KRAK!
Geplaatst: 14 jun 2013, 15:12
Goeiedag,
hierbij stel ik me ook even voor. Ik ben Serge, zelfstandig scheepsrestaurateur/staalwerker van beroep, met een vriendin, 2 zonen, 1 dochter, 2 honden, 3 kippen, 12kuikens, 35schaapies, een oude schuit en een zooitje rijdende konijnehokken. Op zich heb ik een goeie jeugd gehad tot ik er op m'n 15de achter kwam dat m'n lievelingsknuffel geen beer was, maar een muis. Op zich vond ik het altijd al typisch; een beer met een blauwe tuinbroek, maar als het kwartje dan valt, dan krijg je toch wel even een slag. Rond diezelfde tijd ontdekte ik ook dat Bud Spencer en Terence Hill geen Duitsers waren.. Probeer dan nog maar eens zonder psychische schade de pubertijd uit te komen. 22 jaar verder is het me nog steeds niet gelukt.
M'n autoliefhebberij begon per ongeluk bij oude Citroƫns, van daar uit breidde zich dat uit naar 4x4's, met als absolute dieptepunt de Range Rover classic -proefondervindelijk heb ik moeten vaststellen dat Landrover de equivalent is van de Engelse keuken; het is leuk om naar te kijken, maar je moet er vooral vanaf blijven, want voor je het weet lig je met je kop in de pot.. bij mij waren er 4 exemplaren voor nodig voordat het kwartje viel. Een aantal jaren geleden kocht ik een 406 met de eerste kleine op komst. Tot die tijd hadden we altijd rondgetrokken in een CX ambulance en daarmee werkelijk de halve wereld gezien. Maar met een vriendin, 2 honden, 3 kippen, 12kuikens, 35schaapies, een oude schuit, een zooitje rijdende konijnehokken en dan ook nog een baby er bij, werd het toch wel erg krap in die CX. Die Peugeot bleek bij nader inzien toch ook niet veel groter.. Toen besloot ik om gezapig te worden en een heuse kampeerbus te kopen. M'n vriendin zag haar kans schoon, aangezien er nog 2 extra bedjes waren in die bus en voordat je het weet loop je 4 jaar dagelijks je handen te wassen met antibateriƫle zeep ipv groene driehoek met een schep zand. Maargoed, met die bus hebben we niks dan lol gehad, op een lekkende LPG tank en compleet doorgefikte bedrading na. Het gaat dan wel niet hard, maar zolang het sneller gaat dan openbaar vervoer (inkoppertje) vind ik het meer dan prima.
Een paar weken terug kocht ik een 407 bij wijze van werkbus, zodat ik de onpersoonlijk Intel-bus met chips en bits kan lozen. Voorlopig is echter het enige goeie aan dit konijnehok, z'n bouwjaar en dat ie nog 1,5 jaar apk heeft (raadsel!!), voor de rest zit er een hoop werk aan. Inmiddels heb ik bakboord qua plaatwerk weer op orde en ook aan de techniek is inmiddels al een hoop aangepakt, toch blijf ik daar met een dingetje zitten waardoor ik uiteindelijk op dit forum beland ben.
Tot slot ben ik niet al te snel van begrip, maar als je me in jip en janneke-taal toe spreekt, dan doe ik m'n best om een antwoord te formuleren.
Vriendelijke groet
Serge
hierbij stel ik me ook even voor. Ik ben Serge, zelfstandig scheepsrestaurateur/staalwerker van beroep, met een vriendin, 2 zonen, 1 dochter, 2 honden, 3 kippen, 12kuikens, 35schaapies, een oude schuit en een zooitje rijdende konijnehokken. Op zich heb ik een goeie jeugd gehad tot ik er op m'n 15de achter kwam dat m'n lievelingsknuffel geen beer was, maar een muis. Op zich vond ik het altijd al typisch; een beer met een blauwe tuinbroek, maar als het kwartje dan valt, dan krijg je toch wel even een slag. Rond diezelfde tijd ontdekte ik ook dat Bud Spencer en Terence Hill geen Duitsers waren.. Probeer dan nog maar eens zonder psychische schade de pubertijd uit te komen. 22 jaar verder is het me nog steeds niet gelukt.
M'n autoliefhebberij begon per ongeluk bij oude Citroƫns, van daar uit breidde zich dat uit naar 4x4's, met als absolute dieptepunt de Range Rover classic -proefondervindelijk heb ik moeten vaststellen dat Landrover de equivalent is van de Engelse keuken; het is leuk om naar te kijken, maar je moet er vooral vanaf blijven, want voor je het weet lig je met je kop in de pot.. bij mij waren er 4 exemplaren voor nodig voordat het kwartje viel. Een aantal jaren geleden kocht ik een 406 met de eerste kleine op komst. Tot die tijd hadden we altijd rondgetrokken in een CX ambulance en daarmee werkelijk de halve wereld gezien. Maar met een vriendin, 2 honden, 3 kippen, 12kuikens, 35schaapies, een oude schuit, een zooitje rijdende konijnehokken en dan ook nog een baby er bij, werd het toch wel erg krap in die CX. Die Peugeot bleek bij nader inzien toch ook niet veel groter.. Toen besloot ik om gezapig te worden en een heuse kampeerbus te kopen. M'n vriendin zag haar kans schoon, aangezien er nog 2 extra bedjes waren in die bus en voordat je het weet loop je 4 jaar dagelijks je handen te wassen met antibateriƫle zeep ipv groene driehoek met een schep zand. Maargoed, met die bus hebben we niks dan lol gehad, op een lekkende LPG tank en compleet doorgefikte bedrading na. Het gaat dan wel niet hard, maar zolang het sneller gaat dan openbaar vervoer (inkoppertje) vind ik het meer dan prima.
Een paar weken terug kocht ik een 407 bij wijze van werkbus, zodat ik de onpersoonlijk Intel-bus met chips en bits kan lozen. Voorlopig is echter het enige goeie aan dit konijnehok, z'n bouwjaar en dat ie nog 1,5 jaar apk heeft (raadsel!!), voor de rest zit er een hoop werk aan. Inmiddels heb ik bakboord qua plaatwerk weer op orde en ook aan de techniek is inmiddels al een hoop aangepakt, toch blijf ik daar met een dingetje zitten waardoor ik uiteindelijk op dit forum beland ben.
Tot slot ben ik niet al te snel van begrip, maar als je me in jip en janneke-taal toe spreekt, dan doe ik m'n best om een antwoord te formuleren.
Vriendelijke groet
Serge