Gegroet iedereen.

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Gegroet iedereen.

Bericht door De Rooie Reus »

Na jarenlange afwezigheid, dat wil zeggen zonder een wezenlijke bijdrage te leveren, meld ik me weer op dit forum. De MB-kriebels hebben ervoor gezorgd dat we toch weer op zoek gaan naar een Mercedes bus.
We hebben een tijdje een Biod-caravan gehad en nu een Chevrolet Suburban maar niets raakt dat gevoel als je in je eigen camper zit. De Biod is niet meer en de Chevrolet staat sinds vandaag te koop. Vanaf nu gaan we rustig aan weer op zoek naar een 508, de langere versie. Met twee volwassenen en drie honden moet er toch iets bewegingsruimte zijn.
Ondertussen heb ik al die jaren wel beperkt meegelezen om de feeling te behouden, zeg maar. Van de moderatoren mocht ik ook mijn account houden maar dat heb ik niet actief gebruikt.
Ik meld me weer als er een bus op de dam staat en ik hoop dat jullie me, zoals in het verleden, willen helpen als de techniek me boven het hoofd stijgt. Ik heb nog steeds de Citroen CX 2200D dus de lucht van diesel ben ik nog niet helemaal kwijtgeraakt.

Groeten van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door beatrix18 »

De MB-kriebels
Hoi Martin, welkom "terug".
Ik heb nog geen pilletje kunnen vinden en ben hier dus ook nog steeds.
Succes met het vinden van je 508!

Peter
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door GerardM »

Welkom terug Martin en succes met het vinden van een bus.

Iets speciaals op het oog ?

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door De Rooie Reus »

Bedankt mannen voor het welkom.
We dachten aan zo'n mini bus, bijvoorbeeld een schoolbus of de 508 die ze onder meer bij de brandweer gebruikten als manschappenwagen. Die zijn net een meter langer.
Ik heb er echt nog nooit in gestaan dus ik weet niet wat de hoogte is. Op mp staan ze wel eens en we gaan er gewoon eens naar toe om te kijken of een normale stahoogte mogelijk is. In de ambulance is het geloof ik 1.85 meter en dat kon net.
We willen de wagen dan wel > 3.500 kg zodat het niet altijd schipperen is met lading
Gewoon zoeken dus,

Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door jooph »

Opnieuw welkom Martin!

Volgens mij hebben die manschappenwagens vaak geen verhoogd dak, dus geen stahoogte van 1.85

Joop
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door Admin »

Hi Martin,

Leuk dat je er weer bent! Heb je je rooie aanhanger nog?

I.p.v. Marktplaats biedt Mobile.de je heel wat meer keuze en meestal lagere prijzen (concurrentie en TÜV-angst). Daartegenover staan grotere afstanden...

Succes!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door De Rooie Reus »

Ik was er al bang voor Joop, nu is het voor mijn vrouw geen probleem maar ikzelf (1.90) wil ook wel eens rechtop staan.
Hallo Ernst, de rooie aanhanger heb ik verkocht aan een arts. Hij vervoert er hulpgoederen mee voor een geadopteerd kindertehuis in een van de lidstaten die het laatst bij de EU zijn gekomen. Ik geloof dat de ahw inmiddels wit is met een rood kruis. Ook een mooie kleurencombinatie trouwens.

Ik ben inderdaad een regelmatige bezoeker van Mobile.de, het aanbod daar is groter dan wat hier te koop is.
Het is vaak alleen de reis waarvoor je kosten moet maken. Invoeren is tegenwoordig niet zo'n probleem meer. Ik begreep dat als er een geldige TUV op de wagen zit, dat hier in NL al als APK geregistreerd wordt.
Overigens is het zoeken net zo spannend als het bouwen.

We zien elkaar nog wel een keer en tot die tijd zal ik, als de zoektocht ten einde is gekomen, jullie de nieuwe aanwinst op foto' laten zien.

Groeten van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door winand »

Welkom terug!
Ik heb je Suburban bekeken, gaaf ding :wink:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door De Rooie Reus »

Dank je Winand. Ik hoop dat wij niet de enige twee zijn met zo'n goede smaak :wink:
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door De Rooie Reus »

Vandaag gekocht, een O309 van een Deutsche Lebens-Rettungs-Gesellschaft, die haar leven is begonnen als groene Polizei bus.
De vereniging heeft haar in 2006 professioneel laten spuiten en inmiddels staan er na 22 jaar 97.400 km op de teller.

Volgende week breng ik haar vanuit Duitsland naar de Parel waarna zij op een goede dag zal moeten verschijnen bij de RDW voor een stel gele platen.
Ik hou jullie op de hoogte.


Afbeelding
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door Admin »

Mooie bus! Gefeliciteerd.

Welke wielbasis?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door De Rooie Reus »

Hoi Ernst,
De wielbasis is 3,50 meter.

Om twee redenen wist ik dat de wagen voor ons bestemd is: hoewel ik niet religieus ben is de Beschermheilige van de streek de Heilige Martin.
Daarnaast reden we door Duderstadt waar de thuisbasis is van de Vereniging en daar reden we ineens Natuursteenhandel Sittig voorbij.

Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door Admin »

Hoi Martin,

OK, dus niet extreem lang (4.20 m). Volgens mij was onze Oranje Bus ook 3.50 m. Benieuwd naar wat je erin gaat stoppen.

Duderstadt is een mooi plekje hè? Wij kwamen daar Anton met de bibliobus een keer tegen. Nadien zijn we er nog zeker twee keer geweest.
Die natuursteenhandelaar zal wel geen familie zijn ;~]
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door De Rooie Reus »

Ik wil er nog aan toevoegen dat het zeer de moeite loont om mobile.de in de gaten te houden. Vergeleken met de prijzen in NL vond ik dit een koopje.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door De Rooie Reus »

Een paar foto's wat er van geworden is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gegroet,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door GerardM »

Is mooi geworden Martin. Hekje voor de honden ?

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door De Rooie Reus »

Dank je Gerard, inderdaad, ik had het nog ongebruikt in de schuur staan.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door Hanomaad »

Mooi al die ramen! En lekker strak keukentje. Maar ik zou gek (en krom) worden zonder sta-hoogte...
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door De Rooie Reus »

Bij ons zijn de taken goed verdeeld. Ik zorg voor de techniek en mijn vrouw neemt de rest voor haar rekening. Dat wil zeggen dat ik het grootste deel van de dag buiten ben. :up:
Alleen 's-avonds en bij slecht weer zit ik in de bus: zitten dus.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door Detlev »

Ziet er hier evengoed uit als elders 8)
Ik hou wel van veel ruimte en licht, wij hebben er ook niet zoveel inzitten.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door Berthil »

Hoi Martin,
Het is mooi geworden. :up:
Bij ons zijn de taken ook zo verdeeld.

Groeten Berthil
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door Arno Z »

Heb je een isolatiefolie op je glas (achter en zij) geplakt? Mijn ervaring met enkelglas is dat het heel snel koud wordt...
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door De Rooie Reus »

Dank je Berthil.

Hallo Arno, Ik ben wel aan het zoeken naar folie. Niet alleen vanwege mogelijke kou maar ook warmte.
Het grote glasoppervlak zorgt er voor dat de inhoud van de bus snel opwarmt.
Vooral ook omdat er geen schuiframen inzitten. Aan de onderdelencie van DDL heb ik al gevraagd of ze op zoek willen gaan naar schuiframen vanwege de warmte.

Voor wat betreft de folie zou ik graag zo doorzichtig mogelijke willen hebben. Het licht dat door de ramen komt maakt het zo ongelooflijk ruimtelijk, dat wil ik graag zo houden.
Misschien dat de mannen van de grote bussen een tip voor me hebben?

Groeten van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door paulv »

Ik heb 20% raamtintfolie van deze jongens. Erg aardige jongens die mij zelfs na sluitingtijd hielpen.
Die folie hebben ze niet meer op internet maar dat zegt niets. Gewoon even bellen en zeggen dat ik je gestuurd heb ("die gozer uit Frankrijk") :wink: .

http://www.premiumvinyls.nl/raamtint-fo ... mtintfolie

Echt isoleren doet folie niet, hooguit iets tegen warmte door wat straling te reflecteren, maar om dat nou isolatie te noemen :roll: .
Voor isolatie heb ik doorzichtige folie gekocht van de Lidl/Aldi.De folie zelf isoleert niet, daar zorgt de ingesloten luchtlaag voor. In theorie zou dit bijna zo goed als dubbelglas moeten werken.

Zoiets, misschien zelfs wel hetzelfde :roll: : http://www.eco-logisch.be/Details.asp?P ... ategory=37

Voor ventilatie zou ik gewoon ergens gaten maken met een rooster en eventueel een ventilator. Denk ook aan een toevoer opening voor frisse lucht.

Hier in Frankrijk is 20cm² (niet afsluitbaar) luchtafvoer in het dak en een 10cm² (niet afsluitbaar) luchttoevoer verplicht als er ergens in de camper een open verbranding plaatsvindt (koopplaat). Dit doen ze niet voor niets. Nou moet je niet denken dat dat in de winter extra kou oplevert, lucht heeft maar een zeer kleine warmtecapaciteit. Waar je last van krijgt is tocht. Dus die aanvoer bij het kookplaatje maken en de afvoer verdelen, bij de woonkamer, boven het kooktoestel en in de slaapkamer. Het zorgt er ook voor dat het vochtgehalte afneemt, in droge lucht voel je je prettiger.
Elke fabriekscamper voldoet aan die eisen.

Zelf maak ik nog een extra frisselucht-toevoer met ventilator in de vloer(= koudste plek).

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Gegroet iedereen.

Bericht door Berthil »

paulv schreef:Zelf maak ik nog een extra frisselucht-toevoer met ventilator in de vloer(= koudste plek).

Groeten, Paul
Ik heb twee jaar geleden ook een gat midden in de vloer gemaakt (een stukje van de bergruimte in een bank opgeoffert) en daar een crossflow blower ingezet. Deze blower heeft veel luchtverplaatsing en weinig geluid.
En daar heb ik laatse jaren veel gemak van gehad. Vooral 'snachts is het op het plaatsen waar het warm is een stuk beter uit te houden.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten