Voorstellen
- rienold
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54
Voorstellen
Rienold, middelbare leeftijd en woonachtig in de kop van Drenthe en in het bezit van oa twee oude auto's, nml een Ford Transit Ambulance (1983 op LPG) en een brandweerauto LF508DG (1980). Beide auto's komen rechtstreeks van de Duitse domeinen. De laatste aankoop was de Mercedes en onlangs is deze auto door de RDW gekeurd (kenteken en apk).
Het ligt niet in mijn bedoeling om de auto tot een camper om te bouwen. Daar is hij oa niet hoog genoeg voor. Maar slaapplekken komer er wel in en ook een kookgelegenheid en waarschijnlijk een toillet.
Het is een ex-brandweerauto. Dat wil zeggen dat alle bedrijfstechnische brandweerspullen er uit zijn gehaald, met uitzondering van de tweetonige hoorns en blauwe zwaailampen. Rechts, half verstopt onder het dashboard, vond ik een schakelaar en als je die omzette dan kwam er ruis uit de luidspreker die in het dashboard gemonteerd zit. Na enig speurwerk blijkt er een autoradio achter het plafond, tegen het dak, te zitten. Nog zo'n oud geval uit de jaren 70/80 van de vorige eeuw met mechanische voorkeuzetoetsen.
De km-stand is ongeveer 25.000 en de draaiuren van de pomp 700.
De laatste is er al af, de beugel is ingekort en de voorbumper, waar de aandrijfas zat, is dicht gemaakt met een in de vorm van de bumper gebogen stuk plaat aluminium.
Hieronder nog een foto van de auto, gemaakt tijdens het ophalen uit Dld.
Het ligt niet in mijn bedoeling om de auto tot een camper om te bouwen. Daar is hij oa niet hoog genoeg voor. Maar slaapplekken komer er wel in en ook een kookgelegenheid en waarschijnlijk een toillet.
Het is een ex-brandweerauto. Dat wil zeggen dat alle bedrijfstechnische brandweerspullen er uit zijn gehaald, met uitzondering van de tweetonige hoorns en blauwe zwaailampen. Rechts, half verstopt onder het dashboard, vond ik een schakelaar en als je die omzette dan kwam er ruis uit de luidspreker die in het dashboard gemonteerd zit. Na enig speurwerk blijkt er een autoradio achter het plafond, tegen het dak, te zitten. Nog zo'n oud geval uit de jaren 70/80 van de vorige eeuw met mechanische voorkeuzetoetsen.
De km-stand is ongeveer 25.000 en de draaiuren van de pomp 700.
De laatste is er al af, de beugel is ingekort en de voorbumper, waar de aandrijfas zat, is dicht gemaakt met een in de vorm van de bumper gebogen stuk plaat aluminium.
Hieronder nog een foto van de auto, gemaakt tijdens het ophalen uit Dld.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: Voorstellen
Hoi,
Welkom op het forum!
Ziet er wel goed uit, houd ons op de hoogte.
Groet Anton
Welkom op het forum!
Ziet er wel goed uit, houd ons op de hoogte.
Groet Anton
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 14 nov 2011, 20:18
Re: Voorstellen
Wederom een Feuerwehr!
Ik ga de vorderingen van dit busje volgen 8)
Heb je toevallig ook een foto van de Ambulance?
In ieder geval succes op het forum!
Ik ga de vorderingen van dit busje volgen 8)
Heb je toevallig ook een foto van de Ambulance?
In ieder geval succes op het forum!
- rienold
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54
Re: Voorstellen
Nou, op dit moment doe ik er niet veel aan. Heb al wel de motorolie en filter vervangen en de kruiskoppelingen van de cardanas en de fusee's doorgesmeerd.
De grote kist, die tevens als zitplaats (drie) diende, achter de voorstoelen is verwijderd en er zijn een paar stangen door gezaagd om een doorloop naar achteren te maken. Wat er met de ruimte achter de rolluiken moet gebeuren staat nog niet vast. Misschien is het groot genoeg om er een motor in te vervoeren. Zoniet, dan moet er of een rek achterop de auto komen of de motor gaat weer op de aanhangwagen mee.
En dan een paar foto's van de Transit
Hele goede auto, bijna geen roest, behalve een paar kleine plekjes aan de zijkant. Was ook gelijk door de apk tijdens de kentekenkeuring.
Omgebouwd op gas, maar de kop is nog niet aangepast. Flashlube helpt totaal niet bij een Ford (de kop is van gietijzer). Op dit moment moeten de uitlaatkleppen iedere 800 à 1000 km gesteld worden. Heb ook nog ff geëxperimenteerd met loodvervanger, maar ook dat helpt niet.
Zolang er geen pekel gestrooid is, gebruik ik deze auto als boodschappenwagen :P
De grote kist, die tevens als zitplaats (drie) diende, achter de voorstoelen is verwijderd en er zijn een paar stangen door gezaagd om een doorloop naar achteren te maken. Wat er met de ruimte achter de rolluiken moet gebeuren staat nog niet vast. Misschien is het groot genoeg om er een motor in te vervoeren. Zoniet, dan moet er of een rek achterop de auto komen of de motor gaat weer op de aanhangwagen mee.
En dan een paar foto's van de Transit
Hele goede auto, bijna geen roest, behalve een paar kleine plekjes aan de zijkant. Was ook gelijk door de apk tijdens de kentekenkeuring.
Omgebouwd op gas, maar de kop is nog niet aangepast. Flashlube helpt totaal niet bij een Ford (de kop is van gietijzer). Op dit moment moeten de uitlaatkleppen iedere 800 à 1000 km gesteld worden. Heb ook nog ff geëxperimenteerd met loodvervanger, maar ook dat helpt niet.
Zolang er geen pekel gestrooid is, gebruik ik deze auto als boodschappenwagen :P
Laatst gewijzigd door rienold op 13 dec 2011, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
- Locatie: Valkenswaard
- dereiziger
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
- Locatie: visvliet
- melvin
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39
Re: Voorstellen
En nog een Feuerwehr! Een hele mooie ook!
Afgelopen zomer stond ik nog op een plaats met tegenover me een jong duits stel met zo'n zelfde Ford.
Cheers, een mede ex-Feuerwehr rijder :mrgreen:
Afgelopen zomer stond ik nog op een plaats met tegenover me een jong duits stel met zo'n zelfde Ford.
Cheers, een mede ex-Feuerwehr rijder :mrgreen:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten