Huishoud Accu's leeg (droog)

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
Unknown User

Huishoud Accu's leeg (droog)

Bericht door Unknown User »

Hallo Dubbelluchters

Eigen schuld dat vooraf

Wij waren weg naar de messe in Essen, en zakte mijn stroom zo van 25 naar 20 volt in een korte tyd
Toen wij weer thuis waren heb ik naar het accuwater gekeken , en ja er zat bijna geen water meer in de accus
heb het water bij gevuld (4 accus 180 Amp) en gewwon weer met de camper lader laten opladen
maar na een dag staan staat de meter op 22 volt
---- Vraag-----moet ik misschien eerst iedere accu apart opladen om de Accu vol te krijgen en dan weer aan de Camper lader zetten.

Als dat niet lukt zal ik nieuwe accu's moeten kopen en wie heeft dan een goed en goedkoop adres

Bertus
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Dat is natuurlijk balen, als je accu's droog zijn komen te staan :(

In de eerste plaats: heb je er een idee van hoe dat heeft kunnen gebeuren? Het enige waar ik op kom, is dat je spanningregelaar te hoog staat (d.w.z. boven de 28 V). Of heb je misschien permanent een niet gereguleerd laadapparaat aangesloten gehad? Dat zouden twee aanleidingen van "droogkoken" kunnen zijn.

Als je de accu's in paren in serie gebruikt, kun je ze ook het beste zo laden. Als je de spanning, na b.v. 48 h laden, echt niet hoger krijgt dan 22 V, vrees ik het ergste.

Een scherp geprijsde accu van een A-merk is de Wilco-accu waarvoor de Werkgroep Zelfbouw bemiddelt. Je kunt een prijs opvragen bij zelfbouw@dubbellucht.nl. Vermeld wel je lidmaatschapsnummer, aantal, gewenste capaciteit, gewenste type (start- of semi-tractie-accu's).

Sterkte,
Ernst
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Bertus,

Wat een pech, dit is echt balen :x :x :x

Misschien heb je hier iets aan? http://www.accu-service.nl/

Zit vlak bij mij in de buurt en lijkt niet duur.

Succes,

Groetjes Nandor
Ben

accu's

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 06 aug 2007, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hallo Nandor ik bel ze morgen ook zeker even

Heb ook nog de Werkgroep van dubbellucht een mail gestuurd, en echt geweldig binnen een uur een antwoord gekregen, kijk morgen eerst eens bij ons in Emmen bij een groothandel,
Want je geld kun je overal kwijt

Maar super van de werkgroep van Dubbellucht

Bertus
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten