Voorstellen

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan v.voorene
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2012, 12:35
Locatie: Friesland

Voorstellen

Bericht door jan v.voorene »

Hallo Campervrienden,

Dit wordt dan het derde forum, na de Hymer oldtimerclub en oudecampers.nl waar ik mij ga voorstellen. Om het wat simpeler en makkelijker voor mij te maken, ben ik zo onbeleefd geweest om simpel weg mijn verhaal uit een ander forum te "copieren" en "plakken" en hier neer te zetten, die mogelijkheden hebben we nu tegenwoordig, moet je ze ook gebruiken. Hier ons relaas:

Zo als het hoort willen wij ons hier op dit forum eerst voorstellen. Wij zijn Jan & Gerda en wonen in Friesland. Mijn vrouw is nog ver onder de 50 en ik zit er net boven. Wij hebben twee jongens, beide (bijna) het huis uit.

Nu het camper verhaal. Zo als zo velen hadden wij een vouwwagen, een caravan en ja hoor, nu een camper. Nu is het zo dat wij beide code 78 in ons rijbewijs hebben staan, wat betekend dat wij niet in een handgeschakelde auto mogen rijden, dus ook niet in een camper met handversnelling. Zo'n anderhalf, twee jaar geleden begon bij mij het bloed te kribbelen, om toch maar eens naar een camper uit te gaan kijken. Wij kampeerden niet 3 weken achter elkaar, maar deden soms wel 6 tot 8 campings per jaar, dus een camper was een goed alternatief om in de toekomst nog vaker weg te gaan. Dus op zoek naar een geschikte camper voor ons. Ik wist al snel dat het zo wie zo een Hymer moest worden en nog wat later één met een polyester dak met de ronde hoeken, dus een S Klasse. Ja en toen kwam het probleem met de versellingsbak. Al gauw had ik in de gaten dat de spoeling dun was in de automaten, laat staan ééntje die betaalbaar is, een Mercedes diesel, niet uitgeleefd en liefs nog orgineel. Nou, na bijna twee jaar, twee maal per dag struinen op het internet gebeurde het wonder: in Duitsland werd in Dortmund een Hymer S550 uit 1991 aangeboden, op basis van een Mercedes 310D met 270.000 km op de teller. Zag er ondanks de kilometers nog perfect uit, op de stoffering na, maar ja ik wilde een orginele en die had ik! Al snel zijn we begonnen het de bekleding te vervangen, nieuwe gordijnen, een nieuw tapijtje in de cockpit en vinyltje in het woongedeelte. Ook was de geluidsisolatie totaal op, dus dit ook meteen maar aangepakt. Met nog een paar aanpassingen zijn we (voorlopig) klaar met onze camper. Inmiddels zijn we er al diverse keren mee weg geweest en het bevalt prima. Voor meer informatie over deze camper en voor wie nieuwsgierig is, op de website van de Hymeroldtimerclub staat nog veel meer over ons avontuur.
Later zal ik nog wat foto's toevoegen, geloof niet dat dat nu al mogelijk is?

Groet,

Jan & Gerda
Al het goede komt langzaam!!!

Trotse eigenaar, samen met mijn vrouw, van een Hymer S550 op basis van een Mercedes 310D automaat uit '91
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Voorstellen

Bericht door dereiziger »

Welkom ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Voorstellen

Bericht door winand »

Welkom hier :mrgreen:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten