fuzzyduck schreef:Een normale 3000kg diesel is ca 4000 euro per jaar. Een camper kent kwarttarief, Dus dan kom ik op 1000 per jaar. Met 3 kwartalen schorsen kom ik op 250,- voor een zomerkwartaal.
Fuzzy, Ik denk dat je helaas voor het hele jaar moet betalen als je binnen datzelfde jaar wilt schorsen _en_ rijden. In de brief van Weekers staat:
"De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief."
fuzzyduck schreef:Een normale 3000kg diesel is ca 4000 euro per jaar. Een camper kent kwarttarief, Dus dan kom ik op 1000 per jaar. Met 3 kwartalen schorsen kom ik op 250,- voor een zomerkwartaal.
Fuzzy, Ik denk dat je helaas voor het hele jaar moet betalen als je binnen datzelfde jaar wilt schorsen _en_ rijden. In de brief van Weekers staat:
"De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief."
Ik hoop dat je gelijk hebt!
Die 120 piek is nog wel op te brengen.
Mijn camper staat als vrachtwagen met inrichting camper en is 29 jaar oud weegt leeg 2370 kg.
Waar kan ik de gegevens vinden wat ik betalen moet?
peter58 schreef:Heb je een CAMPER die nog geen 40 jaar oud is, kom je in het kwart tarief terecht, deze regeling blijft gewoon bestaan. Dus hoef je niet de volle bak te betalen of je camper leeg te halen om hem op een ander kentekenbewijs te zetten.
Waarom ik dat interessant vond was omdat het voor een 508 €888 p.j. gaat kosten als kampeerauto en €664 p.j. als bestelauto ondernemer (diesel van 3000kg).
peter58 schreef:Heb je een CAMPER die nog geen 40 jaar oud is, kom je in het kwart tarief terecht, deze regeling blijft gewoon bestaan. Dus hoef je niet de volle bak te betalen of je camper leeg te halen om hem op een ander kentekenbewijs te zetten.
Waarom ik dat interessant vond was omdat het voor een 508 €888 p.j. gaat kosten als kampeerauto en €664 p.j. als bestelauto ondernemer (diesel van 3000kg).
Maakt dus wel degelijk uit.
Je bedoelt dat als bestelauto ondernemer (diesel van 3000kg) 664 p.j. kost, tja dan kan je hem terug laten zetten mits je een eigen bedrijf hebt.
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
Wie kan/wil of kent iemand (advocaat) voor het het uitzoeken of de staat aangeklaagd kan worden voor spontane devaluatie van eigendom bij het wijzigen van een wet.
peter58 schreef:
Nee je bent camper, en daar geld het kwart tarief voor.
Hm, schiet me iets te binnen... Dat kwart-tarief moet je zelf aanvragen. Stel dat je dat dus niet doet, en je betaalt 3 maanden normale MRB, kun je dus wel de andere maanden schorsen.
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Wacht ff Jeroen... Dus terwijl je een heel jaar kunt rijden als je het normale kwarttarief betaalt, wil jij hetzelfde bedrag betalen om maar 3 maanden te kunnen rijden?
Volgens mij zit hier een denkfoutje, want ook in het normale kwarttarief kun je volgens mij nog schorsen. Betaal je dus alleen voor die paar weken dat jij op de weg zit.
Of mis ik nu wat?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Volgens mij kan je niet EN kwarttarief betalen EN schorsen.
*** Volgens mij kan dit dus niet!: ****
Stel 4000,- voor normale dieselbus van ca 3200kg.
stel die bus is camper, dan heb je kwarttarief: 1000,- (dan mag je een heel jaar rijden).
Stel je rijdt er alleen maar mee in de zomer, dan schors je hem 3 kwartalen: je betaalt 250 euro voor een zomer toeren, en voor de rest moet hij van de weg af.
Even lezen op pagina 1 in mijn stukje op punt 3.
Kwart tarief kan je delen in iedere maand een stukje, schorst je hem hoef je verder niet te betalen.
het regeltje: Echter bij het kwarttarief wordt het betaalde bedrag niet verrekend, indien er geschorst wordt.
Geldt dan voor de resterende dagen van de maand.
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
Het wordt allemaal veel simpeler wanneer je de benaming "Kwarttarief" veranderd in "Campertarief".
Je hebt dus vrachtwagentarief, personenautotarief, weet ik veel welke tarieven nog meer, EN je hebt campertarief.
Als je dat campertarief nou per maand betaalt, ben je -wanneer je gaat schorsen- nooit meer dan 1 maand MRB-campertarief kwijt.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Sorry voor de mixup dan, ben ik verkeerd geïnformeerd vanmiddag.
"Echter bij het kwarttarief wordt het betaalde bedrag niet verrekend, indien er geschorst wordt."
Mijn hoofd krijg ik hier niet omheen. Dan je een voorbeeld geven wanneer zoiets goed gaat en wanneer zoiets niet goed gaat?
Stel ik wil het zomerkwartaal camperen en de rest stalling. Want kan ik dan, en wat moet ik vooral niet doen/niet vergeten?