Heeft iemand ervaring met een O309D?

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
MarcB
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:04

Heeft iemand ervaring met een O309D?

Bericht door MarcB »

Dag allemaal,

Eerst meer even voorstellen. Ik ben Marc, vader van drie kinderen 4,8, en 10. Dit jaat weer met de caravan op vakantie geweest en weer de hele tijd het idee gehad, is dit wel wat ik wil? Ik weet het antwoord al, mijn vrouw is nog niet helemaal overtuigd, maar die begint zo langzamerhand ook te smelten voor de looks van een dubbellucht.

Nu ben ik me dus aan het orienteren op wat er allemaal komt kijken bij het veranderen van vakantiemiddel. Uiteraard heb ik al veel gekeken naar de 508D, ex ambulance, (we denken aan een eenvoudig vakantiebusje, geen 5 persoons camper). Maar nu zag ik op de site van van Dam een O309D staan, net wat langer en ramen rondom.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Is dit een geschikte basis voor een camper? Ik heb C rijbewijs, maar voorkeur zou zijn een B rijbewijs.

Ik heb flink gezocht, maar ik kom dit type verder niet tegen op dit forum en ook Google geeft niet veel info.

Ben heel benieuwd of een van jullie wat meer achtergrond over kan geven over dit type en de mogelijkheden en beperkingen die dit type heeft.

Groet
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Heeft iemand ervaring met een O309D?

Bericht door De Rooie Reus »

Dag Marc, wij hebben sinds begin dit jaar de benzineversie van de O309. De totale lengte is iets meer dan 6 meter en de binnenruimte ongeveer vier. Nu is onze gezinsamenstelling wel iets anders want mijn zoons zien het niet meer zitten om met ons mee te gaan. In plaats daarvan gaan 3 honden mee en ook daarom houden wij het simpel. Onze wagen weegt schoon aan de haak ongeveer 2.660 kg: alle stoelen en banken eruit. Misschien weegt de dieseluitvoering zwaarder? Afhankelijk van wat en hoeveel je er in stopt kun je het gewicht dus onder de 3.500 kg houden.
In het verleden heb ik ook eens bij Van Dam geïnformeerd en toen moest die bus € 12.000 (ik weet niet meer of dat excl. btw was) kosten en wij vonden dat rijkelijk veel. Onze bus hebben we op mobile.de gevonden voor minder dan het derde deel daarvan. Het loont dus de moeite om je heen te kijken.

Succes met zoeken en vinden!
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Heeft iemand ervaring met een O309D?

Bericht door Dennis en Nancy »

Die prijs kreeg ik ook. :ooo

Die ambulance is goedkoper maar nog te duur.

grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Heeft iemand ervaring met een O309D?

Bericht door Gerard Exis »

Ramen rondom ? Ik zou dat niet willen ivm isolatie, en dan die prijzen :ooo
Op onze zoektocht naar een geschikte bus hadden wij wel een aantal zaken waar wij absoluut niet vanaf wilde wijken (termeer omdat een goede betrouwbare bus gewoon een stevige investering vergt)
a. geen ramen rondom , ivm beperkte inbouwmogelijkheden en isolatie.
b. verhoogd dak, geen zin om iedere keer krom door m'n bussie te lopen, douche inbouwen etc...
c. extra verlengd, ivm inbouw interieur zoals wij dit wilden.
d. geen opknap bus, gewoon een nette frisse bus zodat ik na een "grote servicebeurt" direct aan het ombouwen kon beginnen, niet eerst het bussie restaureren.

Het aanhouden van deze 4 punten heeft er voor gezorgd dat wij met enorm veel plezier en zonder ellende al behoorlijk wat mooie reizen hebben mogen maken.

Het aanschaffen van onze "nieuwe 4x4 truck" hebben wij hetzelfde gedaan, eerst op een rijtje zetten wat wij willen, daarna aan de hand van deze lijst een auto zoeken en kopen, tja het kost misschien iets meer, maar een werk dat dit scheelt :wink:

succes met jullie zoektocht
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Heeft iemand ervaring met een O309D?

Bericht door De Rooie Reus »

Het allerbelangrijkste is dat er twee achterdeuren in zitten. Met andere ongemakken is nog te leven.
Er is niets mooiers dan 's-morgens vanaf een rotsplateau, uitkijkend op bergen of de zee, met openslaande deuren te ontbijten. Je vrouw in de ogen kijken terwijl ze zegt:"Wat hebben we het toch goed." :up:
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten