Paul Snip stelt zich voor.

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Ziet er mooi uit Paul, en Linda natuurlijk. Vooral die zithoek voorin is prachtig. Doet dat piepschuim als isolatie niet vreselijk piepen als je rijdt?

Groetjes,

Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Ik heb het piepschuim nog niet gehoord, gelukkig. 't Zit er ook allemaal aardig stevig tussen.

Vandaag begonnen met de bovenkastjes van de keuken. Omdat ik allemaal met malletjes moet werken gaat dit niet zo snel. Ik moet er nu alleen nog even een deurtje/klep voor maken en een spotje eronder in. Dan nog een stukje aluminium plaat tegen de wand.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Keukenkastje is nu klaar. Ook weer de originele slotjes gebruikt die al in de bus zaten:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Mooi hoor. Gaan jullie alles nog lakken?
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Nee, we gaan niet lakken, Saskia.

Het is allemaal gefineerd meubelpaneel dus nodig is 't ook niet. Ik wil het graag licht houden. Anders wordt de ruimte nog kleiner.
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Vandaag de koof aan de andere kant gemaakt. Verder het keukenblok afgewerkt met aluminium tegen de wand. Lampje onderin het kastje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 107
Lid geworden op: 02 sep 2006, 01:12
Locatie: Noord Holland

Bericht door Tom »

Hij wordt mooi Paul.
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Vandaag de Rolhorren geplaatst. Was geen kwestie van ff vastschroeven. Ze moesten zowel in de lengte als de breedte richting ingekort worden. Ze zijn uit elkaar te halen en dan kun je alle profielen en het gaas/zonweringdoek inkorten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Vandaag de watertanks onder het bed geplaatst. De bedbodem is gedeeltelijk uitneembaar, dus zo kan ik altijd weer bij de inspectieluiken komen.

Ik heb de tanks zo veel mogelijk boven de wielen (op de spatborden) geplaatst. Dit leek me met het oog op de gewichtsverdeling wel goed.

Hier de vuilwatertank. Natuurlijk wordt de ruimte tussen keukenblok en bed nog afgetimmerd:

Afbeelding

Op deze foto is de aftapkraan ook te zien:

Afbeelding

En de schoonwatertank (70 liter):

Afbeelding
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Qua zwaartepunt was op de vloer in het midden een beter idee geweest.

Maar 70 liter is niet zo heel veel dus dat maakt allemaal niets uit.


Dennis
ahameter
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mei 2007, 22:55

Bericht door ahameter »

Heel mooi Paul,

Die raamhorren, zijn die van een camperzaak of gewoon standaard van een bouwmarkt ?
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

@ Dennis: Je hebt gelijk! Maar dan houd ik bijna geen bagageruimte over. Ik ga nu namelijk nog een kast tussen beide watertanks maken. Deze zit dan onder 't bed en is bereikbaar vanuit het woongedeelte.

@ Ahameter: Dat zijn camping rolhoren. Gekocht bij de Wit in Schijndel.
Zijn niet echt goedkoop. Iets van 60 euro per stuk.
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Vandaag het een en ander aangesloten.

De vulslang van de schoonwatertank gaf echter problemen. Deze wou ik graag in de koffer, achter het rolluik hebben. Voor je 't weet gaat een of ander onverlaat in je tank staan piesen En ik vind het jammer om gaten in de bus te boren.

Zoals ik het bedacht had zat de slang nagenoeg horizontaal. Dus dan krijg je de tank heel moeilijk vol. Water wil namelijk niet omhoog stromen.

Daar heeft Willie Wortel het volgende op gevonden. Verdient niet de schoonheidsprijs, maar totdat ik wat beters heb bedacht, voldoet het.

Standje vullen: (Met een grendeltje blijft hij achter het trapje haken)

Afbeelding

en weer dicht:

Afbeelding

en vergrendeld:

Afbeelding
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

paul snip schreef:Voor je 't weet gaat een of ander onverlaat in je tank staan piesen
Dat lukt natuurlijk alleen maar als je de dop niet opslot draait..
Mooie oplossing zo.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
Sylvia
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2004, 21:47
Locatie: Großenkneten
Contacteer:

Bericht door Sylvia »

Hallo Paul,

Wat een supermooi timmerwerk maak jij! En leuk dat je het hele verhaal op het forum hebt gezet, zo hebben andere inbouwers er ook wat aan. De oranje kleur van je binnenkant is heel vertrouwd: onze eerste bus was een 608 van het Duitse autowegonderhoud.

groeten,

Sylvia
groetjes, Sylvia
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Ik heb jullie Dr Wolff ook even bekeken. Prachtig zo'n truck. Kun je ook een hele tijd self-supporting zijn, lijkt mij. Nadeel is wel weer dat je op veel campings geweerd wordt, denk ik...

Misschien tegen de tijd dat ik met de vut/pensioen kan, ook maar eens zoiets ondernemen.

groeten,

Paul en Linda
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Even een update:

Alle elektra gemaakt in de bergkast/toiletruimte. In het kastje zitten een aardlekschakelaar, 16A automatische zekering en een automatische acculader. Via de stekker en beide stopcontacten kan ik omschakelen van de omvormer naar campingstroom:

Afbeelding

De omvormer 500/1000 Watt zit onder de stoel, zo dicht mogelijk bij de accu:

Afbeelding

Verder nog een kast onder 't bed gemaakt. In de ruimte tussen beide watertanks. Ook de ruimte tussen bed en keukenblok dichtgezet. Hieronder zit gedeeltelijk de vuilwatertank:

Afbeelding

En een klepje ervoor:

Afbeelding
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

paul snip schreef:Even een update
Paul, proficiat. Hier wordt ik echt even stil van. Je hebt er een schoonheid van gemaakt met zeer bruikbare snufjes. Klasse! Cees
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Blijft er goed uit zien joh!
Kan ik nog wel wat van leren wat afwerken betreft! daarom kijk ik goed naar de fotoos :-)
Ik dacht apart dat je maar zo'n klein kastje onder je bed maakt, maar dat is natuurlijk van buitenaf aan de achter kant bereikbaar die ruimte?

Oja heb je ook fotoos van je wc ruimte? En evt de maat hier van? Mijn indeling lijkt al aardig op jou indeling en ik vroeg mij daarom af hoe groot je wc ruimte is.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Via de roldeur achter heb ik nog toegang tot een bergruimte van 70 x 60 x 190 cm. De helft van het bed, zeg maar.

Mijn toiletruimte stelt niet zo veel voor. Gewoon een soort kast van 80 x 80 cm waarin een Porta Potti kan staan. Deze gebruiken wij zelden. En 's ochtends tandenpoetsen kan ik ook wel bij het aanrecht.

Als de inbouw klaar is heb ik nog meer plannen. Buitenkant opnieuw spuiten. LPG toevoeging voor de Dieselmotor maken. Evt. motor vervangen door een zwaardere.

Maar eerst 20 augustus 3 week er mee op vakantie.
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Vandaag is "Tante Truus" met de gordijntjes bezig geweest. Ik voel me net een oud wijf, maar ze zitten erin. De gordijntjes heb ik overigens gewoon laten maken bij een "gordijneboer". Kostte al met al 135 euro. Dat zijn dan 4 gordijnen. 2 voor de voorruit en 2 voor de voorste zijruiten. Ik heb ze in 2 keer gemaakt omdat 't anders opengeschoven zo'n groot pakket wordt en in 't zichtveld hangt.
De kleine gordijntjes voor de zijruiten zitten op een aparte rail. Opengeschoven hangen ze dus voor elkaar en nemen niet meer dan 10 cm in beslag.

Ik denk dat de foto's dit beter duidelijk kunnen maken.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Vandaag tapijt gelegd. Om het in een keer passend te krijgen heb ik eerst een mal van kranten en duck-tape gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

En het paste in een keer. Mooi alles in een keer door laten lopen. Dat geeft een mooi "ruim" effect:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de instappen worden bekleed:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

sjiek

Bericht door Saskia »

Sjongejonge sjiek zeg. Vloerbedekking zou bij ons meteen vuil worden. Hoe gaan jullie dat schoonhouden? Als je wilt, hebben we een kruimeldief voor je. (was een attribuut in een voorstelling)
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Bericht door paul snip »

Hoi Saskia,

Het zal ongetwijfeld vuil worden... Maar het kan ook heel makkelijk weer schoon. Het is geen hoogpolig wollen tapijt hoor!

Op de meest kritische plaatsen komt nog schoonloopmat. Zoals bij de instappen en voor de stoelen in de cabine.

En ik maak een bordje bij de deur "Schoenen uit AUB :wink: "
Gerard

Bericht door Gerard »

paul snip schreef:
En ik maak een bordje bij de deur "Schoenen uit AUB :wink: "
Zo is dat, want bij een echte zigeuner hoor je ook je schoenen buiten te laten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten