogal en bij stationair draaien en puft soms een rookpluimpje.
Welkom Peter,
Ik zie het al je hoort hier helemaal thuis op het forum der vieze handen.
De verstuiver reviceren heeft mij ook heel wat rook pluimen bespaart.
Weer minder last voor de buren.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: effe voorstellen

Bericht door Anton »

Hoi Peter,

Welom op het forum!
Ik rij de zelfde motor en bij zo'n km.stand is het wel vroeg voor een verstuiverreviesi.
Zijn de filters vrij van water?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: effe voorstellen

Bericht door Leo »

Yoo Anton, wat maak jij me nou?
Je weet toch ook dat verstuivers lak hebben aan het aantal kilometers wanneer ze vuil of water voor hun bast hebben gehad?

Mvg, Leo.:wink:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
ducato14
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:41

Re: effe voorstellen

Bericht door ducato14 »

HAllo

Ja daar ben ik het helmaal mee eens. Je kan beter 85.000 km per jaar rijden dan in 16 jaar.
Ze slijten toch in loop der jaren. Ik heb 4 gereviceerde verstuivers van bosch op marktplaats gescoord voor €150. Voor dat geld kon ik ze niet laten liggen. Als het wat warmer weer word zal ik ze even verwisselen. Hij zal er nooit slechter door gaan lopen.

mvg Peter
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: effe voorstellen

Bericht door Anton »

Hoi Leo,

Dat bedoelde ik eigenlijk :lol: ...
Als er water bij komt gaan ze stuk vandaar

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
ducato14
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:41

Re: effe voorstellen

Bericht door ducato14 »

Hallo

Ik heb de camper een grote beurt gegeven en heb de verstuivers vervangen. 2 verstuivers waren er slecht aan toe. Heb de brandstoffilter vervangen en daar zat nogal wat water in. De stekker vebinding onderin het filter voor het water aanduiding zat los. mmm per ongeluk of gedaan door de vorige eigenaar. De stekkers vallen toch niet zo uitelkaar. Maarja hij loopt weer mooi.

mvg Peter
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: effe voorstellen

Bericht door Wim »

Goed werk Peter , De handjes waren na afloop toch wel fatsoenlijk zwart hoop ik :mrgreen:
Anders tel je niet echt mee hoor :wink:
Mooi dat dat weer gepiept is .

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: effe voorstellen

Bericht door Berthil »

Kan er ook zo van genieten, als je de moter weer verwent en vertroeteld hebt, en dat ie dan ook laat horen dat ie het fijn vindt.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
ducato14
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:41

Re: effe voorstellen

Bericht door ducato14 »

Hallo Allemaal

Ja hij snort weer van vreugde die oude 2.5 diesel. En Wim niet alleen mijn handjes waren zwart. De olie filter zat zo strak dat ik hem met de filter tang niet los kreeg. Ik heb er een beitel doorheen geslagen, maar ja dan moet je hem eraf draaien met 2 gaten erin. Knoei knoei , zwarte handjes en dan natuurlijk jeuk op je neus haha. Maar dat maakt niet uit, hij loopt weer naar als een zonnetje. Donderdag nog even een nieuwe accu besteld bij accuweb en die er vanmiddag ingezet. De oude zakte terug naat 9.3 volt. Hij start nu weer mooi vlot.

mvg Peter
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: effe voorstellen

Bericht door dereiziger »

dat is een bekend verhaal .. ik heb ooit een hele mooie afdruk gehad van mij liggend onder mijn oude hano .. daar waar geen olie op de tegels lag lag .. daar lag ik :P ..

welkom overigens .. van ook een nieuweling
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten