Voorstellen

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rienold
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54

Voorstellen

Bericht door rienold »

Rienold, middelbare leeftijd en woonachtig in de kop van Drenthe en in het bezit van oa twee oude auto's, nml een Ford Transit Ambulance (1983 op LPG) en een brandweerauto LF508DG (1980). Beide auto's komen rechtstreeks van de Duitse domeinen. De laatste aankoop was de Mercedes en onlangs is deze auto door de RDW gekeurd (kenteken en apk).

Het ligt niet in mijn bedoeling om de auto tot een camper om te bouwen. Daar is hij oa niet hoog genoeg voor. Maar slaapplekken komer er wel in en ook een kookgelegenheid en waarschijnlijk een toillet.

Het is een ex-brandweerauto. Dat wil zeggen dat alle bedrijfstechnische brandweerspullen er uit zijn gehaald, met uitzondering van de tweetonige hoorns en blauwe zwaailampen. Rechts, half verstopt onder het dashboard, vond ik een schakelaar en als je die omzette dan kwam er ruis uit de luidspreker die in het dashboard gemonteerd zit. Na enig speurwerk blijkt er een autoradio achter het plafond, tegen het dak, te zitten. Nog zo'n oud geval uit de jaren 70/80 van de vorige eeuw met mechanische voorkeuzetoetsen.

De km-stand is ongeveer 25.000 en de draaiuren van de pomp 700.
De laatste is er al af, de beugel is ingekort en de voorbumper, waar de aandrijfas zat, is dicht gemaakt met een in de vorm van de bumper gebogen stuk plaat aluminium.

Hieronder nog een foto van de auto, gemaakt tijdens het ophalen uit Dld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Voorstellen

Bericht door Anton »

Hoi,

Welkom op het forum!
Ziet er wel goed uit, houd ons op de hoogte.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
veldhuijzen38
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 nov 2011, 20:18

Re: Voorstellen

Bericht door veldhuijzen38 »

Wederom een Feuerwehr!

Ik ga de vorderingen van dit busje volgen 8)
Heb je toevallig ook een foto van de Ambulance?

In ieder geval succes op het forum!
Gebruikersavatar
rienold
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54

Re: Voorstellen

Bericht door rienold »

Nou, op dit moment doe ik er niet veel aan. Heb al wel de motorolie en filter vervangen en de kruiskoppelingen van de cardanas en de fusee's doorgesmeerd.
De grote kist, die tevens als zitplaats (drie) diende, achter de voorstoelen is verwijderd en er zijn een paar stangen door gezaagd om een doorloop naar achteren te maken. Wat er met de ruimte achter de rolluiken moet gebeuren staat nog niet vast. Misschien is het groot genoeg om er een motor in te vervoeren. Zoniet, dan moet er of een rek achterop de auto komen of de motor gaat weer op de aanhangwagen mee.

En dan een paar foto's van de Transit

Afbeelding

Afbeelding

Hele goede auto, bijna geen roest, behalve een paar kleine plekjes aan de zijkant. Was ook gelijk door de apk tijdens de kentekenkeuring.
Omgebouwd op gas, maar de kop is nog niet aangepast. Flashlube helpt totaal niet bij een Ford (de kop is van gietijzer). Op dit moment moeten de uitlaatkleppen iedere 800 à 1000 km gesteld worden. Heb ook nog ff geëxperimenteerd met loodvervanger, maar ook dat helpt niet.
Zolang er geen pekel gestrooid is, gebruik ik deze auto als boodschappenwagen :P
Laatst gewijzigd door rienold op 13 dec 2011, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Voorstellen

Bericht door Gino »

Mooie GS tweeklepper ;-)
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Voorstellen

Bericht door dereiziger »

Mooie wagens .. die Ambu heb ik wel eens zien rijden .. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: Voorstellen

Bericht door melvin »

En nog een Feuerwehr! Een hele mooie ook!
Afgelopen zomer stond ik nog op een plaats met tegenover me een jong duits stel met zo'n zelfde Ford.

Cheers, een mede ex-Feuerwehr rijder :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten