Aggregaat geluid

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Aggregaat geluid

Bericht door Maxer »

Een touringcar hoef je niet op geluid te isoleren, je kunt bijna fluisterend converseren bij 90 km p/u. Wat ik wel getracht heb te isoleren is het diesel aggregaat. Dit is een ééncilinder en gaat flink tekeer al staat er "silent" op maar dat is kennelijk een relatief begrip.

Afbeelding

Zoals op de foto is te zien staat hij op silentblocs maar voel je hem desondanks trillen binnen. Ook heb ik een extra demper geplaatst en dat is hoogst effectief want hij fluistert echt. De generatorruimte (mooi scrabblewoord) + het luik is volledig beplakt met geluidsisolatie bij de bouwmarkt vandaan en dat voldoet niet helemaal. Als ie draaid klinkt het alsof ie een stuk verderop staat ergens binnen maar ik zou hem graag een stuk stiller hebben. Iemand suggesties?
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Aggregaat geluid

Bericht door DVIII »

probeer het eens met oliegevulde motorsteunen van een volkswagen/audi/skoda/seat dieseltje van de sloop, van boven m10 of m 12 boutgat en vanonderen twee M8 boutjes "zittend" in een op maat geboort gat van zo'n 80 mm.
nieuw niet te betalen , maar op de sloop wellicht goedkoper
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Aggregaat geluid

Bericht door vanhooltje »

Hallo nico,

Klinkt heel raar maar dakbedeking isoleerd geluid heel goed, je vind het ook wel in auto's tegen het motorschot!
Gebruiken ze ook in grote boxen voor muziek vestivals!
Lood doet dat ook.

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten