Nieuw lid, met Hymer Mobil op basis van Mercedes 206D Uit 75

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
peterv
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mar 2012, 17:38
Locatie: Utrecht

Nieuw lid, met Hymer Mobil op basis van Mercedes 206D Uit 75

Bericht door peterv »

Hallo,

Hierbij stel ik ons even voor. Wij zijn Annebeth en Peter.

Sinds een kleine 2 maanden hebben wij een andere camper. We hebben eerst een 206D pritschewagen gehad die was verbouwd tot camper. Laadbak eraf, caravan erop. Super lelijk ding om te zien! (qua vorm). Maar wel een enorm aaibaarheidsgehalte. Vele opgestoken duimen onderweg. Gekocht via Ebay in Duitsland, voor 650 euro. Daar hebben we toch nog aardig wat weekendjes mee rond getoerd. Duitsland, en de Ardennen. Alleen tijdens de zomer vakantie ging het fout in de Franse Alpen. Koppeling kapot! Met veel pijn en moeite naar mijn vader gereden, die in de provence woont. Koppeling zo goed als het ging gemaakt, en later weer terug naar Holland. Onderweg viel af en toe ook de remdruk weg :shock: . Ze waren echt bang bij het tolpoortje :lol: . Maar goed... toch nog heelhuids thuis gekomen. Thuis de rekening opgemaakt van alles wat er aan moest gebeuen. Remleidingen, koppeling. wat laswerk enz. Gewoon teveel om te laten doen. Vandaar onze nieuwe aanwinst :D . Een volle 2 jaar keuring, en alles werkt naar behoren. Hij is voorzien van een douche, grote schoon/vuilwatertank, stromens water, 2 grote lpg tanks onderbouw, aansluiting voor buitenkeuken, fornius, spoelbak, koeling, 2 persoonsbed (vast) hh accu, dinnette, garage, speakers voor en achter. (in de slaapkamer) :lol: overal hor/verduisterings rolgordijnen, boiler, enz.
Jullie zullen begrijpen, we zijn erg blij. Sinds we hem hebben, zijn er al aardig wat uurtjes ingestoken. Bankjes opnieuw bekleed, de gehele buitenkant geverfd, nieuwe gordijen, en een nieuwe novilon vloer. Bij sommige dingen heb ik toch wel wat hulp nodig. Ik lees dit forum al veel langer, maar had me nog nooit ingeschreven. Nu is dat een mooi moment.
Tot nu toe veel handige tips, en ideetjes gekregen via dit forum. Nu hebben we geen dubbellucht, en is het geen zelfbouw. Maar het is een oudje, en daar moet je toch altijd wat aan doen.
Ik zal proberen een foto te plaatsen, van de status van onze trots. Hij was wit trouwens.

Groeten Peter en Annebeth.
2012-03-25 11.58.25.jpg
2012-03-24 13.19.39.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Nieuw lid, met Hymer Mobil op basis van Mercedes 206D Ui

Bericht door karogegro »

Welkom Annabeth en Peter.
Volgens mij heb ik deze een hele tijd op MP zien staan.
Komt ie toevallig uit Friesland, ik meen Twijzelerveen of zo ?
Ze adverteren volgens mij ook nog met een Hymer, waar de hele rechterzijde van weg (gerot) is en het mos op het plafond groeit.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
peterv
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mar 2012, 17:38
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw lid, met Hymer Mobil op basis van Mercedes 206D Ui

Bericht door peterv »

Ja dat klopt. Die verrotte die je bedoelt is met een Arnold opbouw.

Onze camper is kurkdroog van binnen. Geen mos :up: . Ook het chassis, en de binnenkant helmaal hard. Wel wat aan de camper moeten doen. Op marktplaats zag ze er een beetje mistroostig uit, Inmiddels weer spic en span! Ze is trouwens in betere conditie dan we gehoopt hadden. De stickers van de Hanomagclub zaten er nog op.
Dus ooit van een liefhebber geweest, en dat merk je aan een hoop dingen.
Gelukkig heeft de verkoper er niet goed naar gekeken, en ook niets aan gedaan.
Dus je moest even door de zooi heen kijken. Dit heeft mischien wat mensen afgeschrokken. Hij wist er ook helmaal niets van te vertellen. Maar gelukkig al een 206 gehad, met problemen.. zodoende wist ik waar ik een beetje op moest letten.
Bij de koop wel een nieuwe apk bedongen. Voor 2 jaar. Gelukkig, want alleremcilinders moesten verangen worden. Op zijn kosten :up: .
Bij deze camper heb ik wel geld over om iets te fixen als het stuk gaat. De algehele staat is daarvoor goed genoeg. Hij heeft een aluminium opbouw, dus total geen roest.
Met pasen onze eerste tocht naar de Ardennen. Kijken of hij de proef door staat.

Er zijn een paar kleine dingen, zoals, als hij start en nog een beetje koud is rookt hij wel erg. Witte rook. Ik heb ook het gevoel dat hij wat koppel mist ten opzichte van zijn voorganger. De topsnelheid ligt wel hoger :)

Ik zal wat vaker een bericht posten, en jullie op de hoogte houden.
Vriendelijke groet,

Peter.
bambam1962
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 feb 2012, 22:59

Re: Nieuw lid, met Hymer Mobil op basis van Mercedes 206D Ui

Bericht door bambam1962 »

WHAAAAAAAAAAA, hij is mooi.... :-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten