Huishoudaccu

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
ron(372)
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
Locatie: Drunen
Contacteer:

Huishoudaccu

Bericht door ron(372) »

Hallo dubbelluchters,

Ik wil in mijn mb 508 twee huishoudaccu's (in serie dus 24V) parrallel via een accuscheider aansluiten op de startaccu's ( twee in serie ook 24v).
Moeten dit hetzelfde type accu's zijn en van dezelfde cappaciteit of mogen deze huishoudaccu's ipv 80 a, 100 a zijn en ipv tractie, semi tractie of gaat dit problemen geven.


Groeten Ron
Laatst gewijzigd door ron(372) op 20 jan 2005, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

twee accu's

Bericht door Admin »

Hallo Ron,

Als je twee accu's parallel wilt schakelen om zodoende de capaciteit te verdubbelen, moeten die twee accu's identiek zijn, d.w.z. zelfde merk, zelfde type, zelfde leeftijd, zelfde levenservaring... Zodra de inwendige weerstand van de een anders is dan die van de ander, heb je problemen: je krijgt een van beide niet vol, de ene ontlaadt zich over de andere en als het verschil heel groot is, kan er zelfs een van de twee ontploffen. Ik heb dat twee jaar geleden gezien met een 609 op een Franse camping. De eigenaar had een auto- en een motoraccu parallel als huishoudaccu... Zwavelzuur is heel slecht voor alle textiel in de buurt. :idea:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten