huishoudaccu

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
arjenveldman
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2004, 21:39
Locatie: Groningen
Contacteer:

huishoudaccu

Bericht door arjenveldman »

hallo Dubbelluchters,

Ik ben nu redelijk ver gevorderd met het casco van mijn toekomstige camper en klaar voor de inbouw.
Ik zoek naar de eenvoudigste manier om een huishoudaccu aan te sluiten op de bestaande installatie een acculader/druppellader en een eventueel zonnepaneel,wat zijn jullie tips, groetjes, Arjen
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

Bij onze camper heb ik een TBC lader deze word aangesloten op de laadlijn van de alternator en werkt ook als scheidingsrelais.
Als de motor draait gaat deze dicht en worden beide batterijen geladen als je 220 volt hebt ook.
Deze scheidings relais werkt automatisch als hij geen spanning krijgt sluit hij als de start accu op een bepaalt voltage af van de woon accu
arjenveldman
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2004, 21:39
Locatie: Groningen
Contacteer:

meer vragen

Bericht door arjenveldman »

waar heb je de aansluiting met de alternator/dynamo gemaakt, bij je startrelais ?
Heb jij ook twee accu's voor het starten ?
welk type woonaccu gebruik je ?

B.v.d. en groeten,Arjen
Julius
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2004, 16:03
Locatie: Utrecht

Bericht door Julius »

Hallo Arjanveldman,
Beste oplossing is een diodeblok,deze verdeelt de stroom van je dynamo tussen start accu en huishoud-accu,maar zorgt dat er geen stroom loopt tussen de accu's onderling,en dat ZONDER bewegende en inbrandende kontakten.
Als huishoud accu,een gewone of een semie tractie accu gebruiken,en nooit te diep ontladen!
Zorg ook voor dikke stroomdraden,anders treedt er veel verlies op-en de kabels worden warm.....
Julius.
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

Inderdaad heb ik deze gewoon bij aan gesloten op de startrelais het voordeel van deze lader is dat je geen diodebrug nodig hebt en zowel de start accu en licht accu op peil houd mijn start accus zijn er inderdaad 2
nog even een opmerking over een diode brug deze verbruiken altijd een beetje stroom een scheidingsrelais enkel als hij aangetrokken is en dan heeft hij stroom genoeg Groetjes johan
Laatst gewijzigd door KWF-704 op 22 dec 2004, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Casco

Bericht door berriaaf »

Hallo Arjan

Wat voor Camper heb je en wat voor Casco, want ik ben ook alyijd nog een keer van plan om een Camper helemaal zelf te bouwen, nu hebben wij een Camper die wij van binnen zelf helemaal hebben ingebouwd, maar zou graag ook zelf een keer het Casco ook zelf bouwen,
Misschien kun je dit op het Onderwerp nieuw hier beantwoorden, maar kan hier ook natuurlijk

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
arjenveldman
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2004, 21:39
Locatie: Groningen
Contacteer:

Julius, Johan en Bertus

Bericht door arjenveldman »

Juluis, is een diode blok in jouw optiek beter dan een acculader/scheidingsrelais en waar sluit je het diodeblok aan ?
Johan, welk typenummer heeft jouw lader met relais ?
En bertus, ik ben ook aan het inbouwen, bouw geen casco, heb wel het grootdte deel van mijn subframe vervangen en al het onderste plaatwerk, feielijk heb ik een sloper gekocht en deze maximaal gestript, geen roest meer, groetjes en dank voor jullie reacties, Arjen
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten