Pagina 2 van 2

Re: schone papieren diesels

Geplaatst: 24 okt 2015, 12:54
door DVIII
je moet als je een idee en mening wilt vormen altijd kijken naar het waarom , waarom amerika volkswagen aanwijst als fraudeur , waarom er op diesel gereden wordt , waarom mensen auto's rijden en wie er vanuit een instituut een mening over heeft.
dan kom je al snel op motieven en redenen en achterliggende informatie die het niet zo eenvoudig maken dat dat het lijkt. ik weet zeker dat als je op fietsafstand van het leidseplein in amsterdam woont je eigenlijk geen auto nodig hebt , je moet dan ook geen baan hebben en geen longcontidie die wonen in de stadsregio tegenhoudt .
Als je niet aan deze voorwaarden voldoet is het gebruik van een individuele (eigen) auto geoorloofd.
waar die auto op rijdt , al is het groene erwten als het maar "uit" kan.
Het steeds maar weer spelen met wie de schuld van wat en hoe, is zo'n ontzettend tijdsverlies. Waaraan denken mensen bij electrische auto's ik denk meteen aan andere vervuiling , zoals vreselijk veel accu's en accu vervuiling en energiecentrales die weer meer kunnen stoken. ik heb het al eerder aangegeven , de energie sector heeft overcapaciteit , dus die promoten electrisch rijden . of denken mensen dat de kabouters al die electrische tankstations betalen , of dat het kostendekkend is die dingen neer te zetten.

Re: schone papieren diesels

Geplaatst: 24 okt 2015, 13:23
door Grenzgenger
"Duitsland heeft nog steeds niet door dat dieseltechnologie verleden tijd is" - GroenLinks.

Ben benieuwd welke alternatieven GroenLinks dan heeft voor: locomotieven, vrachtauto's, tractoren, grondverzetmachines, schepen e.d.?

Re: schone papieren diesels

Geplaatst: 25 okt 2015, 00:11
door De Rooie Reus
Er spelen zulke belangen waar wij geen weet van hebben dat het misschien ook geen zin heeft daar theoriën op los te laten die ons realistisch in de oren klinken. Er is een legioen van lobbyisten aan het werk die voor elke betrokkene vertellen wat hun waarheid is. Politici zijn daar gevoelig voor. Het is niet voor niet dat de leden van het EU-perlement er nog een jaarsalaris naast verdienen door bij te klussen. Wiens brood men eet, diens auto men rijdt.

Wat dat betreft zijn de mensen die je bij "Ik vertrek" ziet en die de taal van dat andere land niet spreken wel het verstandigst. Die weten niet wat er in hun directe omgeving aan politiek bedreven wordt, net als wij in Nederland.

Re: schone papieren diesels

Geplaatst: 26 okt 2015, 22:48
door Hanomaad
Grenzgenger schreef:Ben benieuwd welke alternatieven GroenLinks dan heeft voor: locomotieven, vrachtauto's, tractoren, grondverzetmachines, schepen e.d.?
Op termijn (denk tientallen jaren) zullen die alternatieven er zeker wel komen lijkt me.

Electromotoren maken die voertuigen en machines kunnen aandrijven die nu op diesel draaien kunnen we prima, en zijn vaak nog sterker en vele malen effciënter ook. Probleem is alleen de opslag en de laad-snelheid van accu's. Met recente ontwikkelingen in grafeen-gebaseerde condensator technologie zie ik het wel hoopvol in.

Re: schone papieren diesels

Geplaatst: 27 okt 2015, 16:43
door dereiziger

Re: schone papieren diesels

Geplaatst: 27 okt 2015, 17:18
door Hanomaad
Dan heb je het over vuile stroomcentrales, niet over de aandrijving in de auto zelf. Dat is een heel ander probleem en daar wordt ook wel aan gewerkt.

http://www.theguardian.com/environment/ ... ity-demand

http://www.economist.com/news/science-a ... may-now-be

En ja dan kunnen we het ook nog hebben over batterijen die vervuilend zijn, maar ook daar wordt aan gewerkt. Uiteindelijk zal de verbrandingsmotor alleen nog worden gebruikt waar het echt niet anders kan, dat lijkt me wel een beetje de logische trend.

Re: schone papieren diesels

Geplaatst: 28 okt 2015, 23:28
door Leo
Als je het nou over onwerkbare doch dure papieren oplossingen hebt van problemen die slechts bestaan in beroerde computermodellen, dan moet je over windmolens beginnen...
Als dát de toekomst moet zijn, zie ik die letterlijk donker in.