MB 609 oorzaak roest gevonden?
Geplaatst: 07 feb 2011, 23:00
Hallo allemaal.
Ik ben bezig om mijn net aangeschafte 609 camper te strippen. Ik heb inmiddels alle wanden er uit gesloopt en ben blij verrast. Er zitten wat roest plekken in de dak goot. Dit heeft als oorzaak een tweetal lekkende dakramen. Na het slopen van het plafond zag ik dar er overal druppels water aan het dak hingen. Het dak was geïsoleerd met platen piep schuim. Dit water is via het dak aan de binnenkant van de dakgoten gekomen en daar is roest ontstaan. dit water is waarschijnlijk via de goot en de deur posten onder de mat in de cabine vloer gekomen en heeft daar de voorkant van de accubak op gevreten. Dit kan natuurlijk ook met aanwezig accuzuur gebeurd zijn. Het lijkt erg maar al met al denk ik dat ik er op tijd bij ben. de dak goot heeft 1 gaatje en verder wat plekjes aan de buiten kant. aan de binnenkant is meer roest maar dat is denk ik met owatrol goed te stoppen.Toen ging ik de zijwanden er uit halen. Deze waren ook geïsoleerd met piepschuim platen en daar zat geen!!! roest, alles mooi wit zoals het origineel gespoten is. Dus misschien is piepschuin zo gek nog niet als isolatie.Verder heb ik alles gewogen wat ik er uit heb gehaald. Ik begon met 3640 KG en heb er inmiddels meer dan 500 KG af.
Weet iemand wat de makkelijkste manier is om de tussenwand er uit te halen? ik heb gedacht aan slijpen maar dat maakt zo'n troep. Is het te doen om de puntlassen door te slaan? Tips zijn welkom.
Dit was het even, Let op je dakramen want ze kunnen je bus aardig om zeep helpen.
ps, onder de motorkap aan de bestuurders kant naast het reservoir van de stuurbekrachtiging zit ook nog een rot plekje. Daar heb ik nog geen oorzaak van gevonden. Ook hier zijn tips welkom.
grtjs, Florens
Ik ben bezig om mijn net aangeschafte 609 camper te strippen. Ik heb inmiddels alle wanden er uit gesloopt en ben blij verrast. Er zitten wat roest plekken in de dak goot. Dit heeft als oorzaak een tweetal lekkende dakramen. Na het slopen van het plafond zag ik dar er overal druppels water aan het dak hingen. Het dak was geïsoleerd met platen piep schuim. Dit water is via het dak aan de binnenkant van de dakgoten gekomen en daar is roest ontstaan. dit water is waarschijnlijk via de goot en de deur posten onder de mat in de cabine vloer gekomen en heeft daar de voorkant van de accubak op gevreten. Dit kan natuurlijk ook met aanwezig accuzuur gebeurd zijn. Het lijkt erg maar al met al denk ik dat ik er op tijd bij ben. de dak goot heeft 1 gaatje en verder wat plekjes aan de buiten kant. aan de binnenkant is meer roest maar dat is denk ik met owatrol goed te stoppen.Toen ging ik de zijwanden er uit halen. Deze waren ook geïsoleerd met piepschuim platen en daar zat geen!!! roest, alles mooi wit zoals het origineel gespoten is. Dus misschien is piepschuin zo gek nog niet als isolatie.Verder heb ik alles gewogen wat ik er uit heb gehaald. Ik begon met 3640 KG en heb er inmiddels meer dan 500 KG af.
Weet iemand wat de makkelijkste manier is om de tussenwand er uit te halen? ik heb gedacht aan slijpen maar dat maakt zo'n troep. Is het te doen om de puntlassen door te slaan? Tips zijn welkom.
Dit was het even, Let op je dakramen want ze kunnen je bus aardig om zeep helpen.
ps, onder de motorkap aan de bestuurders kant naast het reservoir van de stuurbekrachtiging zit ook nog een rot plekje. Daar heb ik nog geen oorzaak van gevonden. Ook hier zijn tips welkom.
grtjs, Florens