nieuwe bezoeker/camper

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Tibor
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:35

nieuwe bezoeker/camper

Bericht door Tibor »

hey allemaal,

ik ben Tibor en heb recent een Ford transit van 2012 gekocht.
het plan is dat ik deze zal ombouwen tot campervan.

ik heb dit nog nooit gedaan en zal mijn eerste project worden. ik krijg hulp van een vriend van me die zelf elektricien is.

dit is ook wat me het meeste afschrikt in de opbouw. de elektriciteit...
hebben jullie misschien wat tips en dingen waaraan ik moet denken om goed en vooral veilig te werk te gaan.

wat ik met men campervan van plan ben:

ik zou korte tripjes willen maken van max 2 weken( de realiteit zal meestal een paar dagen worden) maar toch zeker 1 a 2x per jaar dus de 2 weken. dit vooral binnen Europa.
luxe is niet mijn hoofdoel maar wel een aangename camper om in te vertoeven.
koken zal ik buiten doen of dicht bij de camper.
binnen zou ik wel graag een frigo hebben, oplaadstation voor laptop gsm en baterijen( aangezien ik graag foto's neem)
ik was ook aan het denken om een degelijke geluidsinstalatie te hebben ( subwoofer en dergelijke)
ik heb me al wat proberen verdiepen in de elektronica, maar tevergeefs hoeveel maal ik de uitleg overal lees het blijft chinees voor me :crazy: :GRIN:

groeten Tibor
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: nieuwe bezoeker/camper

Bericht door dereiziger »

welkom Tibor. informatie zat hier te vinden en ik denk antwoord op al je vragen .. gewoon zoeken op wat je wilt weten

grt Ton
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: nieuwe bezoeker/camper

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Welkom! :)

Ik zat indertijd ook met deze vraagstukken en er staat in het deel electriciteit nog e.e.a. over mijn afwegingen.
Waar ik mee begonnen ben is een lijst te maken van alles wat ik er in wil hebben en hoe vaak en lang ik het wil gebruiken. Het is het handigste deze al specifiek te maken (dus het type koelkast wat je wilt hebben) en waar bekend het stroomverbruik op te zoeken.
Het is inderdaad een beetje vervelend dat het ene apparaat in W gegeven wordt, een ander in kWh, A, noem maar op. Als je een waarde hebt, is hier vast wel te vinden hoe dat om te rekenen, en anders is er vast wel iemand om je te helpen.
Die waardes zijn sowieso handig om te weten om te bepalen hoe dik bekabeling moet worden.

Als je je verbruikt kent en de gewenste "vrij" staantijd, volgt daar vanzelf een accucapaciteit uit, en daaruit volgen weer kabeldiktes, zekeringgroottes, laadapparaten, etc etc.

Groeten, Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Tibor
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:35

Re: nieuwe bezoeker/camper

Bericht door Tibor »

Super! Ik ga dan alvast eens even opzoek naar de info! En schrijf ik eens op wat ik allemaal zal instaleren qua verbruik👍🏻
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 nov 2007, 22:42
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: nieuwe bezoeker/camper

Bericht door roze »

Tibor,

Hier kun je veel info vinden

https://mickelmoen.blogspot.com
| Rob Zeijen | Valkenswaard, NL | Hymer S660 | MB 410D | 1993 | Automaat |
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten