ervaring met webasto AIR TOP 2000ST 24V?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert_s
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 dec 2004, 09:33
Locatie: Zetten

ervaring met webasto AIR TOP 2000ST 24V?

Bericht door Bert_s »

Dag Forum,
Ik zit er aan te denken om in mn ex-ambu de webasto2010 (die doet het niet meer) te vervangen door een webasto 2000st 24V diesel kachel.
Heeft iemand er ervaring mee hoeveel geluid dat maakt? In vergelijking met de webasto Air Top 2010 zal het al gauw minder zijn, maar kun je ook naast iemand op de camping staan terwijl hij werkt?
Nog een andere vraag. Ik zag op Ebay dat deze kachel in de UK VEEL goedkoper aangeboden wordt. Zijn er redenen om hem daar niet te kopen?
Bert
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: ervaring met webasto AIR TOP 2000ST 24V?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hoi Bert,

Ik heb er één op 12V, maar nog niet gebruikt! Dus daar heb je niks aan... :( De mijne was zo'n camper-kit, dus met een doseerpompje met extra rubber om het tikken te dempen, extra lange aanzuigslang, inlaatdemper, uitlaatslang en uitlaatdemper. Dat schijnt nogal een verschil te maken en het zat er toch bij. Ik zit er verder aan te denken om hem onder de bus in zo'n RVS kist te monteren.

Mijn kachel komt ook uit de UK: http://butlertechnik.com/ Ik had hem binnen een week in huis, met paypal betaald. Europees model, met Europese garantie. Op Ebay vielen me 2 dingen op: veel aanbod spotgoedkope 24V OEM kachels (uit b.v. een Mercedes Actros) die alleen met de climate control computer van de Mercedes werken en aldus goedkoop aangeboden worden, en iemand die leek op een UK verkoper, maar na wat spitten een googlen uit Turkije bleek te komen, en deze kachels zijn wel origineel Webasto, maar kunnen overal vandaan komen. Dat kan lastig zijn met garantie of reserveonderdelen als je er na x jaar eens wat mee hebt.
Vond ik uiteindelijk toch te link, zeker nadat ik eens informeerde wat het kost om zo'n pakket naar Turkije terug te verzenden!
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er niet ook gewoon goede verkopers en kachels op Ebay staan. :) Ik google vaak de naam van de verkoper dan even.

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Bert_s
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 dec 2004, 09:33
Locatie: Zetten

Re: ervaring met webasto AIR TOP 2000ST 24V?

Bericht door Bert_s »

Ha Jeroen,
Bedankt voor je antwoord. Toevaliig was ik ook bij deze leverancier uitgekomen. Ik had hem het een en ander gevraagd en kreeg binnen een dag antwoord.
We zullen het nog eens even bekijken.
Bert
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: ervaring met webasto AIR TOP 2000ST 24V?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hoi Bert,

Dat is ook mijn ervaring met Butler. Succes met uitzoeken :-)

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: ervaring met webasto AIR TOP 2000ST 24V?

Bericht door Grenzgenger »

Bert_s schreef:Dag Forum,
Ik zit er aan te denken om in mn ex-ambu de webasto2010 (die doet het niet meer) te vervangen door een webasto 2000st 24V diesel kachel.
Heeft iemand er ervaring mee hoeveel geluid dat maakt? In vergelijking met de webasto Air Top 2010 zal het al gauw minder zijn, maar kun je ook naast iemand op de camping staan terwijl hij werkt?
Hallo Bert, ik heb een Airtop 2000 in onze ex-ambu 609 ingebouwd.
Geluidsniveau valt reuze mee, de aangezogen lucht haal ik weg tussen bestuurdersstoel en voorportier en op de uitlaat heb ik een geluidsdemper op aangesloten.
Je mag komen luisteren!

Wat Ebay betreft, ik heb die van mij ook gekocht via Ebay. Was in totaal iets van €300 kwijt, een koopje dus! Pas wel op dat je geen Webasto koopt die bestemd is voor een Mercedes vrachtauto, deze worden namelijk via het can-bus systeem aangesloten en daar heb je niets aan.

Groet Marcel.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten