Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
jplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:46

Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door jplas »

Als eerste zal ik mezelf even voorstellen, mijn naam is Job 31 jaar, woon in Groningen, getrouwd, vader van 2 zoontjes (bijna 3 en 1.5 jaar). Vorig jaar hebben we onze eerste diesel gekocht en verkocht, een VWT3 camper ombouw, hoogdak uit 1989, 1.6td. Ik vondt het prachtig ermee te tijden, we zijn er mee naar Zweden geweest en hebben wat camper ervaring opgedaan. De camper is verkocht omdat mijn vrouw niet erg enthousiast was over het rijden, gebruiksgemak, formaat en de kosten.

Onze dagelijkse auto is een Volvo 240 station uit 1983, 2.1 liter op LPG. Deze heb ik in 2010 uit Zweden geimporteerd en zelf op kenteken gezet. Ook een heerlijke auto om te rijden, enorm praktisch en makkelijk zelf te onderhouden. Mijn ervaringen met deze auto zijn te vinden op een ander forum.

Voor mijn werk zit ik nu 6 maanden in Oostenrijk en de camper kriebels zijn teruggekomen. Op willhaben.at heb ik een Hanomag Henschel F40 uit 1973 gevonden na veel mailverkeer en een lange rit met de Volvo 2 weken geleden heb ik vandaag de Hanomag opgehaald. Ik kan me dus nu de eigenaar van een HH F40 noemen! Hij stond vlak bij Wenen, dus ik mocht er meteen al 300km mee naar Klagenfurt rijden: De motor klinkt erg fijn, 1 tikje tegen de sleutel en hij begint lekker te pruttelen. Met het handgas(?) kan ik het stationair netjes afstellen. Heerlijke wagen om in te rijden! Totaal niet gevoelloos zoals moderne autos. Ik moet nog wel wat wennen aan de remmen en de gevoeligheid van het stuur op snelheid.

Uit de papieren blijkt dat er een OM615 in moeten zitten, maar op het blok lijkt overal OM616 te staan. Hier in Oostenrijk kennen we iets meer hoogteverschil als in Nederland, dus ik moest regelmatig terug naar de 3e versnelling om met 50 omhoog te kunnen. Het voelt wel alsof de eerste 3 versnellingen erg kort zijn. Bij 60km per uur in de derde, klinkt het eigenlijk al niet prettig meer.
Hier een vooraanzicht: Afbeelding

Om eerlijk te zijn is de auto op het zicht in slechte staat, de lak is op veel plekken gebroken, roest komt er op een paar plekken door en er zijn verschillende kleuren lak gebruikt. Vandaag viel me ook op dat regen tegen de voorraam soms aan de binnenkant naar benden druppelt.
Ook al is de buitenkant lelijk, technisch lijkt de auto nog in zeer goede staat, de onderkant zit dik in de tectyl, alle chassisbalken zijn bikkelhard en de motor is gereviseerd of vervangen. Het interieur moet opgeknapt worden, maar is kwalitatief wel hoogwaardig. Voorlopig kan ik nog niet veel aan de auto doen omdat ik er geen oostenrijkse platen bij heb. Ik wil hem komende zomer in NL registreren en dan beetje bij beetje opknappen, prioriteit is Kenteken/APK, daarna de motor: grote beurt daarna het interieur: alles werkend maken, uitvogelen hoe de electra werkt, dan op vakantie en als alles bevalt gaan we de buitenkant misschien ook nog mooi maken.
Hier nog eentje van opzij:
Afbeelding

Natuurlijk heb ik ook een paar vraagjes:
Welke snelheid mag/kan ik maken in de versnellingen? Met de Volvo kan ik rustig 80 in de drie trekken, maar dat lijkt me met de Hanomag onverstand?!
Volgens het typeplaatje kan de bus tot 3490KG beladen worden, is dit echt het technisch maximum of is dit de beperking om het tot een B rijbewijs te houden?
Tijdens het rijden door de bergen vandaag had ik voor 219km (Tomtom) 29 liter diesel nodig (1:7.5) is dit normaal verbruik onder de omstandigheden?
In de toekomst wil ik mogelijk ook aanhangers meenemen, dus heb ik een trekhaak nodig, waar kan ik goede (gebruikte) onderdelen vinden? Wat mag deze bus maximaal meenemen aan de trekhaak?
De verkoper heeft de bandenspanning op 4.5 bar gezet (gaat om 6.50r16 banden), nu viel het me op dat de buitenste achterband vreemd is afgesleten (alsof hij op slecht 2cm rolt) nou heeft verkoper er nauwelijks km's mee gereden, dus geen idee onder welke bandenspanning dit gebeurd is... welke spanning adviseren jullie? Is het te zien op dit plaatje?
Afbeelding
jplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:46

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door jplas »

Hier nog een plaatje, waarop de Volvo ook te zien is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Welkom! :)
Natuurlijk heb ik ook een paar vraagjes:
Welke snelheid mag/kan ik maken in de versnellingen? Met de Volvo kan ik rustig 80 in de drie trekken, maar dat lijkt me met de Hanomag onverstand?!
Ik weet niet precies de toerentallen van zo'n 615 of 616, maar kan me wel herinneren dat er vroeger bij dit soort busjes op de kilometerteller van die banen stonden met Romeinse cijfers die de snelheden per versnelling aangeven.
Volgens het typeplaatje kan de bus tot 3490KG beladen worden, is dit echt het technisch maximum of is dit de beperking om het tot een B rijbewijs te houden?
Hangt van het verenpakket af, kan lichter zijn, dan is 3490kg het maximum. Op C rijbewijs met het goede verenpakket kan het maximum 4600kg zijn.
In de toekomst wil ik mogelijk ook aanhangers meenemen
Achteruit de helling af? ;)
De verkoper heeft de bandenspanning op 4.5 bar gezet (gaat om 6.50r16 banden), nu viel het me op dat de buitenste achterband vreemd is afgesleten (alsof hij op slecht 2cm rolt) nou heeft verkoper er nauwelijks km's mee gereden, dus geen idee onder welke bandenspanning dit gebeurd is... welke spanning adviseren jullie? Is het te zien op dit plaatje?
Het kan vertekening zijn, maar is zijn het niet 2 verschillende maten banden...?
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door Detlev »

Banden doen wij voor op 5 en achter op 4,5 bar.
Onderdelen zijn op veel plaatsen (en de dealer=bouwgelijk aan Mercedes) te krijgen en zoals je weet, er is een club.....
Leuk om 'm te zien na alle verhalen.
Mercedes 406 uit 1969
dieselstoker
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 okt 2009, 16:44
Locatie: Het groene hart

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door dieselstoker »

http://link.marktplaats.nl/557640176
Welkom.
Mischien gaat deze wel passen.
En de topsnelheid houd ook wel op bij 90 km per uur?
Met een 608d van M.B daar red ik het wel mee.
jplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:46

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door jplas »

Bedankt voor alle reacties! Inderdaad ik ken de dubbellucht club, maar die lijkt wat minder actief als deze. Ik hoop dat het geen 2 verschillende banden maten zijn. Het binnenste wiel is wat lastig af te lezen, maar ik zal er morgen nog eens onder duiken om het beter te bekijken. De romeinse cijfers heb ik geloof ik niet op de snelheidsmeter staan, maar ik zal het nog eens checken.

Ach ja, een trekhaak zal ik hier niet nodig hebben, maar oude autos is wel een hobby voor me, wie weet kan ik de Hanomag in de toekomst gebruiken om meer klassiekers op een karretje uit Duitsland te halen. De Volvo mag helaas maar 1500kg trekken... Dus ik zal eens even achter de marktplaats advertentie aangaan.

Nog een vraagje van andere aard: Vandaag viel me op dat de knipperlichten niet functioneren zoals je mag verwachten. Oorzaak: Het knipperlicht automaat, waarschijnlijk is het relaistje op de PCB overleden. Een nieuw automaat kost al gauw 70-100 euro, is bij jullie bekend of er een ander automaat in kan?
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door Anton »

Hoi,

Dat lijkt mij veel geld voor een knipperautomaat, zet er een universele in voor € 10.00 van Brezan of een andere onderdelen verkoper.
Kijk ook eens of de lampjes wel allemaal zwaar genoeg zijn: 21 watt per stuk.
Mercedes had ze toen al met stekkerpootjes kon je zo vervangen.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
jplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:46

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door jplas »

Anton schreef:Hoi,

Dat lijkt mij veel geld voor een knipperautomaat, zet er een universele in voor € 10.00 van Brezan of een andere onderdelen verkoper.
Kijk ook eens of de lampjes wel allemaal zwaar genoeg zijn: 21 watt per stuk.
Mercedes had ze toen al met stekkerpootjes kon je zo vervangen.

Groet Anton
Bedankt Anton! Dat is goed nieuws! Ik ben er inmiddels ook achter dat slechts 4 van de 6 aansluitingen ook daadwerkelijk in gebruik zijn. Maar is er dan nog een verschil tussen een knipper "automaat" (inclusief PCB, transistors,6 aansluitingen etc) en een universeel Brezan Relais? Of is dat dan ook een automaat? Of is het hetzelfde? Ik zal de lampjes ook eens controleren, zou me wel verbazen als het niet klopte, want: "het heeft ooit zo gewerkt lijkt me...". Bovendien rammelt het relais in de de bestaande automaat.
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door winand »

Welkom, meteen een mooi verhaal ook!
Een tweedehands knipperlichtautomaat kan je voor zo'n 40 euro kopen uit het
onderdelenmagazijn van Dubbellucht (mits je lid bent uiteraard)
Volgens mij zijn er twee types, ik heb nog een goede liggen, ooit bedoeld voor mijn F40 (inmiddels verkocht)
Later bleek er een van de lampjes geen goed contact te maken, dus vervangen was niet nodig.
Check dit eerst dus even.
Je mag de automaat van mij voor 30 euro overnemen, daarvoor stuur ik m ook nog naar je op (heb er zelf 40
voor betaald) Laat maar weten als je interesse hebt..

Volvo's zijn heerlijke auto's, ooit reed ik deze
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door Admin »

Aardig, Winand, als je bij Brezan drie nieuwe voor de prijs van één gebruikte kunt kopen :|

Dat je vier van de zes aansluitingen gebruikt, heeft te maken met het feit dat de meeste relais van huis uit een (of twee) Normally Open en een (of twee) Normally Closed aansluiting(en) hebben.
Je ziet op oude bussen nog wel eens die mooie "om-en-om"-richtingaanwijzers. Die kun je ook met een extra relaistje maken.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door DVIII »

er slingeren hier ook nog onverwoestbare knipperdoosjes rond, die gaan namelijk zelden stuk, doe ik het voor 5 euro OK. :roll: verders zou ik de auto bij de tuv in duitsland voorkeuren om hem definitief <3500 kg te maken , de nederlandse keuring neemt de gegevens dan zo over zonder dat je (bijvoorbeeld) die ellendige veren moet ombouwen omdat een bureaucraat ooit heeft bedacht dat je NUR oRGINAL feder moet hebben , iets wat ze in nijkerk ook niet doen , die halen er gewoon een blad (tussen)uit meten de totaal-dikte en stempelen de boel OK. ik heb nog wel een tip voor de kersverse bus bezitter , koop alstublieft fatsoenlijk banden , die rags uit oostenrijk lijken nou niet zo betrouwbaar meer , en voor de veiligheid ,het gaat niet alleen om jou , moet je rekenen.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
jplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:46

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door jplas »

Kijk dat zijn de betere prijzen voor zo'n knipper doosje! Helaas zit ik nu in Oostenrijk en zit een beetje te dubben om de bus ook (tijdelijk) hier op kenteken te zetten. Daarvoor wil werkende knipper lampjes hebben :). Vandaag dus nu eens wat beter bekeken hoe het nu zit, er gaat wel een 6 polige kabel naar het doosje toe: 30b, 49a, 49, 31, C2, C. Alleen intern zijn er 2 draden doorverbonden (30b en 49). Bovendien heb ik ontdekt in een Mercedes 407 handleiding dat C2 niet in het schema is opgenomen. Dus stiekem hoop ik dat ik met de overige 4 ook een "universeel relais" kan gebruiken. Die kan ik namelijk ook voor een 10tje wel in Oostenrijk kopen, alleen dan blijft de vraag hoe ik em aan moet sluiten. Dus als iemand suggesties heeft? Of zelf een universeel relais geplaatst heeft?

Ik heb trouwens de lampjes nog gecontroleerd, zo gauw ik de alarm lampen aanzet begint het relais te gillen en alle 4 de knippers branden continue. Dus aan de lampjes kan het niet liggen.

Over de banden:
Heb vandaag de banden ook even wat beter bekeken. Achter heb ik er 4 goodyear banden om liggen, ik heb geen datum code kunnen ontdekken in deze bandjes. Het profiel is nog zeker 4-5mm en 1 van de banden lijkt dus een beetje vreemd afgesleten. Voor liggen er 2 Fulda Conveo tour banden onder. Volgens de datumcode komen deze uit 2002. Geen van de banden vertoont scheurtjes of lijkt poreus, ook was de bandenspanning bij aanschaf nog netjes 4.5 bar, terwijl de bus vermoedelijk ruim een half jaar heeft stil gestaan.

Dan nog een ander relais:
Onder de motorkap zit een VDO kastje (later ingebouwd) als ik de stroom hoofdschakelaar (onder bestuurdersstoel) op uit heb staan begint het VDO kastje te zoemen (klinkt ook als een relais). De auto wil dan ook niet starten of voorgloeien. Als de schakelaar wel in de juiste stand staat hoor ik het geluid niet. Is dit een soort van start beveiliging? Moet ik me druk maken om nog een relais? (het zoemetje klinkt heel onregelmatig en na 5 ongeveer 5 minuten dooft het geluid uit).

Iemand suggesties?
jplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:46

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door jplas »

DVIII schreef:er slingeren hier ook nog onverwoestbare knipperdoosjes rond, die gaan namelijk zelden stuk, doe ik het voor 5 euro OK. :roll: verders zou ik de auto bij de tuv in duitsland voorkeuren om hem definitief <3500 kg te maken , de nederlandse keuring neemt de gegevens dan zo over zonder dat je (bijvoorbeeld) die ellendige veren moet ombouwen omdat een bureaucraat ooit heeft bedacht dat je NUR oRGINAL feder moet hebben , iets wat ze in nijkerk ook niet doen , die halen er gewoon een blad (tussen)uit meten de totaal-dikte en stempelen de boel OK. ik heb nog wel een tip voor de kersverse bus bezitter , koop alstublieft fatsoenlijk banden , die rags uit oostenrijk lijken nou niet zo betrouwbaar meer , en voor de veiligheid ,het gaat niet alleen om jou , moet je rekenen.
Qua banden, snap ik je zorg, deze dingen zijn al vrij oud natuurlijk, bovendien is er lang mee stil gestaan. Aan de andere kant, daar zijn deze toch ook voor gemaakt? Bovendien is zijn het geen C merk banden (Goodyear en Fulda). Enig idee wat ik kwijt ben voor 6 nieuwe bandjes van dit type?

Bedankt voor je tip van het keuren. Het zou me sterk verbazen als ze bij de RDW moeilijk doen. Op het chassisnummer plaatje staat duidelijk aangegeven wat het maximum gewicht is: 3490kg. Waarom zouden ze dan alsnog aannemen dat deze wagen op papier meer mee kan nemen?

Hier het typeplaatje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door De Rooie Reus »

Op Hanomag-Henschel.net wordt de F40 bij de bedrijfswagens gespecificeerd.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
jplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:46

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door jplas »

De Rooie Reus schreef:Op Hanomag-Henschel.net wordt de F40 bij de bedrijfswagens gespecificeerd.
Klopt ja, daar staat inderdaad andere informatie dan op mijn typeplaatje... Wellicht is mijn camper al een keer teruggekeurd? Of die website zit er naast? Ik hoop dat er meerdere F40 bussen in nederland rijden op een B rijbewijs, anders zou het nog moeilijk kunnen worden.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door Admin »

jplas schreef:Ik hoop dat er meerdere F40 bussen in nederland rijden op een B rijbewijs, anders zou het nog moeilijk kunnen worden.
JEROEN!!! Kom 'ns kijken!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

F40 is "gewoon" een Mercedes 406. Ik gok dat 90% van de 406-en op B staat. De 3490kg versie was een op wens leverbare versie voor zover ik kan achterhalen.

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
jplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:46

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door jplas »

Jeroen, heb jij enig idee of er ook een universeel relais in deze bus kan? Zou eigenlijk een stuk makkelijker zijn...
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door winand »

Admin schreef:Aardig, Winand, als je bij Brezan drie nieuwe voor de prijs van één gebruikte kunt kopen :|
Ik heb het niet over een universeel knipperlichtrelais natuurlijk, maar die in de F40 zit af fabriek.
Dus stekker ompluggen en klaar..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door Knorkneutel »

Leuk ding ! Ik heb ook een Hanomag Henschel f40 met om615 de 2.2 diesel. Wel langzaam maar een stuk stiller dan de om314. Alleen jammer dat je niet de mooie hoge hanomag lampen hebt?
Afbeelding
jplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:46

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door jplas »

Dat is zeker ook een mooie wagen! De OM615 is toch de voorloper van de 616? Die 615 motor lag oorspronkelijk ook in mijn bus.
Afgelopen week heb ik nog een soort Oostenrijkse APK check laten doen (leek me wel handig voor de rit naar NL).

Naast de 2 dingen die ik zelf had ontdekt (knipper automaat en ruitenwissers), bleken er nog 3 andere puntjes te zijn die opgelost moeten worden voor een APK:

1) Speling op de cardan as (heb ik bij de Volvo ook al eens te pakken gehad, en bij de reserveonderdelen in de bus al een kruis stuk + deel cardan as gevonden).
2) Speling op een stuur as
3) Remkracht bij de achterwielen onvoldoende gelijk (zowel bij de hand als voetrem).

Ik en mijn zwager durven het waarschijnlijk wel aan om met deze punten naar NL te rijden. Komende zomer zal ik de bus dan eens flink onder handen nemen. Tegen die tijd zal ik ook eens met de club contact opnemen voor een universeel of standaard oldskool relais. Bedankt voor alle reacties!
jplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:46

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door jplas »

De bus staat inmiddels in Nederland, heeft zijn kenteken (86-YB-70) en voor de keuring in Nederland heb ik alleen nog maar een relais nodig. Dus ik heb Winand een PB tje gestuurd. Bij de automaterialen zaak hadden ze alleen maar 3 polige relais en het leek allemaal erg ingewikkeld daar, dus ik ga toch maar even voor een originele.

Trouwens, iemand enig idee waarom ik geen nieuw kenteken gekregen heb?
Mijn eerste idee, is dat de bus al eerder in NL heeft gereden, maar dat lijkt me dan wel erg vreemd, en het moet nog voor 1979 zijn geweest, omdat de bus documentatie die datum aangeeft als in Oostenrijk.
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door Berthil »

Mijn 508 uit 1972 is in 2000 geimporeerd in nederland, die heeft meteen een oldtimer kenteken gekregen, zodat de 508 blauwe nummerborden mag dragen.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door melvin »

Bij auto electra kan je wel de 4 polige bestellen maar die kosten daar 69 euro (Hella)
Deze moet je hebben, http://www.ebay.nl/itm/290339013867?ssP ... 1497.l2649
29 euro, ook Hella.
Aart
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2009, 11:11

Re: Nieuw Hanomag Henschel F40 uit Oostenrijk

Bericht door Aart »

Of deze bij conrad: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5040 ... 0&ref=list

Voor € 12,- kun je weer knipperen wat je wilt.


Gr, Aart
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten