Blog gestart

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Blog gestart

Bericht door fuzzyduck »

Hoi allemaal,

Ook ik wil me graag even voorstellen. Dit doe ik aan de hand van het sinds deze week aangemaakte blog. Je kan de komende tijd mn vorderingen volgen. Ik zal eens kijken of de reageren mogelijk is zodat je evt kan reageren indien je dat wil.

De blog is te vinden op: mb508camperbouw.blogspot.com

veel leesplezier.

groeten,

Harro
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Blog gestart

Bericht door Hanomaad »

Leuk, ik volg zelfbouw 508 verhalen graag, omdat ik dat zelf ook wil gaan doen. Blog ziet er goed uit. Graag updates hier anders vergeet ik er naar te kijken :)

Mooie "nieuwe" bus ook. Ga je deze nog in de tectyl oid zetten? En wat is je ervaring met die noise killer set?
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Blog gestart

Bericht door fuzzyduck »

Hoi,

We hebben een gedeelte van een complete set noisekiller aangebracht. Dat wil zeggen alleen de deken en de stukjes in de motorkap in de cabine. Het scheelt ietsje. De scherpte van de geluid van kleppen is verdwenen. Een vermindering in Db zal het nauwlijks zijn denk ik. Het het gemoffelde geluid wel prettiger rijden.

Aanwezig namelijk blijft namelijk de harde resonantie van zeg maar eigenlijk de gehele bus, met name ook de zware harde zoem/brom bij bepaalde toeren. Daarom gaan we nog vanalles beplakken met 'iets'. Daar ben ik me nog over aan het inlezen:

-Anti resonantie matjes plakken op staalplaat (deuren/dashboard onderdelen etc)
-de gehele vloer van de cabine isoleren met demping
-de vloer van het woondeel ga ik lostrekken en isoleren met ps-dakplaten met dakleer.(zoals ergens in topic beschreven). Dit is primair warmteiso maar zal ook een hoop moeten doen qua geluid.
-Wanden woongedeelte voorzien van resonantiematjes voordat ik ze ga isoleren met XPS-isoplaten.

Ik weet nog niet welke producten een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Ik wil bijvoorbeeld weer niet van die wolachtige zachte platen onder mn cabine-vloer want die zijn een spons voor vocht (byebye cabinevloer :z )

Als er mensen zijn met tips voor materiaal+gebruik en waar besteld/gehaald dan hoor ik dat graag. Lijkt me een goed idee om een regime-topic aan te maken met daarin:

welk product
waar toegepast
waarom
kosten
bevindingen
Verder mag er niets geantwoord worden (regime :mrgreen: )

Misschien doe ik dat topic later met goedkeuring van de admin. Misschien houdt hij niet van dit soort topics.

Qua tectyl: Ik heb een blik gekocht. Dit het ik primair aangeschaft voor het subframe wat zichtbaar wordt als ik de vloer losschroef en weer terug plaats. De binnenkant is feitelijk geheel roestvrij en gecoat of gemoffeld met een een gele coating. Wat je op de fotos nog verder ziet is het restant van het plakmiddel wat ze hebben gebruikt voor het plakken van piepschuim tegen het dak en steenwol tegen de wanden. Op het dak is dit zo goed als dekkend gedaan. Dit is dus nog eens een waterdichte laag boven op de coating.

Alleen bij het verwijderen van het hemeltje voorin trof ik aan waar van ik denk dat het ongecoat staal is. (zie fotos blog). Dit gaat wel aangesmeerd worden.

Is er iemand die denkt dat het tectylen van de binnenkant alvorens te isoleren een goed idee is? (mee genomen dat alles bij mij nu gecoat is)

groeten
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Blog gestart

Bericht door Wim »

Hallo ,

Je moet wel even oppassen met tectyl en de oorspronkelijke anti roest coating .
Sommige soorten verdragen elkaar niet :shock:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Blog gestart

Bericht door Arno Z »

Harro,

Dat is een mooie bus :-)

In mijn plannen zit het coaten van de binnenkant meegenomen. Hiervoor heb ik een aantal blikken Carpotech RX5 klaatstaan. Een van mijn doelen hiermee is het roest-risico ten gevolge van condens te verlagen.

Bij welke shop in UK heb jij dat geluid-demp spul gehaald?

Arno
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Blog gestart

Bericht door fuzzyduck »

http://www.noisekillernl.com/

info@noise-killer.nl, dit is het mailadres van de tussenpersoon in NL. Als je van hem merk/type doorgeeft en vertelt welke onderdelen je wilt, krijg je van ene Steve@iets.... een offerte/factuur gemaild. Dat is het moederbedrijf in UK.

Kijk ook even verder naar anders producten want noisekiller is zeker niet goedkoop. Probeer het ook eens bij ADMS in zutphen. Wellicht hebben zij ook een soortgelijke oplossing. Ik ga ze benaderen voor de overige soundproofing (resonatie/absorptie)
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Blog gestart

Bericht door fuzzyduck »

Arno Z schreef:Harro,

Dat is een mooie bus :-)

In mijn plannen zit het coaten van de binnenkant meegenomen. Hiervoor heb ik een aantal blikken Carpotech RX5 klaatstaan. Een van mijn doelen hiermee is het roest-risico ten gevolge van condens te verlagen.

Bij welke shop in UK heb jij dat geluid-demp spul gehaald?

Arno
Als je naar mijn fotos kijkt, in het bijzonder de closeup van de binnenkant kaalgemaakt zie je dat de gehele binnenkant geel is gecoat. Daarboven op soms nog wat lijm/pur restanten. Dak is ook geel maar dan geheel voorzien van die restanten.
Denk jij dat RX5 nog zin heeft op gecoat staal? Op de site hebben ze het over het behandelen van roest...

groeten,

Harro
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Blog gestart

Bericht door fuzzyduck »

Mochten er geinteresseerden zijn: wilde even laten weten dat we onze bus weer hebben opgehaald en sinds dit weekend weer gestart zijn met bloggen.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Blog gestart

Bericht door fuzzyduck »

We hebben hem weer opgehaald. Blog gaat weer verder! Eerste maand rustig aan.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Blog gestart

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

ga je weer volgen! :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten