beter laat dan nooit...

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

beter laat dan nooit...

Bericht door Hanomaad »

Ik had het nog niet gedaan, maar hierbij stel ik me even voor. Ik heb in april de Hanomag F40 van Winand gekocht en sindsdien is er het e.e.a. aan achterstallig onderhoud gebeurd. De motor was eigenlijk aan revisie toe en verbruikte veel olie (1 op 150 toch wel) maar deze is inmiddels vervangen door een nagelnieuwe OM314. Er waren veel andere zaken die nodig waren zoals een linkerspiegel die met een slangenklem vast zat (gelast) en de binnenkap van de motor die niet goed bleef zitten (vervangen) en nog vele andere klusjes. Er ontbrak een blokje tussen de cabine en het chassis, en er zit een behoorlijk gat in een cabine balk. Al met al zaken waardoor ik toch het idee heb teveel voor de bus betaald te hebben. Maar dat zie ik dan als leergeld, en ik zal er voor zorgen dat de bus in een veel betere staat zal komen te zijn de komende jaren. Dit is mbv van DVIII al een heel eind gekomen.

Hier wat plaatjes van toen ik de bus kocht:

http://neep.net/hanomag

Ik zoek nog iemand die koplamp spiegels opnieuw met chrome kan besproeien, want eentje is nagenoeg weggerot van binnen door vocht. Aangezien vervangende spiegels niet makkelijk te vinden zijn en ik er geen 508 koplampen van wil maken zou ik deze graag willen restaureren.
veldhuijzen38
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2011, 20:18

Re: beter laat dan nooit...

Bericht door veldhuijzen38 »

Welkom!

Heel erg mooie bus, zeker de inrichting met dat frisse groen en wit is erg fraai!

Succes op het forum 8)
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: beter laat dan nooit...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hanomaad schreef:
Ik zoek nog iemand die koplamp spiegels opnieuw met chrome kan besproeien, want eentje is nagenoeg weggerot van binnen door vocht. Aangezien vervangende spiegels niet makkelijk te vinden zijn en ik er geen 508 koplampen van wil maken zou ik deze graag willen restaureren.
Als je niet te veel haast hebt (als in: volgend voorjaar ofzo, al weet ik niet wat je plannen zijn m.b.t. je camper) kan ik eens voor je kijken. Ik heb nog 2 sets koplampen liggen van F45s (zijn dezelfde) waarvan ik het de moeite vond om ze te bewaren. Ze liggen echter in m'n stalling die nu vol met caravans en andere campers staat, en waar ik pas in het voorjaar weer bij kan. Als je wilt kan ik dan even kijken of het nog wat is. :)

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: beter laat dan nooit...

Bericht door Hanomaad »

veldhuijzen38 schreef:Welkom!

Heel erg mooie bus, zeker de inrichting met dat frisse groen en wit is erg fraai!

Succes op het forum 8)
De inrichting heb ik grotendeels aan de vorige eigenaar Winand te danken: memberlist.php?mode=viewprofile&u=634

Maar het frisse groen vond ik niet zo mooi (een beetje kil en Ikea) en daar zitten inmiddels dekens met warmere kleuren (donker paars en rood) overheen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten