Op zoek naar een 508

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
dekleik
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2012, 20:14

Op zoek naar een 508

Bericht door dekleik »

Hey mensen,

Zal me even voorstellen,ik ben Mark,44 en woonachtig in zuidlimburg.Lees al geruime tijd mee hier op het forum,en heb me vandaan maar even aangemeld.
Ben momenteel in het bezit van een 40 jarige vw t2 bus en wil deze nu gaan verkopen om een iets ruimere en "modernere "bus te gaan kopen.Het weekend-camperen met mijn bus en oude aanhanger heb ik nu wel gezien....

Heb veel info hier al gevonden en ben op zoek naar een 508 ambulance,de 609 valt af ivm B rijbewijs,en de 407's die ik zie op marktplaats hebben geen stahoogte......

Nu mijn vraag,wie kan mij op weg helpen naar adressen waar deze bussen worden verkocht en ook niet onbelangrijk....de prijzen,las een topic hier over een handelaar in duitsland,echter kan geen site of meer info vinden.....

Misschien ligt een eerlijke 508 wel binnen mijn budget,zie op MP af en toe wel een ex ambulance voorbij komen,maar dan met extra ramen,of de achterdeuren zijn verdwenen,en dat vind ik zonde....

Hoop via PB meer info te ontvangen,en wie weet kan ik ook een topic aanmaken,als de vw plaats maakt voor een 508......

Greetz Mark
nicobr
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 jul 2010, 10:17
Locatie: Antwerpen

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door nicobr »

Ik zag er toevallig deze week nog een aantal staan op de A12 ( Antwerpen - Brussel) ( Schelle )

Vanuit de lucht zie je er (andere)

https://maps.google.be/?ll=51.116692,4. ... 7&t=h&z=19

Ik heb er helaas niet op 123 een telefoon nummer van ...
dekleik
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2012, 20:14

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door dekleik »

Thanx!!...zal hier eens op gaan googlen.....

ik heb een mail gestuurd naar camperpoint mbt prijsindicatie 508,nog geen reactie.....

Van Vliet gevonden die ze verkoopt vanaf 12.500 exl. btw,en Van Dam,die geen prijzen heeft....

Als dat de gangbare prijzen zijn....dan zijn ze net als de vw bussen overgewaardeerd.....
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door Yoni »

Ik snap niet dat mensen altijd lopen te klagen dat een 609 af valt..
Heeft niemand ooit fabrieks leeg gewicht van een 508 en 609 op gezocht?
Dit is 2700 nog iets kg het verschilde nog geen 50 kilo met een 508 korte uitvoering!

Prijzen van handelaren lopen inderdaad de spuigaten uit.

Voor een 609 word rond de 9000ex. gevraagd na de verschuiving van de old timer regeling denk dat dat ook wel voor een 508 op gaat
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door Admin »

Welkom Mark,

Zoek eens op Mobile.de. In Duitsland zijn er nu eenmaal wat meer dan in de Benelux.

Nog een tip: bespaar je de moeite naar Padborg te rijden. De busjes daar zijn zo rot als kaf (vooral rondom de voorruit). Kennelijk zet het Deense leger ze 30 jaar lang buiten, in tegenstelling tot het Duitse en het Nederlandse.

Goede jacht!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
dekleik
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2012, 20:14

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door dekleik »

wist niet dat de gewichten van een 508 en 609 zo dicht bij elkaar liggen.....zou graag op 3000 kg willen uitkomen om niet overbeladen rond te rijden,inrichting licht en niet luxe.....je leeft toch meer buiten en mijn huidige vw bus is al helemaal niet ruim:)

Mobile houdt ik ook in de gaten,maar weinig aanbod van 508...en de 407 ( die er wel zijn,lang en hoog ) maar dat hoog is betrekkelijk...stahoogte van 170 cm.....en dan de minder sterke motor.....misschien toch overwegen een lange 407....staan verschillende te koop tussen 6 en 8000 Euries,en dat wil ik best gaan uitgeven....

ik blijf zoeken.....
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door paul snip »

Een 407 kan net zo goed stahoogte hebben hoor. Als je een hoge 407/406 neemt dan zijn de maten exact gelijk aan een hoge 508 :wink:

Misschien dat dat je keuze nog wat vergroot.

En een 609 rijdt echt stukken stiller en comfortabeler dan een 407 of 508!
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door Yoni »

als je een ex ambulance 609 goed stript kun je bij de keuring wel onder de 2900 komen met een simpele inbouw.
Wij waren 2930kg met reservewiel, halve tank diesel en waaibomenhout camper eisen inbouw.
Later wel opnieuw ingebouwd naar eigen wens.
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door Hanomaad »

Is een reservewiel dan verplicht bij de keuring?
Willem
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jul 2012, 19:13

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door Willem »

www.mobile.de

www.autoscout.nl en dan door heel Europa zoeken

www.ebay.de -> daar heb ik de hymer 660 gevonden voor een redelijke prijs. Moest er alleen wel voor naar Berlijn.


Waarschijnlijk kende je deze adressen al wel, maar voor het geval dat niet zo was... :up:
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door dereiziger »

En dan kom je dit tegen voor slechts 10000 euro... :ooo http://www.truckscout24.nl/search/dut/d ... nguage=dut

Maar voor dat geld heb ik dan liever deze http://www.truckscout24.nl/search/dut/d ... nguage=dut
Afbeelding
Willem
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jul 2012, 19:13

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door Willem »

:mrgreen:
Willem
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jul 2012, 19:13

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door Willem »

Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Op zoek naar een 508

Bericht door Arno Z »

Hanomaad schreef:Is een reservewiel dan verplicht bij de keuring?
Nee, dat is niet verplicht. Je bent in NL niet meer reservewiel-plichtig. Ook hoef je geen vervangende materialen te hebben (spuitbus o.i.d ) ook een krik e.d. zij niet nodig. Als het reservewiel er wel zit, moet hij goed zijn overigens.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten