Dashboard meters en dynamo probleem
Geplaatst: 25 okt 2011, 15:37
Kluskoningen!
Ik heb twee problemen met de elektra in mijn F40. Ten eerste doen de meters in mijn dashboard het allemaal niet. Als eerste werkte de brandstofmeter niet meer, hij geeft altijd aan dat hij maximaal gevuld is. Daarna ging de oliedrukmeter kapot. Het is eigenlijk een binaire sensor, dus hij geeft normaal maximaal of minimaal aan, maar nu minimaal. In het begin schoot hij wel nog naar maximaal als je er een tik op gaf, maar dat doet hij nu ook niet meer. En nu is ook de temperatuur sensor stuk, deze geeft maximaal aan (alhoewel dit aan de aarde zou kunnen liggen, aangezien hij dit pas doet sinds de meters niet meer in het dashboard zitten).
Mijn vraag is dus, hebben jullie enig idee hoe dit kan komen? Ik heb hem al uit elkaar gehaald en het lijkt alsof er iets is doorgebrand. Als ik deze echter verbind ontstaat er een vonk en dus kortsluiting. Ik heb 2 plaatjes bijgevoegd om het geheel wat te verduidelijken.
Daarnaast heb ik een probleem met mijn dynamo. We hebben er een nieuwe motor in gezet, waarbij de dynamo ook is over gezet. Deze werkte nog prima in de oude motor maar momenteel niet meer. Alle draden zijn goed aangesloten, zowel de + en de - als de 3 draden naar de spanningsregelaar toe. De laatste drie heb ik gecheckt op de spanningsregelaar en op dynamo zelf staat ook waar ze in horen (DF=zwart D+=rood D-=bruin). Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb twee problemen met de elektra in mijn F40. Ten eerste doen de meters in mijn dashboard het allemaal niet. Als eerste werkte de brandstofmeter niet meer, hij geeft altijd aan dat hij maximaal gevuld is. Daarna ging de oliedrukmeter kapot. Het is eigenlijk een binaire sensor, dus hij geeft normaal maximaal of minimaal aan, maar nu minimaal. In het begin schoot hij wel nog naar maximaal als je er een tik op gaf, maar dat doet hij nu ook niet meer. En nu is ook de temperatuur sensor stuk, deze geeft maximaal aan (alhoewel dit aan de aarde zou kunnen liggen, aangezien hij dit pas doet sinds de meters niet meer in het dashboard zitten).
Mijn vraag is dus, hebben jullie enig idee hoe dit kan komen? Ik heb hem al uit elkaar gehaald en het lijkt alsof er iets is doorgebrand. Als ik deze echter verbind ontstaat er een vonk en dus kortsluiting. Ik heb 2 plaatjes bijgevoegd om het geheel wat te verduidelijken.
Daarnaast heb ik een probleem met mijn dynamo. We hebben er een nieuwe motor in gezet, waarbij de dynamo ook is over gezet. Deze werkte nog prima in de oude motor maar momenteel niet meer. Alle draden zijn goed aangesloten, zowel de + en de - als de 3 draden naar de spanningsregelaar toe. De laatste drie heb ik gecheckt op de spanningsregelaar en op dynamo zelf staat ook waar ze in horen (DF=zwart D+=rood D-=bruin). Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast heel erg bedankt!