Schuifdeur Mercedes 609d

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
wheelerik
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 dec 2011, 11:22

Schuifdeur Mercedes 609d

Bericht door wheelerik »

Aloha,

Mn zijdeur sluit "lastig", moet met een flinke klap deze sluiten... openen gaat niet altijd van buiten, werkt dan alleen met een beetje hulp als ik binnenuit "de haak" een licht rukje geef. Laat ik heel de haak weg, dan werkt het wel van buiten. Al aantal uren zitten speuren en gerommeld aan het mechanisme om het werkend te krijgen, tot op heden, geen succes.
Iemand suggesties om de schuifdeur weer gangbaar te krijgen?

gr
erik
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Schuifdeur Mercedes 609d

Bericht door Grenzgenger »

Hallo Erik, is die 609 een ex ambulance?

Indien dit zo is zit het slot aan de binnenzijde niet op de plek die Mercedes daar ooit voor bedacht heeft.
De carosseriebouwer Binz heeft dit halverwege gemonteerd om te voor komen dat de schuifdeur de openstaande achterdeuren zou raken.
Bij mij waren een lassen gebroken die onder het slot zaten, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het hard open gooien van de schuifdeur. Nadat de montageplaat opnieuw gelast was waren de problemen bij mij voorbij.

Groet Marcel.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Schuifdeur Mercedes 609d

Bericht door DVIII »

Schuifdeuren dien je met weinig kracht en tegelijkertijd op het juiste moment aandrukkend aan de achterzijde van de deur dicht te drukken , het bekende geef hem een allemachtige jens , ruk (rotdeur) sleur dinges werkt niet lang. alles kan stuk ? reken maar, en een nieuw deurmechaniek kost veel centjes. een correcte afstelling en misschien de binz ellende verbeteren kan veel leed besparen.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
bancras
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 sep 2009, 16:51

Re: Schuifdeur Mercedes 609d

Bericht door bancras »

Mijn 609 had bij een hoge buitentemperatuur en in de zon hetzelfde probleem; de deur was van buitenaf niet meer te openen. Het oplossen van dit probleem was simpel: niets doen aan de deur zelf maar de pen aan de karosserie waar het slot in valt iets lossen en verstellen. Sindsdien geen problemen meer.
Groeten, Bob.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast