Voorstellen (Iveco BEKA bj 1986) + fotoreportage verbouwing

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
scorpion
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2011, 23:43

Re: Voorstellen (Iveco BEKA bj 1986) + fotoreportage verbouw

Bericht door scorpion »

Hoe iemand er bij komt te stellen dat een 230 volt koelkast stuk gaat in een camper weet ik niet maar de mijne zit er al 4 jaar in en doet het prima. Misschien dat bij iemand de koelkast is stukgegaan maar die was dan waarschijnlijk in huis ook stuk gegaan.
@maxer, mijn eurostuk is nadien ook gevallen :oops: , ik neem al meer als 2 jaar een tafelmodel diepvries mee, word wegens nog geen vaste inrichting regelmatig van links naar rechts verhuisd en doet het nog steeds prima, en was al een gekregen stuk :wink:
wiwiwes
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 aug 2011, 18:24
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Voorstellen (Iveco BEKA bj 1986) + fotoreportage verbouw

Bericht door wiwiwes »

Welkom en leuk er weer een Iveco bij te hebben op dit forum, ik heb ook nog gekeken naar deze camper maar waren met mijn huidige te weinig voordelen om te kopen
Wel een nette auto verder vindt ik
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afbeelding
http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
Rogier
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jan 2012, 22:02

Re: Voorstellen (Iveco BEKA bj 1986) + fotoreportage verbouw

Bericht door Rogier »

Gisteren en vandaag eerste proefovernachting op camperplaats in Harlingen gemaakt:
Afbeelding
Het ging vannacht enorm te keer harde wind regen kortom niet echt best geslapen. Maar alles werkte goed en dat wilde we toch even weten. Het was erg koud en dan is het fijn te zien hou het vrouwtje met haar blote voetjes op de verwarmde badkamer vloer kan staan. Verder denk ik dat ik de douchekraan verkeerd om heb aangesloten en blijkt de blower van de verwarming in de cabine het niet te doen. Maar we hadden sowieso nog een hele lijst klussen staan voor onderweg....

Morgen gaan we voor een paar maanden naar het zuiden!

@bambam1962
Het vinyl zit met gewone vloerlijm van de Kwantum tegen de wand geplakt. Er zit meer dan een emmer op maar het plakt al na enkele minuten en dat is wat je wil (zeker als je het uit een stuk wilt doen).

@maxer
Tja qua buffer zit ik idd aan de magere kant, is elders ook al opgemerkt. Maar een grotere (of een tweede) accu ging nergens meer passen. Toch bleek vandaag dat de grote hoeveelheid panelen zelfs op zo'n mistroostige dag nog 1.5-2.0 amp levert. Dat is genoeg om de victron en koelkast aan te laten staan zonder dat de accu verder de min in gaat (overdag dan). We willen beiden snachts uitzetten (het is een A+ koelkast dus dat zou moeten gaan), ik denk dus dat we ook een paar slechte dagen wel overleven. We gaan vanaf morgen ervaren hoe het loopt, ik ben benieuwd. Ik heb naast de victron battery monitor nog een aparte wattmeter om de opbrengst van de panelen en het gebruik van de koelkast continu in de gaten te houden.
Ik had zelf ook bedacht dat een multiplus 2000 beter zou zijn geweest. Ik wilde ook een combimagnetron maar ben er nu achter gekomen dat het vermogen van het ovengedeelte van de meeste combi's boven de 1700W ligt. En inderdaad, als de koelkast aanslaat zit ik nu redelijk aan de rand. Als het lampje brand is dat wanneer hij (bij mij dan) over de 1600w gaat? Dan heb ik toch tijdelijk tot 3000W ruimte?

gr Rogier
bambam1962
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 feb 2012, 22:59

Re: Voorstellen (Iveco BEKA bj 1986) + fotoreportage verbouw

Bericht door bambam1962 »

SUPER LEUK....


dank voor je reactie!

ENNE HEEL VEEL PLEZIER :-)

groet

Dick
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Voorstellen (Iveco BEKA bj 1986) + fotoreportage verbouw

Bericht door Vinz »

Kan niet wachten tot mijn campertje klaar is
(dan moet je werken en niet wachten :roll:)
Mercedes 813
Rogier
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jan 2012, 22:02

Re: Voorstellen (Iveco BEKA bj 1986) + fotoreportage verbouw

Bericht door Rogier »

Tot nog toe gaat het prima met het 220v systeem. We hebben helaas redelijk slecht weer (nu noord-spanje) maar de panelen laden in die paar lichtere uren toch steeds weer tot een volle accu op. Een nacht de koelkast aan laten staan kost ongeveer 20amp, dat doen we dan alleen als de accu redelijk vol is. Tot nog toe elke dag 2 a 4 nespressoos getapt, het low battery lampje gaat na 3 kopjes wel branden als gevolg van spanningsval, even wachten tussendoor helpt daarbij.
Op een zonnige dag gewoon alle lichten aan, laptop aan, telefoons laden etc. Allemaal op de zon, ik vind het mooi.....

We gaan door naar het zuiden want hier is het te koud!

De nieuwe douche is fijn! We vinden het alleen tegenvallen hoe lang je met een cassette doet.

Problemen tot nog toe:
- Panne door te leeg rijden tank (zat nog 5 liter in bleek naderhand, toch maar niet meer doen dus)
- Water lekkage in de camper. vermoedelijk te vol getankt want na een beetje aftappen geen last meer van.
- In zeer bergachtige stukken snelweg (Bilbao->zuiden) wordt de camper wel heet, ook als ik vaart minder (tot 70km/h). Is dit normaal? Met heet bedoel ik tussen de 80gr indicatie en rood in, normaal staat hij altijd rond de 80.

We leren elke dag weer een hoop van het camperleven en hebben het enorm naar onze zin!

Cheers Rogier
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Voorstellen (Iveco BEKA bj 1986) + fotoreportage verbouw

Bericht door Maxer »

Tussen de 80 en rood is toch goed? Dat is dan 90 graden en dat mag. Zolang ie maar niet in rood gaat staan is er niets aan de hand. Vergeet niet dat je niet op zeeniveau zit. Hoe hoger je komt des te hoger zal de meter aangeven.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Voorstellen (Iveco BEKA bj 1986) + fotoreportage verbouw

Bericht door Leo »

Maxer schreef:Hoe hoger je komt des te hoger zal de meter aangeven.
:shock: Hoezo?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Voorstellen (Iveco BEKA bj 1986) + fotoreportage verbouw

Bericht door Admin »

Ik denk dat Nico twee zaken verwart: hoe hoger je komt, hoe lager de druk, hoe eerder water kookt. Dat is waar.
Maar de temperatuur is een natuurkundige grootheid die gewoon zichzelf blijft.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Voorstellen (Iveco BEKA bj 1986) + fotoreportage verbouw

Bericht door Maxer »

Klopt, ik zat denkelijk niet helemaal goed. Aan de andere kant, wat mij bij mijn bus opvalt is dat hoog in de bergen op pakumbeet 2000 meter de tempmeter meer aangeeft dan op zee niveau. Het is wel een druksysteem dus dat zal dan toch invloed hebben op je koelsysteem en dus je tempmeter? Of zit ik uit mijn nek te l*llen? :?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten