Satelliet antenne omgekeerd monteren?

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Satelliet antenne omgekeerd monteren?

Bericht door paulv »

Hi Ernst,

Ik heb het thuis met mijn standaard netwerk gemeten :wink: wat het verschil was. Normaal had ik een bereik tot een paar meter (~10m) buiten op de parkeerplaats, maar met met de Alfa kwam ik bijna tot de brug, meer dan 100m :D .

Nou zeg dat nog niet zoveel, maar hier in de praktijk kom ik met gemak 50-100m weg (wel zicht :wink: ).

Met een betere (richt) antenne krijg je nog beter resultaten. Ik meen det het record (zend/ontvangen) ligt op zo'n 60km over zee met een richtantenne.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Satelliet antenne omgekeerd monteren?

Bericht door Bommes »

paulv schreef:Die Alfa is gewoon een 1000mW Wifi adapter van zo'n € 40 (niet helemaal legaal :mrgreen: ).
Omdat hij 10x zoveel zend/ontvangst vermogen heeft dan de ingebouwde in je laptop (100mW) kun je veel meer Wifi spots vinden en gebruiken :D .

Zoek maar op Alfa Network :wink: .

Mvg. Paul
Ik heb er een flink stuk over op mijn site staan:
http://www.camperzone.nl/?Internet_onderweg
Beetje gesponsord, maar van eventuele verkopen word ik niets wijzer, ik heb enkel het ding gekregen inruil voor het stukje dat ik heb geschreven.
Er zijn ook andere alternatieven (alhoewel die shaars zijn voor deze prijzen) en andere webshops, dus dat is om het even.
Het zend vermogen is wel 10 keer zo veel (er is al een uitvoering met 2000mW) maar het ontvangst vermogen is niet zo heel erg veel beter.
De grote winst komt uit het feit dat je de antenne vrij op kunt stellen (dus buiten die kooi van een camper) en op die manier dus de ontvangst verbeterd.

Maar goed dit ging over schotels, sorry voor mijn afdwalingen.. :oops:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Satelliet antenne omgekeerd monteren?

Bericht door DVIII »

ja hij is goed Ernst ! , met mijn jostykit 2219 fm-testzender ding leer je ook dat zenden en ontvangen totaal verschillend zijn.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Satelliet antenne omgekeerd monteren?

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik heb en de Alfa en een Linksys wififinder.
Met de alfa pak ik meer netwerkjes dan met de Linksys, ik ben dan buiten de camper das logies.
Ff op de fiets een klein rondje fietsen hier en daar stoppen en hoppa we kunnen weer op het interenet.
Ook heb ik Fonera en daar maak ik ook wel gebruik van.
Die van mij staat in Schoonebeek dicht bij de doorgande weg en staat 24 per dag aan!

Misschien nieuw topic?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Satelliet antenne omgekeerd monteren?

Bericht door paulv »

Het is natuurlijk al weer een tijdje geleden dat ik dit idee om de schotel omgekeerd te monteren geopperd heb, maar nu zie ik dat die Duitsers(Technisat) mijn idee :angel: gepikt hebben en in Nederland bij Conrad verkopen :?: .

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/9420 ... ietgrootte

Voor diegene die nu pas ingeklikt hebben, de grote voordelen van deze horizontale stand zijn dat deze niet zo windgevoelig is en je eigenlijk de schotel niet hoe in te draaien als je gaat rijden, hij staat toch al plat. Even in de rijrichting draaien, klaar.
Na het parkeren gewoon weer naar het zuiden richten en je hebt beeld :WTF: . Niks opdraaien en met een satfinder richten.
Naarmate je verder rijdt moet je de schotelstand wel steeds iets (een paar graden) optimaliseren, een kleinigheidje.

Het wachten is dat een van de grote jongens dit voor campers gaat optimaliseren en duur gaat verkopen of iemand moet meedoen met crowdfunding :think: .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten