Met Kipor IG2000 HH-accu laden & koude verhalen/bestrijding

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Aggregaat (Kipor IG 2000) huishoud accu opladen

Bericht door GerardM »

Geinig topic - het gaat alle kanten op - ik begin Leo echt te missen 8) .

Een ander koud verhaal kan ik me herinneren van David (al lang hier niet meer gezien), hij schreef het hier: viewtopic.php?f=17&t=748.

En dan nog wat puntjes.

Acculader: ja goed plan; is altijd een goeie investering. Zelf ben ik fan van de laders van Proosten (heb geen aandelen), de LBC-512 zou voor jou geschikt zijn denk ik zo en is wat goedkoper dan dat blue power ding dat jij noemt.

En als je dan toch echt een aggregaat wilt, zet m in je bus (tussen de voorstoelen bijvoorbeeld) met een stuk flexibel aan de uitlaat naar buiten toe. Heb je de daarvan ook de warmte binnen en minder geluidsoverlast voor de mensen buiten je bus - er zijn mensen die de bergen intrekken vanwege de stilte.

En laat overdag ook je gaskachel aan, zodat je water en leidingen niet bevriezen.

Al aan winterbanden en sneeuwkettingen gedacht ?

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Aggregaat (Kipor IG 2000) huishoud accu opladen

Bericht door Leo »

DVIII schreef:vandaar dat ik helemaal op hout overga , als de boel klaar is laat ik wel zien hoe ik de schoorsteen heb gemaakt , ik stond zelf versteld van de eenvoud en de stealth look...............
ook naar de houtkachel toe, die heb ik trouwens zelf gemaakt...........
Pics & uitleg please. Alles wat een ander heeft verzonnen, hoef ik niet meer uit te vinden. :P
Zit hier namelijk ook met de gedachte van een houtkacheltje in de camper, maar heb geen zin in amateuristisch gekloot met een omgebouwd gasflessie en een iewiewaaiweg-schoorsteentje.


Verder is dit inderdaad schoolvoorbeeld van een ongemodereerd topic.
Wat een puinbende maken jullie er van..:P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Aggregaat (Kipor IG 2000) huishoud accu opladen

Bericht door DVIII »

zal je nog echt lekker maken , ik heb ook al gereden met de pipe up , en de kachel aan , ging ook goed , dan ben ik 3meter80 , er moet dus ook een dakkie boven de pupe, heerlijk zo afdwalen !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Aggregaat (Kipor IG 2000) huishoud accu opladen

Bericht door Leo »

Jajajajaja, van dat soort mooie praatjes kan m'n schoorsteen natuurlijk niet roken... :shock:

Pics or it didn't happened. :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Aggregaat (Kipor IG 2000) huishoud accu opladen

Bericht door paulv »

Hi Leo,

Zelf heb ik hier ook aan zitten te denken, maar meer uit economische motieven :mrgreen: . Als je zoekt op 4kW stove kom je een hoop Engelse gietijzeren kachels tegen incl. doorsneden (= bouwtekeningen :wink: ). Meestal met een rendement van boven de 80% voor een paar honderd euri. Aanschaf en verbruik financieel veel interessanter dan de concurrentie.
Voor Marja wordt het dan verkocht als "veel stiller en gezelliger dan een Webasto" :P .
http://www.mullendomestic.com/Boru-Croi ... nset-Stove

Helemaal in het hogere DHZ. sfeertje zijn deze ontwerpen op houtgas
http://www.instructables.com/tag/type-i ... &sort=none

Hierbij hoort natuurlijk een hout droger bij op uitlaatgas, maar dat kan je zelf wel verzinnen.
Wel opletten dat je buitenlucht gebruikt door de verbranding en niet je net verwarmde binnenlucht :( .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het grote " t gaat alle kanten op behalve de goeie" topi

Bericht door Frank.fjph »

Heee daar is ie dan toch weer onze Leo........

Mijn geheugen zegt me dat er ooit een forumlid is geweest die een redelijk uitgebreid verhaal over zijn houtkachel schreef, foto???? .... :D dacht het maar weet niet zeker :lol:

Succes met je zoektocht (zoekfunctie??) Leo.......

Groeten
Frank
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Aggregaat (Kipor IG 2000) huishoud accu opladen

Bericht door Maxer »

Johannes schreef: of we gaan meer naar het zuiden.
Het beste idee. Ik heb nergens een grotere hekel aan dan aan de winter. Sneeuw is prachtig hoor, maar alleen op een kerstkaart . . :lol: :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten