Dag allen
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 18 jul 2012, 19:13
Dag allen
Hierbij zal ik mij even voorstellen,
:bye:
Mijn naam is Willem en m'n wagen :D is een oude Hymer 660 uit 81 op een mercedes onderstel, type 602 D 35. Er zat een Om 616 trekstarter in met 65 pk maar deze heb ik, helaas, moeten vervangen en wel voor de 72 pk sterke Om 616 met elektrische starter, welke omgebouwd is tot trekstarter. Er is al van alles aan gebeurd maar zoals 't bij oldtimers gaat, blijft er een hoop te doen. :)
Ik heb me al wat ingelezen maar ik zal me nog even verder verdiepen in de interessante materie die hier te vinden is, Alle dank hiervoor
Gegroet!
Willem
P.s. Zal zodra ik wat verder ben met m'n huidige werkzaamheden zal ik wat foto's posten
:bye:
Mijn naam is Willem en m'n wagen :D is een oude Hymer 660 uit 81 op een mercedes onderstel, type 602 D 35. Er zat een Om 616 trekstarter in met 65 pk maar deze heb ik, helaas, moeten vervangen en wel voor de 72 pk sterke Om 616 met elektrische starter, welke omgebouwd is tot trekstarter. Er is al van alles aan gebeurd maar zoals 't bij oldtimers gaat, blijft er een hoop te doen. :)
Ik heb me al wat ingelezen maar ik zal me nog even verder verdiepen in de interessante materie die hier te vinden is, Alle dank hiervoor
Gegroet!
Willem
P.s. Zal zodra ik wat verder ben met m'n huidige werkzaamheden zal ik wat foto's posten
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Re: Dag allen
Welkom!
..interessante materie inderdaad ..
..interessante materie inderdaad ..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- dereiziger
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
- Locatie: visvliet
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 18 jul 2012, 19:13
Re: Dag allen
Thanks for the warm welcome :D
Kan iemand mij misschien helpen aan een online garage/werkplaats handboek? Heb het overal zitten zoeken maar kom of oude links tegen, die niet langer werken, of andere sites waar ik ervoor moet betalen.
Bij voorbaat dank
Kan iemand mij misschien helpen aan een online garage/werkplaats handboek? Heb het overal zitten zoeken maar kom of oude links tegen, die niet langer werken, of andere sites waar ik ervoor moet betalen.
Bij voorbaat dank
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 22:36
Re: Dag allen
Misschien bij de documentatie op de Dubellucht-website?
Gr,
Paul
Gr,
Paul
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 18 jul 2012, 19:13
Re: Dag allen
Thanks voor de tip, ik kan er alleen niks vinden :(
- Arno Z
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
- Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
- Contacteer:
Re: Dag allen
Kijk in het menu (blauwe balk) onder Techniek -> Downloaden -> Motor OM616. (NB: Dit is alleen toegankelijk voor leden, en je moet dan ook nog eerst inloggen)
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Dag allen
Geld geld geld... Waarom kan dat downloaden nou niet voor niks? Wij zijn toch ook gratis?
Ik krijg wel eens mailtjes dat ik zo anti DbbL ben. Ben ik niet, maar van dit soort dingen zou ik het wel worden.
Dus kom op DbbL, doe eens wat gratis "voor het behoud van Mercedesbussen" of zout op uit dit forum. Ga dan alsjeblieft ergens anders reclame maken voor je club.
Jep, ik begin DubbelBetalenBetalenLucht een beetje zat te raken. 8)
Leo.
Ik krijg wel eens mailtjes dat ik zo anti DbbL ben. Ben ik niet, maar van dit soort dingen zou ik het wel worden.
Dus kom op DbbL, doe eens wat gratis "voor het behoud van Mercedesbussen" of zout op uit dit forum. Ga dan alsjeblieft ergens anders reclame maken voor je club.
Jep, ik begin DubbelBetalenBetalenLucht een beetje zat te raken. 8)
Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- jooph
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
- Locatie: Holwerd
Re: Dag allen
Helemaal mee eens
Misschien binnenkort een dbbl-club betaalsite :twisted:
Joop
Misschien binnenkort een dbbl-club betaalsite :twisted:
Joop
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Re: Dag allen
Ik koop de documentatie meestal via ebay.de.
Het is niet mijn bedoeling om daar een fortuin in te steken.
Zo heb ik onder meer het MB-serviceboek "Transporter und Omnibusse Neuerungen 1982/83" met de wijzigingen aan de diesels OM616 en 617 en aan de benzine M102.
Tevens de wijzigingen aan de koppeling, versnellingsbak en automaat etc.
Op de manier waarop ddl er aan gekomen is, kunnen we dat in dit forum natuurlijk ook: inscannen op een stormachtige avond in de herfst en ter beschikking stellen.
Detlev weet vast wel hoe je dat op moet lossen.
Het is niet mijn bedoeling om daar een fortuin in te steken.
Zo heb ik onder meer het MB-serviceboek "Transporter und Omnibusse Neuerungen 1982/83" met de wijzigingen aan de diesels OM616 en 617 en aan de benzine M102.
Tevens de wijzigingen aan de koppeling, versnellingsbak en automaat etc.
Op de manier waarop ddl er aan gekomen is, kunnen we dat in dit forum natuurlijk ook: inscannen op een stormachtige avond in de herfst en ter beschikking stellen.
Detlev weet vast wel hoe je dat op moet lossen.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- Arno Z
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
- Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
- Contacteer:
Re: Dag allen
Tjah,
Ik weet niet zo heel veel van de regelgeving van Dubbellucht, ik gebruik die site (als lid) met veel plezier. Ik kan me zo voorstellen dat al die handleidingen/documenten (van Mercedes) die daar aan leden worden aangeboden onder een copyright vallen (van Mercedes neem ik aan dan) en dat Dubbellucht daarover afspraken heeft gemaakt. Niet wetend of dat -al dan niet- zo is ben ik niet geneigd om daar en document te downloaden en het hier te publiceren.
Mocht het wel zo zijn dat die handboeken vrij te distribueren zijn lijkt het me geen enorme opgave om hier op campertechniek.eu een hoekje in te richten waar gebruikers dit soort spul kunnen delen (al lijkt me dat sterk).
En natuurlijk, behalve het weer en de zon is niets gratis op deze wereld. Zeker een camper niet. Persoonlijk ben ik van mening dat voor die 25 eu per jaar DubbelLucht een leuke club is, met een mooi kwartaalblaadje. Daarnaast verdien je dat met de onderdelenservice en ledenkorting (oa Brezan) ook zo weer terug, maar daarover iedereen zijn eigen mening natuurlijk.
Verder, ik ben niet degene die in deze thread DubbelLucht ter sprake bracht ;-) ik wilde alleen even behulpzaam zijn om aan te wijze waar op die site de technische documentatie te vinden :)
Ik weet niet zo heel veel van de regelgeving van Dubbellucht, ik gebruik die site (als lid) met veel plezier. Ik kan me zo voorstellen dat al die handleidingen/documenten (van Mercedes) die daar aan leden worden aangeboden onder een copyright vallen (van Mercedes neem ik aan dan) en dat Dubbellucht daarover afspraken heeft gemaakt. Niet wetend of dat -al dan niet- zo is ben ik niet geneigd om daar en document te downloaden en het hier te publiceren.
Mocht het wel zo zijn dat die handboeken vrij te distribueren zijn lijkt het me geen enorme opgave om hier op campertechniek.eu een hoekje in te richten waar gebruikers dit soort spul kunnen delen (al lijkt me dat sterk).
En natuurlijk, behalve het weer en de zon is niets gratis op deze wereld. Zeker een camper niet. Persoonlijk ben ik van mening dat voor die 25 eu per jaar DubbelLucht een leuke club is, met een mooi kwartaalblaadje. Daarnaast verdien je dat met de onderdelenservice en ledenkorting (oa Brezan) ook zo weer terug, maar daarover iedereen zijn eigen mening natuurlijk.
Verder, ik ben niet degene die in deze thread DubbelLucht ter sprake bracht ;-) ik wilde alleen even behulpzaam zijn om aan te wijze waar op die site de technische documentatie te vinden :)
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4381
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
- Contacteer:
Re: Dag allen
Ik heb genoemde club gedurende geruime tijd (5 jaar) nogal intensief van binnenuit meegemaakt (18/24 h; 7/7 dg).
Laat ik je verzekeren dat er nooit voor auteursrechten is betaald.
Het was onze eigen Jeroen Hanomaf (Beraten, Bauen, Betreuen, Bezahlen, Berauen) die heel veel tijd en energie heeft gestoken in het lokaliseren, lospraten, vervoeren, opslaan, kopiëren en digitaliseren van al die handboeken. Ik heb het niet over drie instructieboekjes, maar over minstens 10 m blauwe ringbanden.
Overigens kun je, als je goed zoekt, en als je Duits begrijpt, bijna alles op verrschillende sites ook als PDF vinden.
Laat ik je verzekeren dat er nooit voor auteursrechten is betaald.
Het was onze eigen Jeroen Hanomaf (Beraten, Bauen, Betreuen, Bezahlen, Berauen) die heel veel tijd en energie heeft gestoken in het lokaliseren, lospraten, vervoeren, opslaan, kopiëren en digitaliseren van al die handboeken. Ik heb het niet over drie instructieboekjes, maar over minstens 10 m blauwe ringbanden.
Overigens kun je, als je goed zoekt, en als je Duits begrijpt, bijna alles op verrschillende sites ook als PDF vinden.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Detlev
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
- Locatie: De Bilt
Re: Dag allen
Er is een Russische site waar alles geregeld op staat, googlen dus!
Over de rest, Tsja, het is natuurlijk aan een club om te bepalen wat door wie bereikbaar is.
Ik woon ook graag op paleis soestdijk, maar of ze me daar graag zien aankomen...... :mrgreen:
Over de rest, Tsja, het is natuurlijk aan een club om te bepalen wat door wie bereikbaar is.
Ik woon ook graag op paleis soestdijk, maar of ze me daar graag zien aankomen...... :mrgreen:
Mercedes 406 uit 1969
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Dag allen
Tjah Detlev, dan is het natuurlijk aan Campertechniek.eu om te bepalen dat er hier voortaan geen (verborgen) reclame meer wordt gemaakt voor die club. Het kan niet altijd van 1 kant komen.
Je hebt als admin van de DbbL-site jaren de tijd gehad om het veranderen, maar blijkbaar is een beetje stokoude info gratis weggeven al een onmogelijke opgave voor een club die pretendeert dat ze hét platform voor behoud van oudere Mercedesbussen is.
Campertechniek.EU blijft zijn kennis gratis delen met anderen, zonder onderscheids des persoons.
Echter, degene die vanaf nu op dit forum nog zieltjes tracht te winnen voor DbbL mag dat elders gaan proberen. Op een paysite ofzo.
Of in de tuin van Soestdijk...
Je hebt als admin van de DbbL-site jaren de tijd gehad om het veranderen, maar blijkbaar is een beetje stokoude info gratis weggeven al een onmogelijke opgave voor een club die pretendeert dat ze hét platform voor behoud van oudere Mercedesbussen is.
Campertechniek.EU blijft zijn kennis gratis delen met anderen, zonder onderscheids des persoons.
Echter, degene die vanaf nu op dit forum nog zieltjes tracht te winnen voor DbbL mag dat elders gaan proberen. Op een paysite ofzo.
Of in de tuin van Soestdijk...
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Dag allen
Het moet toch niet zo moeilik zijn om de info die de diverse gebruikers van dit forum al hebben verworven (al dan niet tegen betaling aan DL of wie dan ook) te verzamelen en te bundelen????
Ik bied mijn info belangeloos aan, moet er wel iemand zijn die het gaat ordenen denk ik (eentje die veel handiger is dan ik.. )
Frank
Ik bied mijn info belangeloos aan, moet er wel iemand zijn die het gaat ordenen denk ik (eentje die veel handiger is dan ik.. )
Frank
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Dag allen
Jij komt altijd met ideeën om een ander aan het werk te zetten en je mist het hele punt weer eens Frank... :mrgreen:
Dat opzoeken & bundelen is allang gebeurd. Ik heb hier een paar Gig aan documentatie liggen wat de meeste oudere MankeEzelBusjes wel dekt. Waar dat allemaal vandaan komt weet ik niet eens meer. Kan me niet zo boeien ook.
Ik heb alleen geen zin om een postorderbedrijf te beginnen. En ergens op een server zetten heb ik gelukkig geen verstand van. Veulste moeilijk voor mij + dat mijn internetverbinding er een week over doet om het te versturen.
Dat krijg je als je in the middle of nowhere woont:
Hier gaat internet nog met rookseinen
en de post per oerdegelijk stalen ros...
:bye:
Dat opzoeken & bundelen is allang gebeurd. Ik heb hier een paar Gig aan documentatie liggen wat de meeste oudere MankeEzelBusjes wel dekt. Waar dat allemaal vandaan komt weet ik niet eens meer. Kan me niet zo boeien ook.
Ik heb alleen geen zin om een postorderbedrijf te beginnen. En ergens op een server zetten heb ik gelukkig geen verstand van. Veulste moeilijk voor mij + dat mijn internetverbinding er een week over doet om het te versturen.
Dat krijg je als je in the middle of nowhere woont:
Hier gaat internet nog met rookseinen
en de post per oerdegelijk stalen ros...
:bye:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Dag allen
Zo te lezen zijn we het op een punt wel eens......
Verder denk ik het punt wel te snappen hoor...
En het zal je niet verbazen dat ik het (voorgewende???) gebrek aan internetkennis wel prettig vind ........als excuus
Frank
Verder denk ik het punt wel te snappen hoor...
En het zal je niet verbazen dat ik het (voorgewende???) gebrek aan internetkennis wel prettig vind ........als excuus
Frank
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Dag allen
Ondanks
toch ook een een reactie van mijn kant. Ik heb me inderdaad jarenlang bezig gehouden met de Dubbellucht-documentatie. In eerste instantie is de (m.i. legitieme) reden geweest om de gemaakte kosten terug te verdienen door een kleine opslag op de kopieerkosten te doen. Gemaakte kosten? Yep, niet iedereen is sinterklaas, en sommige boeken zijn dermate zeldzaam (maar interessant voor leden!) dat er ook financieel gezien geïnvesteerd moest worden. Na enige tijd verkopen was dit m.i. al aardig terugverdiend. Het digitaliseren, 10 meter boeken scan je niet even op een regenachtige middag met je flatbedscanner, was ook niet geheel gratis. Ik heb 80% op mijn toenmalige werk kunnen scannen, maar de overige 20% is betaald door een bedrijf uitgevoerd. Een penningmeester kan de winst/verliesbalans met een paar drukken op de knop zien gok ik zo, maar ik vermoed zomaar dat de clubkas er inmiddels na al die jaren wel bij vaart?
Ik heb indertijd bij de toenmalige voorzitter voorgesteld na de terugverdienperiode de boel gewoon lekker gratis voor iedereen te maken. Hierop nooit meer iets vernomen... gemiste kans m.i. want inderdaad, wat met wat googlen op rapidshare of iets wat eindigt op .RU kun je exact dezelfde boeken vinden.
Mijn 2 centjes :)
Jeroen (geen lid meer, overigens)
toch ook een een reactie van mijn kant. Ik heb me inderdaad jarenlang bezig gehouden met de Dubbellucht-documentatie. In eerste instantie is de (m.i. legitieme) reden geweest om de gemaakte kosten terug te verdienen door een kleine opslag op de kopieerkosten te doen. Gemaakte kosten? Yep, niet iedereen is sinterklaas, en sommige boeken zijn dermate zeldzaam (maar interessant voor leden!) dat er ook financieel gezien geïnvesteerd moest worden. Na enige tijd verkopen was dit m.i. al aardig terugverdiend. Het digitaliseren, 10 meter boeken scan je niet even op een regenachtige middag met je flatbedscanner, was ook niet geheel gratis. Ik heb 80% op mijn toenmalige werk kunnen scannen, maar de overige 20% is betaald door een bedrijf uitgevoerd. Een penningmeester kan de winst/verliesbalans met een paar drukken op de knop zien gok ik zo, maar ik vermoed zomaar dat de clubkas er inmiddels na al die jaren wel bij vaart?
Ik heb indertijd bij de toenmalige voorzitter voorgesteld na de terugverdienperiode de boel gewoon lekker gratis voor iedereen te maken. Hierop nooit meer iets vernomen... gemiste kans m.i. want inderdaad, wat met wat googlen op rapidshare of iets wat eindigt op .RU kun je exact dezelfde boeken vinden.
Mijn 2 centjes :)
Jeroen (geen lid meer, overigens)
Laatst gewijzigd door Jeroen_Hanomaf op 23 jul 2012, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4381
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
- Contacteer:
Re: Dag allen
Jeroen (geen lid meer, overigens)
Maar gelukkig wel een graag geziene wandelaar op ons forum!
Maar gelukkig wel een graag geziene wandelaar op ons forum!
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Re: Dag allen
:)
Overigens, over het copyright, een deel van de boeken kwam rechtstreeks bij de importeur zelf vandaan, en ik heb duidelijk aangegeven wat we ermee van plan waren. De reactie was er 1 in de strekking van dat er toch geen hond meer met die ouwe busjes bij de merkdealer kwam en alles inmiddels ook via EPC en dat nieuwe online werkplaatsboekensysteem te raadplegen was.
Ze zullen wel gedacht hebben, onderdelen komen ze toch wel halen! (behalve die enkele zot met zijn aftandse Hanomag dan)
Jeroen
Overigens, over het copyright, een deel van de boeken kwam rechtstreeks bij de importeur zelf vandaan, en ik heb duidelijk aangegeven wat we ermee van plan waren. De reactie was er 1 in de strekking van dat er toch geen hond meer met die ouwe busjes bij de merkdealer kwam en alles inmiddels ook via EPC en dat nieuwe online werkplaatsboekensysteem te raadplegen was.
Ze zullen wel gedacht hebben, onderdelen komen ze toch wel halen! (behalve die enkele zot met zijn aftandse Hanomag dan)
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Arno Z
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
- Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
- Contacteer:
Re: Dag allen
@Willem
Voor ik het vergeet, welkom hier, en geloof me, er worden niet altijd zulke stevige discussie gevoerd ;-) Ik denk dat ieder het met me eens is dat we graag de foto's van je nieuwe aanwinst zien.
Over die andere discussie:
Er is niet echt een noodzaak meer (heden ten dage dan) om een server op te tuigen om documenten (pdf's) te delen (dit is nu net weer iets waar ik wel een beetje verstand van heb). Onder andere Google Drive en DropBox bieden goede mogelijkheden aan om bestanden te delen. In het geval van Google Drive kan dat worden gedaan door de beveiliging zo te regelen dat iedereen er in mag, op voorwaarde dat ze over de juiste link beschikken.
Die link kan dan weer hier ergens in een sticky (wellicht alleen voor accounthouders) worden aangeboden. Het hele verhaal hangt dan achter een gMail account, het uploaden is een kwestie van Google Drive installeren en aanwijzen welke folder (vanaf je eigen harddisk) er moet worden geüpload, daarna gaat het vanzelf.
Arno
Voor ik het vergeet, welkom hier, en geloof me, er worden niet altijd zulke stevige discussie gevoerd ;-) Ik denk dat ieder het met me eens is dat we graag de foto's van je nieuwe aanwinst zien.
Over die andere discussie:
Er is niet echt een noodzaak meer (heden ten dage dan) om een server op te tuigen om documenten (pdf's) te delen (dit is nu net weer iets waar ik wel een beetje verstand van heb). Onder andere Google Drive en DropBox bieden goede mogelijkheden aan om bestanden te delen. In het geval van Google Drive kan dat worden gedaan door de beveiliging zo te regelen dat iedereen er in mag, op voorwaarde dat ze over de juiste link beschikken.
Die link kan dan weer hier ergens in een sticky (wellicht alleen voor accounthouders) worden aangeboden. Het hele verhaal hangt dan achter een gMail account, het uploaden is een kwestie van Google Drive installeren en aanwijzen welke folder (vanaf je eigen harddisk) er moet worden geüpload, daarna gaat het vanzelf.
Arno
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 18 jul 2012, 19:13
Re: Dag allen
Wat een mooie verhalen allemaal :D
Ik ken mijn plek, als nieuweling en dummie, en zwijg dan ook netjes onderwijl ik de boel bestudeer en gaande weg weer wat leer :P En ja, ik blijf hopen dat ik ergens deze dagen toch de juiste documentatie weet te scoren. Ik heb al uren zitten googlen en wat niet maar toch niet kunnen vinden wat ik graag zou hebben. Al heb ik op deze site toch al een boel, gratis, info gevonden waar ik erg mee geholpen ben. (with special thanks to LEO :D) Zal de .ru maar is gaan proberen zo.
Dan nu maar wat foto's van het bussie,
Eerst hoe ik 'm gekocht heb (in Berlijn) en dan hoe die er nu uit ziet =D
Heb de laatste dagen, voor een dummie, een hoop gedaan 8)
Motor: Verstuivers vervangen, stangenwerk en regulateur afgesteld, oliebad filter gereinigd, luchtslang vervangen en zo nog wat meer.
Binnen: Argo fed diode brug geinstalleerd voor 3 accu's, elektra aangelegd met dikke zuiver sinus omvormer, lekkere muziek installatie en wat niet meer. En dan heb ik op het dak nog een zonnepaneel geplakt, 215 WP die toch aardig wat doet.
En dan natuurlijk nog de bus dicht gekit en geschilderd. Ach ja, ik ben toch een beetje trots op mezelf :D
Ik ken mijn plek, als nieuweling en dummie, en zwijg dan ook netjes onderwijl ik de boel bestudeer en gaande weg weer wat leer :P En ja, ik blijf hopen dat ik ergens deze dagen toch de juiste documentatie weet te scoren. Ik heb al uren zitten googlen en wat niet maar toch niet kunnen vinden wat ik graag zou hebben. Al heb ik op deze site toch al een boel, gratis, info gevonden waar ik erg mee geholpen ben. (with special thanks to LEO :D) Zal de .ru maar is gaan proberen zo.
Dan nu maar wat foto's van het bussie,
Eerst hoe ik 'm gekocht heb (in Berlijn) en dan hoe die er nu uit ziet =D
Heb de laatste dagen, voor een dummie, een hoop gedaan 8)
Motor: Verstuivers vervangen, stangenwerk en regulateur afgesteld, oliebad filter gereinigd, luchtslang vervangen en zo nog wat meer.
Binnen: Argo fed diode brug geinstalleerd voor 3 accu's, elektra aangelegd met dikke zuiver sinus omvormer, lekkere muziek installatie en wat niet meer. En dan heb ik op het dak nog een zonnepaneel geplakt, 215 WP die toch aardig wat doet.
En dan natuurlijk nog de bus dicht gekit en geschilderd. Ach ja, ik ben toch een beetje trots op mezelf :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 18 jul 2012, 19:13
Re: Dag allen
Omdat ie zo mooi is, deel ik deze 2 foto's ook nog even... :mrgreen:
Het is op de foto's niet zo goed te zien maar hij zag er echt niet meer uit, en hij lekte als een gieter.
Binnen heb ik 'm overigens ook helemaal geschilderd
Het is op de foto's niet zo goed te zien maar hij zag er echt niet meer uit, en hij lekte als een gieter.
Binnen heb ik 'm overigens ook helemaal geschilderd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Saskia
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
- Locatie: Zuid-Hollandse Klei
Re: Dag allen
Leuke bus Willem, voor mij is zo eentje heel wat anders dan die witte koelkasten.
Veel plezier ermee!
Ben benieuwd naar plaatjes van de binnenkant.
Veel plezier ermee!
Ben benieuwd naar plaatjes van de binnenkant.
- melvin
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39
Re: Dag allen
he leuk, me broer heeft jarenlang hetzelfde type gehad.
ik ben ook wel benieuwd naar fotos aan boord
ik ben ook wel benieuwd naar fotos aan boord
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten