Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hier.

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hier.

Bericht door Diehard »

Hallo mede campeerders/sleutelaars,

Tjeerd das mijn naam en en een Hanomag f65 uit '73 mijn camper een paar weken geleden aangeschaft. Dit zal dus mijn tweede ervaring worden met een camper.

10 jaar geleden een Vw LT 28 D met dubbel cabine gehad, ja daar de inrichting zelf in elkaar geflansd, nog op de manier van los spul vanwege de toenmalige geel tarief wegenbelasting te omzeilen . . . net over de grens was het plots een "luxe" camper.
alleen helaas was het een bus met laag dak . . . en naar een paar weken zuid-europa. Toch te veel last van een "bijna"bochel. Dus na een paar jaar was dat welletjes.

Intussen tijd veel gekampeerd met motor(en) en tentje. Maar met afgelopen natte zomer was dat niks !!! Dus maar weer op "sneup" naar een camper deze nazomer. Met maar 1 belangrijke wens, dus niet meer te hoeven bukken c.q. een krom leven te moeten lijden.

Gevonden dus een Hanomag f65 met een koffer achterop (als ik het goed zeg). Nu nog wat dingen er aan doen. Dingen aanpassen. Acht ik heb nog een paar maand voodat het seizoen weer begint.
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door vanhooltje »

Welkom hier Diehard, op het forum der vieze handjes :up:

Die koffer waar je het over heb, heet een meubelbak :D Veel ruimte om te lopen en makkelijk om te bouwen als camper.
Veel lees en veilige km,s toegewenst :D
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Diehard »

Hallo Peter,

Ja vieze handjes, ach ben ik wel gewent. M'n andere hobby is low budget motoren ombouwen tot iets speciaals. En m'n werk is de techniche dienst, oftewel van verstopte wc tot een vrachtwagen die niet meer van zijn plaats wil. of een pc gestuurde machine die op hol geslagen is.

Ja meubelbak, ik had het zelf ook kunnen weten . . . maar daar ik de laatste tijd veel op Duitse sites gekeken heb . . .

Deze bak is al voorzien van goeie echte glazen ruiten al dan niet schuif of vast, en een dakraam. Ook een heus keukenblok met stromend water en een fornuis met oven . . . ook een 2 x 2 persoons stapel bed vast en een zitstoel/tafel/zitstoel en veel bergkastjes boven rondom. En alles niet van triplex en latjes van luciferhout. Maar van metalen kokerprofiel geheel gelast en geverfd. Alleen het elaktra ziet er niet fris uit , en te weinig . . . Dus daar moet ik zeker met aan de slag, net als de 2 lpg installaties 1 voor koelen en koken, en de andere voor de verwarming. dat zijn dingen die ik zeker veilig wil hebben voor ik er mee weg ga.

En dan nog een beetje aankleden zowel achterin als in de cabine.
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Welkom!

Ik heb ook wel eens contact gehad met de verkoper van deze F65; ik had toen nog geen C-rijbewijs en er zaten voor mij te weinig onderdelen aan om hem voor onderdelen te kunnen kopen/gebruiken, dus uiteindelijk is het niet doorgegaan.

Waar ik wel nieuwschierig naar ben is hoe die 80pk diesel bevalt in deze F65; zit er, relatief gezien, nog een beetje gang in bij een viaduct of fikse tegenwind?

Veel plezier en succes met je aankoop! :)

Jeroen (met een F45)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Admin »

Welkom Tjeerd!
Je mag van mij rustig Koffer zeggen, maar dan wel met een hoofdletter. Koffer is namelijk het Duits voor meubelbak en in de Hamomag-wereld kom je nogal wat Duits tegen :wink:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Diehard »

Hallo Jeroen,

Is teruggekeurd naar B. Was al zo toen ik hem kocht. En ik denk dat alleen voor onderdelen de wagen nog in te goede staat is . . . Ja dat vind ik dus. Toch leuk te lezen dat je zelf ook een Hanomag hebt. De jouwe is dat een KA of een van truck type.

En of hoe snel ie is weet ik niet echt goed nog, ik heb hem naar huis gereden op een avond in donker en de regen kwam met bakken uit de lucht . . . Ik moest eerst al wennen aan dat de versnellingen "verkeert om" erin zitten . . . en de eerste 2 bijna niks doen, op de vlakke weg en met bijna een lege bak. Wat ik wel al weet is dat het een onthaast geval is . . . ik heb die avond heel wat groootere broers aan mij voorbioj zien komen. Thuis gekomen kwam ik er al achter dat ik eerst nog met de achterremmen aan de gang moet, daar die erg warm waren . . . Of zou er iets met de luchtdruk zijn . . . is de versie met luchtdrukondersteuning. Maar daar ik daar van de F65 nog geen documentatie heb, moet dat even wachten. Wat ik al wel weet is dat er volgens de technische info er verkeerde banden omzitten. De 6.00-16 maar volgens datenblatt moet er 7.50-16 om . . . en je weet wat voor invloed dat heeft.
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door dereiziger »

Tjeerd . ook van ons welkom hier .. mooie wagen heb je

grt Ton
Afbeelding
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Vinz »

Welkom hier, heb zelf ook contact gehad met de verkoper maar ben toch voor een 508 gegaan!
Zeker mooi bak om te hebben!! Hopelijk blijft het ouwe beestje het goed doen!
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Diehard »

Hallo Vinz,

Ja ik heb eerst ook in dubio gezeten over wel of niet kopen . . . En dus ook wel andere dubbelluchters gezien . . . van 309 tot 608. Maar toch maar deze keus gemaakt , en eigenlijk alleen om de zeldzaamheid merk en type en de opbouw om het gemak van vierkant en hoekig en de ruimte . . .

En of hij het goed blijft doen . . . ik ben ook al eens 2 maal richting de poesta in Hongarije geweest met een oude benz w123 "onvoorbereid" probleemloos. . . en ik rij ook dagelijks op oude motoren waar dan ook maar heen . . . en weet je . . .de probleempjes die je zou kunnen krijgen onderweg zijn nog zelf te verhelpen. Vandaar dus mijn liefde voor aftands spul . . . Maar ik zal zeker eerst de wagen eens "verkennen" en preventief wat onderhoud zal zeker niet verkeerd wezen. Al was het maar omdat ik er mee richting het voormalige oostblok wil aanstaande zomer. Dus vandaar nu dat ik overal weg wat info over deze types aan het verzamelen ben
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Admin »

Hallo Tjeerd,

Wat je zegt over het gemak van inbouwen van een hoekige koffer is 100 % waar. De meeste energie bij inbouw van bussen en busjes gaat vaak zitten in de isoleren en aftimmeren van kromme vlakken.
De enige keuzes die je moet maken zijn:
- maak ik een doorgang (en zo ja, hoe)?
- wat doe ik met de hoogte t.o.v. de vloer?

Op http://sittig.nl/campers/817/begin.html e.v. heb ik foto's gezet van onze koffer-inbouw. Misschien vind je daar nog een of twee ideeën.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hoi Tjeerd,

Met 6.00x16 zal de topsnelheid inderdaad niet erg hoog zijn, met de originele banden zou het ding 92km/u moeten lopen bij het maximale toerental! Zitten de originele velgen er nog wel onder? Die zijn nl. anders als van de types met kleinere maten banden. De eerste versnelling is inderdaad erg laag, al wil dat in de heuvels nog wel eens graag van pas komen, bij mij althans, daar hebben ze een F65 vijfbak achter gezet in plaats van de vierbak die bij de F45 standaard is en ondanks dat m'n motor niet de allerbeste meer is kom ik, hetzij met wat geduld, wel weer boven. Op de Autobahn is het een heel ander verhaal...

Interessant dat de F65 op B staat trouwens, ik heb hier ooit eens info over gevraagd en bij de importeur is enkel de F45P voor maximaal 3500kg bekend. Is het wel een camper op kenteken? Een F65 met fabrieks-koffer weeg volgens mij boekjes ook al rond de 2950kg, en als er dan ook nog een camper-inbouw in zit blijft er niet veel laadvermogen over.

Ik heb overigens (geen verkooppraatje ofzo) uit eigen collectie (dit om belangenverstrengel-ideeën m.b.t. de Dubbellucht-club te vermijden, waar ik jarenlang de technische docu verzorgd heb) een kopie-werkplaatsboek van de F55/65 liggen. Als je interesse hebt mag je dat wel overnemen, ik heb later namelijk een F45 boek gevonden en gebruik deze dus niet meer.

Ik heb overigens een F45 truckje (wielbasis 3,90m met 65pk dieseltje) waar een caravan op gezet is, niet de mooiste, en ook niet de beste, zoals je wel zult lezen als je op zoek gaat naar Hanomag-informatie op dit forum! :mrgreen:
Afbeelding
Inmiddels doet het ding na veel gesleutel vrij aardig :)

Groeten,
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Detlev »

Hey Jeroen en of Tjeerd, zit er een kopietje van het WPH voor dbbl in?
Of zit die al in de collectie Jeroen? Zo ja, kan Tjeerd 'm ook downloaden.....
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Diehard »

Hallo Ernst,

Dank voor de info, tekst en fotos . . . En inderdaad een Kofferheeft ook het voodeel dat er onder de woonvloer nog veel ruimte te over is. buiten het nadeel (als je dat een nadeel wilt noemen) van een paar treden omhoog te moeten. Maar ook daar heb ik al een plan voor . . . Alleen de tijd is daarvoor nog zoek. Maar ik ben van plan aan de achterzijde waar nu de originele deuren nog zitten met binnenin de instapbak, om daar een verlaagt balkon te maken. Ofwel opklapbaar aan achterzij, gelijk een soort van laadklepidee. Of als een lade uittrekbaar vanonder de wagen weg. En dan natuurlijk een leuke luifel erboven.

Een doorgang maken ga ik niet doen omdat de cabine laag is vergeleken bij het Kofferdak. En ik dan doormiddel van een groot katteluik dus in de garage uit zou komen. Bed dus gelijk achter de cabine. Ik zal binnen kort eens wat foto's van binnenkant nemen.
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Ruud Adam
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:47

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Ruud Adam »

Als je aan de achterzijde zo'n 'balkon' maakt... zou dit dan in strijd kunnen zijn met de eisen die worden gesteld aan een achterbumper?
Of zijn daar geen eisen voor bij een bestel- of vrachtwagen?
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Diehard »

Hoi Jeroen,

Geen idee of de originele velgen er nog onderzitten . . . Ik moet toch de wielen eraf hebben, want ik moet ze op spanning brengen. En de vorige "monteur" heeft ze er verkeerd om op gezet . . . met de ventielen naar binnen toe . . . Dus dan kan ik gelijk naar de velgmaat opzoek. En ik ga er van uit dat de originele moter/bak ernog inligt. Zitten in iedergeval 5 versnellingen op . . . en zou 80 pk bij 3400 toeren moeten zijn. Ook deze heeft een wielbasis van 3.90 m.

Dat B verhaal.Blijkt dat de vorige eigenaar hem heeft laten terugkeuren. Dat zou nu een kwartaal geleden moeten zijn. Leeg gewicht is 2980 kg toegestane massa is 3500 kg.En het is nog een N2 Bedrijfswagen op kenteken.

En het is geen fabrieks Koffer, tenminste kan ik dat zien aan de "onderste lijn" zit bij mij een inham in naar omhoog toe dus. is ook van alluminium geheel. Maar ik denk dat ik er leeg maar eens mee langs de weegbrug ga . . . weet ik het zeker.

Dat WPH boek heb ik veel belang bij !!

Over jou F45 heb ik hier zowat alles al gelezen . . . toch leuk dat ja de moeite genomen hebt om dat allemaal voor het "nageslacht"op te schrijven. Daar tussen heb ik ook al jou f45 gedownload . . . Alleen lijkt die van jou veel langer op de foto.
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Diehard »

Hallo Ruud,

Er zit nu GEEN bumper of iets van dien aard. En een bumper is voor mijn gevoel al een piepklein balkonnetje . . . maar je hebt wel gelijk is goed om daar eerst in te duiken voor er echt aan te beginnen. Wat ik wel weet is dat de achteroversteek niet boven een bepaalde max waarde mag uitkomen. Weet je ik zie heel veel campers met een ofwel kist vast erop of een fiets dan wel motordrager . . . dus voor mijn gevoel zie ik niet zoveel beren.
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Diehard »

Hoi Detlev,

Hey een eventueel kopietje zit er voor het goeie doel altijd in . . .
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Ruud Adam
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:47

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Ruud Adam »

Sinds 2010 zijn er strengere eisen voor wat betreft de zogenaamde stootbalk voor bedrijfswagens en aanhangers.
Geen idee wat die precies inhouden en ook geen idee of ze ook gelden voor campers van meer dan 3500 kilo.
Want dat zijn personenauto's, ook al zien ze er uit als een vrachtwagen of touringcar.
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Diehard »

Ruud,

Op onderstaande link kan je lezen dat de strengere eisen voor de stootbalk alleen gelden voor wagens in gebruik genomen NA 10 sept 2007 . . . en ja de mijne was dat al 34 jaar eerder.

http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... otbalk.pdf
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Diehard schreef: Over jou F45 heb ik hier zowat alles al gelezen . . . toch leuk dat ja de moeite genomen hebt om dat allemaal voor het "nageslacht"op te schrijven. Daar tussen heb ik ook al jou f45 gedownload . . . Alleen lijkt die van jou veel langer op de foto.
[/quote]

En toch heb je nog zo'n ding gekocht? :mrgreen: Heb ik al m'n ellende voor niks op dit forum gezet! :mrgreen:

De mijne oogt denk ik langer, omdat hij nog een stuk achter de oorspronkelijke chassislengte uitsteekt. Waar de chassisbalken ophouden zit er nog een centimeter of 40 subframe en opbouw bij de mijne.

Die velgen kun je ook uiterlijk makkelijk herkennen, de F55/F65 hebben vier koelsleuven/gaten en de lichtere modellen zoals mijn F45 er 6. Ook heeft de >F55 van die springringvelgen, terwijl de F45 dit niet heeft. F45 heeft 4,50x16 trouwens.
Dit soort velgen zou je horen te hebben:
Afbeelding
Bron: wikipediaploatie

De 80pk motor is uiterlijk te herkennen aan de warmtewisselaar (zo heet zo'n ding volgens mij waar zowel koelvloeistof als olie doorheen stromen? Ik ben ook maar amateur-prutser :mrgreen: ) aan de rechterkant van het blok; de 65pk versie ziet er hetzelfde uit, maar heeft deze niet. (blokken zijn overigens uitwisselbaar, de cilinders+bussen etc ook)

Voor het werkplaatsboek moet je maar even PB-en anders?

@Detlev: de club heeft hier zelfs een origineel boek van, maar in de 11 jaar dat ik die documentatie beheerd heb, is er nooit iemand om gekomen. Dit boek is dan ook niet gescand...

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Diehard »

Jeroen,

Nee die ellende heb je niet voor niks erop gezet . . . ik ben nu gewaarschuwd . . . een gedeelte van de problemen die jij gehad hebt kan ik voorkomen door er nu eerst naar te kijken hoe het er mee staat . . . en voor de rest . . . Denk je dat ik met mn oude motoren nooit stil gestaan heb . . . en nooit vlak bij huis hoor . . . Het mooie aan de techniek van de Hanomag lijkt me de "eenvoud" dus een goeie kist met goeie sleutels bij je . . . hih , en niet 100 stuks 14 16 en 18 bijvoorbeeld . . . En dan nog dat ik dit model mooier vond dan de 608 . . . of het had een lp moeten zijn . . .

Nou het geluk is weer met de dommen . . . Want ik ben snel even het donker in gerent. En zag dus dat de velgen maar 4 sleufgaten hebben . . . en het zijn er die met springringvelgen. Dus wat dat betreft zouden er zo originele maat banden omkunnen. en ook heb ik daar een warmtewisselaar zitten . . . ik dacht de eerste keer dat ik hem zag , van wat is dat voor ding.

En chassis is bij mij ook iets verlengd, uit hoofd een 40 a 50 cm ten minste de dwarsbalk met groote gat voor trekhaak ligt een eind onder het achterste punt van de Koffer.

En ik stuur je zo nog een pb
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Detlev »

Tjeerd, wat bedoel je met verkeerd erop gezet, met de ventielen naar binnen toe?
Dat WPH boek hebben we dus al, dat is weer een klusje minder :mrgreen:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Diehard »

Detlev,

Daar bedoel ik mee, dat het ventiel van het buitenste wiel richting het binnenste wiel wijst. dus als ik de banden op wil pompen dat moet doen geheel van onder de wagen. Bijna liggend tegen het differentiel aan. En ja dan komt er dus echt nooit gee lucht weer in de banden. Dus ik haal ze er af. gelijk de trommels even verwijderen omdat ik het naadje van de kous wil weten van de toestand der stopmechanisme. Jammer dat het nu donker is, anders had ik er een foto bij gedaan.

Afbeelding
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Admin »

Tjeerd,

Bij dubbele montage is dat de normale manier.
Je pompt de banden dan op met zo'n stangetje met twee nippels. Voor de buitenste band trek je de stang naar je toe, voor de binnenste band druk je de nippel op het ventiel.

Afbeelding
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Diehard
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2011, 21:53

Re: Nieuwe Hanomag f65 aangeschaft, nou ja nieuw. Ik wel hie

Bericht door Diehard »

Ernst,

Ja ik zou het kunnen snappen. Maar het binnenste wiel die zijn ventiel komt niet buiten het binnenste wiel"blad" (das waar de bouten doorgaan) uit dus daar kan ik nooit bij zonder niet aan de binnenkant van het binnenste wiel te moeten zijn.
groeten Tjeerd


Blij niet meer te hoeven bukken voor en na mijn slaap
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten