Zonnetje

Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Zonnetje

Bericht door Dennis en Nancy »

Komt goed,........ hoop ik. :mrgreen:

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Zonnetje

Bericht door Maxer »

Ik had ooit een zwarte auto. Gek werd ik van de hitte in de zomer, je kon er letterlijk een ei op bakken. Nooit meer! Bovendien zie je elk stofje op een zwarte auto. Voel het verschil maar eens tussen een witte en een zwarte auto als ze allebei naast elkaar in de volle zon staan. Ik heb mij gehaast om het dak van mijn bus wit te schilderen (was blauw). Je merkt het verschil binnen terwijl het dak van de fabriek uit goed is geisoleerd met dikke pempex platen.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Zonnetje

Bericht door Dennis en Nancy »

Het blijkt puur een kwestie van isolatie.

We hebben het dak wit geverfd (was glasvezel creme/geel) maar de binnentemperatuur scheelde het niets.

Bij Gerard (roemenie, extreme isolatie) scheelde het wel weer veel.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Clement
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2008, 21:40
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: Zonnetje

Bericht door Clement »

Gegroet,

Mijn inbreng in deze, niet erg recent meer maar wel gesteund op vergelijking van zelfde voertuig en zelfde gebruik. Met deze http://www.renault-saviem.nl/clement.html reden wij indertijd enkele jaartjes rond met het originele blauw geschilderde dak. Nadien hebben we het dak in het wit gezet - niks speciale verf, gewoon witte lak met de borstel aangebracht en natuurlijk laten drogen.

Zowel in niet zo uitzonderlijke omstandigheden (Zuid-Frankrijk, Spanje, Portugal in de zomer) als veel extremer (Griekenland en Turkije in juli/augustus) reden we ooit zowel mét als zonder wit dak. Het verschil bij warm bewolkt weer was niet zo groot, maar onder zonnestralen was het wel enorm.
Vriendelijke zwerfautogroeten.

Clement
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten