Paul Snip stelt zich voor.

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Paul Snip stelt zich voor.

Bericht door paul snip »

Hallo!

Ik ben nieuw hier, en zal me dan ook ff netjes voorstellen.

Ik ben Paul Snip, Wegenwacht van beroep en 29 jaar oud.

Actief lid van de W123 club, http://www.w123club.nl .

Dagelijks rijd ik in een W123 300 diesel uit 1980. Deze auto is uit Californie geimporteerd en dan ook helemaal roestvrij.

Ik zocht al een tijdje een Mercedes bus, maar dan een zonder carrosseriewerk. Toen kwamen al snel de zogenaamde Duitse "Katastrophenschutz" bussies in beeld. Alleen de prijzen die ze daar in Nederland voor vragen. Wel roestvrij en meestal minder dan 20.000km op de teller. Prijzen vanaf 6750 ex btw, dat werd mij toch echt wat te gek.

Op Mobile.de stond een blauw (ex-THW) busje. Voor een fatsoenlijke prijs (3600 euro). THW staat voor Technisches Hilfswerk. Dat is een soort brandweer maar dan op het technische vlak, dus bomen zagen dingen takelen etc... Deze bus had ook nog maar 20.000 km gelopen en moest een goede carrosserie hebben volgens de verkoper.

De bus stond hier echter wel 600 km vandaan. Bij Speyer aan de Rijn (thv Ludwigshafen). Dus de 123 vol diesel getankt, en er gelijk maar een leuk weekendje van gemaakt. Mooie stad, leuke omgeving en een fantastisch Technik Museum, daar.

De bus, een 407, was echt goed en netjes. 3 hele kleine roestplekjes ter grote van een dubbeltje en wat slecht herstelde schade aan een spatbordrandje. Technisch gewoon nieuw zo te zien. Het blauwe spuitwerk is wel heel "rip-rap-schier" uitgevoerd...Je kunt zien dat 't ff snel moest...maar goed, als de bus klaar is wordt ie waarschijnlijk toch helemaal opnieuw gespoten.