Hanomag Henschel f40

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Hanomag Henschel f40

Bericht door Knorkneutel »

Ik ben Heinz en dacht ik stel me even voor. De eigenaar van mij heet trouwens Peter
Afbeelding
Afbeelding

De bus eindelijk een 1e laklaag gegeven. In het voorjaar ben ik van plan om een 2e laklaag aan te brengen.... Nu wil ik nog de gril en motorkap vervangen ( lassen is best een klus door de flinke roest aantasting ) De verplichte zij reflectoren moet ik ook nog plaatsen... En dan nog de wielen een kleurtje geven of de wieldoppen weer terug plaatsen...

De bus was trouwens niet zo mooi Er waren doorgerotte delen met flinke gaten evenals het dak met waterlekkage tot gevolg en beunhaas hestelde plekken met plamuur. Heb alles aan deze bus zelf gedaan evenals het laswerk aan het plaatwerk. Heb in de 2 jaar dat ik de bus heb een hoop gedaan te veel op te noemen :)
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Detlev »

Met resultaat zo te zien :up:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door dereiziger »

ziet er goed uit peter .. welkom hier ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door winand »

WELKOM! :mrgreen:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Hanomaad »

Hij is echt heel mooi geworden vind ik. Voor het verven durfde Heinz zich niet voor de dag te laten komen zeker! ;-)

Heinz is toch ook van voor 1/1/'78, dus waarom bestel je niet eens van die blauwe platen ipv die lelijke gele? Kost bij de RDW €38 volgens deze informatie: http://www.oldtimernederland.nl/info/bl ... plaat.html
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

En is eventueel je toegangsbewijs tot de Duitse milieuzones...

Welkom!
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Gino »

Lijkt er goed uit te zien. Wat is dat ronde ding wat je achter op het dak hebt liggen?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Knorkneutel »

Blauwe kenteken platen komen er uiteraard ook op. Dat ronde ding is een hula hoop
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Detlev »

Doe je iets met circus :?:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Hanomaad »

Heinz en Bubbeltje (zo heet mijn F40) hebben samen vaak een soort rijdend circus ja, zo zou je het kunnen zien. We zijn in te huren voor feestjes trouwens, toch Knor? ;-)
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Knorkneutel »

Een circus? Nou ik/wij hebben gewoon een saaie suffe baan om een keer per jaar de clown te gaan uithangen voor een paar weken.... Zoals iedereen eigenlijk die jaarlijks op vakantie gaat:) Ik heb alleen een hoepel ipv een schotel attenne die je vaker aantreft. Die 2 hoepels zijn zo groot dat ie op het dak mee gaan..
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Detlev »

hm, nee, ik bedoelde meer euh....circus. 8)
Dat hebben wij wel namelijk. Partner doet iets met circus (zoek op circus en De Bilt) en ze vraagt zich af of er anderen zijn met bussen die dat dus samen met die bus doen en dan vooral hoe. Vandaar :roll:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Hanomaad »

We bouwen regelmatig feestjes waarbij we met hoepels en ander speelgoed klooien dus ik zie dat wel als een soort van amateur circus :) Ik heb ook een paar staffen met fakkels erop, zogenaamde "double staff", google daar maar eens op dan krijg je wel een idee. Ik ben onlangs met slacklinen begonnen, da's een soort koord-dansen maar dan op een spanband tussen een paar bomen. En zo komt er steeds meer leuks bij.

Onze bussen hebben een geluidsinstallatie ingebouwd die aan elkaar kan en met speakers die naar buiten kunnen. Dat heeft Peter zo bedacht. Past allemaal mooi onder luifels die we soms aan elkaar knopen.Zo kunnen we overal gaan staan en een feestje bouwen en zo gaan we ook naar festivals.

Met de bus is het ideaal zo, want ik kan er al m'n speelgoed in kwijt, en naar huis rijden hoeft pas de volgende dag omdat het een camper is.
Laatst gewijzigd door Hanomaad op 19 sep 2012, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Detlev »

slackline wil Louise ook graag mee beginnen, ze heeft alleen een schouderblessure opgelopen met trapeze....Dus alles staat op voorzichtig nu ivm inkomen! Verder doet ze een hoop circustechnieken, jongleren, trapeze, tissu, diabolo, bordjes, koord enz enz.
Dat geluid lijkt me wel redelijk voor een feestje :up: Wij hebben een grote circus verklede roland box met versterker voor de circusmuziek, iets van 450W geloof ik, microfoon erbij en zo.
Ze al meerdere keren naar projecten met de bus geweest, als het meerdere dagen zijn. Binnenkort naar Circo Circulo met jeugdcircus Diedom.
Eigenlijk willen we een bus met een grote aanhanger waar al het materiaal in kan. We gaan dan ook voor het C1E rijbewijs begin volgend jaar.
Die aanhanger moet dan zo'n soort schaftkeet zijn die omgebouwd wordt als circuskar, maar wel voor "snelverkeer".
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door melvin »

leuk om te zien dat er meerdere zich bezig houden hier met de "alternatieve" feestjes, festivals.
Wij doen een beetje hetzelfde, afgelopen weekend nog op een leuk festival gestaan. ook bij ons een hoop hullahoepsters, vuurspugers etc, alhoewel ik er zelf niets van kan :mrgreen: ik ben de man van het geluid.
dit was tijdens het opbouwen, dat grote ding op de achtergrond is een DAF 1300 uit 1972/3/4...?? daar stond de DJ in en de amps voor de speakertjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Knorkneutel »

Wow dat zit er erg gaaf uit..Het klopt inderdaad wel dat we wel leuke dingetjes doen om ons zelf en anderen te vermaken.... Ik heb een hele hoop verschillende hoepels en mega bellenblaas met muziek erbij zorgt dat altijd voor veel plezier.. We proberen allemaal leuke dingen te organiseren wat allemaal rondom en in de bus past. Het is leuk om weer andere mensen te ontmoeten die weer andere bezigheden hebben en daarvan weer ideeen te opdoen!
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Hanomag Henschel f40

Bericht door Thekapitein »

Mooi om te zien dat er nog genoeg liefhebbers zijn van de echte bus-camper. Ziet er goed uit.

Ik vindt al die moderne campers van (50.000E en meer) wel mooi, maar vraag me af hoe ze er bij staan over 30jaar. Dit heeft uitstraling.

Welkom.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten